Spring naar bijdragen

Vrijdag 27 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Tsja... en dan krijg je het advies dat je ervan moet 'genieten' ..... 
HOE DAN????? aanbeveeld
Afijn, ik troost me er dan mee dat het voorbij gaat. 
Maar ondertussen zit ik wel tegenaan te hikken, zeker als ik zoiets al weken van tevoren weet. 
Goed, genoeg gezeurd, ik moet aan de slag. 
Luitjes, ik ga mijn eigen raad opvolgen: genieten van de mooie kleine dingen die er zijn. 
Maak er een fijne dag van.... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat ook nooit zo goed begrepen. Zouden die anderen het leuk vinden als mensen met tegenzin op bezoek komen? Je moet het leven niet nodeloos compliceren vind ik. Ja, als het om eenzame mensen gaat wordt het verhaal natuurlijk anders. Dan doe je zoiets met liefde. Maar ik heb mij nooit verplicht gevoeld om als opvulling naar bruiloften of verjaardagen te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt mensen toch uitleggen dat je veel van ze houdt en ze zeker niet wil kwetsen maar dat je die samenkomsten niet fijn vindt. Die mensen houden toch ook van jou, die zijn er toch niet op uit om het jou moeilijk te maken en je tegen heug en meug iets op te dringen?

Er zijn best veel mensen die er niet van houden maar op zo'n manier houden we met elkaar het idee in stand dat er iets aan je mankeert als je niet van dat gedoe houdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

The Banshees of Insherin vonden we een mooie film, tijd over nagepraat.  

Zonnepanelen issue met buren opgelost: bedrijf had het niet goed gezien en herstelt de fout binnen een week.   Heel netjes, misschien gaan we wel met hen in zee om onze zonnepanelen te plaatsen.  Die gaat op het lijstje: ook hier maakte je je van te voren druk om en liep het goed af. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Adri02:

@Oskar, ik denk dat het slopende van dergelijke gezellige bijeenkomsten het hem er nou net in zit (althans voor mij) dat je toch maar zo min mogelijk wilt laten blijken dat je er met tegenzin rondloopt, je wilt toch geen spelbreker zijn immers, en je je dus een paar uur sociaal zwaar loopt te forceren. Met na afloop de breakdown.

Ja, ik snap wel dat je niet luidkeels gaat lopen verkondigen hoe verschrikkelijk je het vindt. Maar omgekeerd dan: zou jij het op prijs stellen als op je eigen verjaardag mensen uit fatsoen kwamen, maar intussen bezig waren hun weerzin te verbloemen? Ik niet. Er is al zoveel theater in het leven. Ik hoop dat niemand zich ooit verplicht zal voelen dat toneelspel om mijnentwillle nóg verder uit te breiden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Sociale verplichtingen" het woord alleen al. Je gaat gewoon leuk naar een verjaardag of je gaat er gewoon niet heen, easy peasy.

Misschien is het hier in Frankrijk wel simpeler, in NL zit alles en iedereen mekaar zo neurotisch op de lip, daar word ik ook nerveus van. Hier zijn we na de immigratie nooit echt in een verjaardagencircuit gekomen. Doen ze sowieso veel minder hier. Wel een groot event voor de 50, maar zowel voor de Stier als voor mij viel dat in een lockdown, dus niet gehoeven :P 

Dan zeg je toch dat je niet kan? "Ik moet nog kijken of ik kan", dat soort werk.

Ja natuurlijk bekoelt de relatie dan, maar als je er met tegenzin zit is toch ook een relatie van niks?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Kamille:

Wat drinken jullie in het cafe, als je geen alcohol drinkt?

@Kamille, toen ik vroeger gestopt ben en nog regelmatig naar de kroeg en disco ging dronk ik twee glaasjes tonic, tussendoor wat water.
Nu, zou ik thee drinken. Thee is mijn favoriete drankje, naast vers vruchtensap.
Heb ik laatst nog op een alcoholvrij dansfeest gedronken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bumperjim:

Dan zeg je toch dat je niet kan? "Ik moet nog kijken of ik kan", dat soort werk.

Ja natuurlijk bekoelt de relatie dan, maar als je er met tegenzin zit is toch ook een relatie van niks?

Ja, als je gaat lopen liegen dan bekoelt de relatie. Als je vertelt wat jou oprecht bezig houdt heb je kans dat er vriendschap ontstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kamille:

Wat drinken jullie in het cafe, als je geen alcohol drinkt?

Meestal drink ik smurfenbier. Maar als er dan zo’n heel dienblad vol bier op tafel komt is het soms lastig die ene alcoholvrije uit te vissen. Een soort Russisch roulette.

Maar naarmate ik langer alcoholvrij ben merk ik dat het er eigenlijk helemaal niet toe doe wat ik drink, maar veel meer met wie ik drink.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Om 9.00 uur had ik een grofvuilbusje besteld, ons hele pleintje ligt vol.
Zonet heb ik even gebeld, busje is kapot en staat voor reparatie bij een garage.
Verder geen binnenlands nieuws.

Was die Wet van Murphy selffullfilling prophecy, denk ik nu.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! Grappig dat er hier zoveel mensen zitten die niet zoveel van sociale 'verplichtingen ' houden. Ik heb dat zelf ook, maar vraag mezelf soms af waarom ik geen zin heb, want daar zit verschil in. Ben ik bang om me niet op mijn gemak te voelen bij bepaalde mensen of heb ik gewoon echt geen zin? Bij het eerste dwing ik mezelf soms om mezelf een duwtje te geven en uit mijn comfortzone te komen omdat ik weet dat het toch goed voor me is. Toen ik nog dronk was dat allemaal geen issue, ik ging gewoon overal heen waar gedronken kon worden.  Nu besef ik hoe introvert ik eigenlijk ben. Hebben jullie dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Adri02:

Ja, maar dat spreekt vanzelf. Maar die opgelegde bijeenkomsten, tja, al zou het je niks moeten kunnen schelen, je (ik) wilt toch ook weer niet bekend komen te staan als 'die zonderlinge oom', of 'die kluizenaar die je nooit ziet'. 

Ik ben de zonderlinge tante, maar wel de favoriete tante :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Rosee:

Nu besef ik hoe introvert ik eigenlijk ben. Hebben jullie dat ook?

Ja dat heb ik ook. Ik dacht heel extravert te zijn maar nu ik op die periode in mijn leven terugkijk zie ik hoeveel drank ik daar bij nodig had. Nu leef ik veel meer als een kluizenaar en ik vind het heerlijk.
Waarom zou ik mezelf een zetje moeten geven om te doen waar ik niet van hou? Ik ben er klaar mee, het is niet dat ik nog moet netwerken voor mijn carrière, goddank.

12 minuten geleden zei Rosee:

Bij het eerste dwing ik mezelf soms om mezelf een duwtje te geven en uit mijn comfortzone te komen omdat ik weet dat het toch goed voor me is

Kun je uitleggen op welke manier het goed voor je is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...