Spring naar bijdragen

Terugval en nu weer werken aan herstel


peterbaars

Aanbevolen berichten

Goedemiddag ,

ik ben hier al vaker op het forum geweest en nu weer terug..na jarenlang (20 jaar) dagelijks te drinken was ik in juni 2019 gestopt. Via de HA was ik bij Jellinek terechtgekomen.

Precies een jaar helemaal zonder  ging ik weer de weekenden drinken want dat '' nooit'' meer bleef toch aan me knagen en in overleg met hulpverlener ging ik het weekend weer normaal drinken.

Maar jullie raden het al na half jaar hetzelfde liedje en nu weer elke dag, wel was ik 2-5 januari droog gebleven...
Nu heb ik me via HA weer aangemeld bij Jellinek en weer intake gehad....goed gesprek gehad maar enige waar ik nu beetje mee worstel...ik had dit zetje ook even nodig om nu zelf al een punt er achter te zetten. Maar degene die de intake afnam gaf toch aan eerst een gesprek met de arts bij hun af te wachten om gevaarlijke afkickverschijnselen te voorkomen.
Dan hebben ze vorige keer ook gedaan...weekje oxazepam en in de gaten houden.

Maar eigenlijk wil ik dat niet afwachten....tuurlijk als je hulp vraagt moet je ook meegaan met de hulpverlener. Maar wat vinden jullie ervan?

Ik sport 3 keer in de week....eet prima ..drink wel dagelijks van 20.30-23:00 wel 8 eenheden..Maar dat ik zware Delerium krijg ..die kans lijkt me niet zo groot...

Waar zeggen jullie als ervaringsdeskundige.....

Vriendelijke Groet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste ..

Ja ik moet eerlijk zeggen ..soms is het natuurlijk meer....

Maar mijn gevoel zegt meer dat me lichaam en geest er meer naar verlangt om die troep te laten staan...
Lijkt me heel bijzonder als ik het '' stoppen''  niet zou overleven....
Maar ze deed wel of het heel gevaarlijk was en er aan zou kunnen overlijden....

Maar me vrouw weet ervan en ligt naast me...die zal vast wel iemand bellen als ik olifanten zie vliegen :)

Bedankt voor je antwoord....Hoop dat ik nog wat bevestigingen krijg van medeforum leden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan je vrouw je tegenhouden
als je toch wilt gaan drinken?
Want hulpverlening is natuurlijk niet alleen pillen geven,
en verslaving is maar deels fysiek.

en waarom wil je alleen bevestiging?
Van andere meningen leer je misschien nog iets.
Uiteindelijk beslis jij hoe je gaat stoppen
en of je door gaat zetten
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik word altijd lacherig van het feit dat, om te mogen drinken, je van niemand toestemming of een recept nodig hebt, maar om te stoppen oeioeioeioei, eigenlijk hebben ze het liefste dat je doorgaat met je dood te zuipen, dan hebben zij het niet gedaan. Ik overdrijf maar niet vreselijk veel.

Als je er klaar voor bent, kappen met die handel. Sterkte!!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei peterbaars:

Ik sport 3 keer in de week....eet prima ..drink wel dagelijks van 20.30-23:00 wel 8 eenheden..Maar dat ik zware Delerium krijg ..die kans lijkt me niet zo groot...Waar zeggen jullie als ervaringsdeskundige.....

@peterbaars, volgens mij kun je kiezen:

  • gewoon stoppen, jouw vrouw houdt het in de gaten
  • morgen jouw huisarts vragen voor 6 dagen lorazepam / diazepam en morgen stoppen

Zelf zou ik het laatste doen, ik ben alleenstaande.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei peterbaars:

Goedemiddag ,

ik ben hier al vaker op het forum geweest en nu weer terug..na jarenlang (20 jaar) dagelijks te drinken was ik in juni 2019 gestopt. Via de HA was ik bij Jellinek terechtgekomen.

Precies een jaar helemaal zonder  ging ik weer de weekenden drinken want dat '' nooit'' meer bleef toch aan me knagen en in overleg met hulpverlener ging ik het weekend weer normaal drinken.

Maar jullie raden het al na half jaar hetzelfde liedje en nu weer elke dag, wel was ik 2-5 januari droog gebleven...
Nu heb ik me via HA weer aangemeld bij Jellinek en weer intake gehad....goed gesprek gehad maar enige waar ik nu beetje mee worstel...ik had dit zetje ook even nodig om nu zelf al een punt er achter te zetten. Maar degene die de intake afnam gaf toch aan eerst een gesprek met de arts bij hun af te wachten om gevaarlijke afkickverschijnselen te voorkomen.
Dan hebben ze vorige keer ook gedaan...weekje oxazepam en in de gaten houden.

Maar eigenlijk wil ik dat niet afwachten....tuurlijk als je hulp vraagt moet je ook meegaan met de hulpverlener. Maar wat vinden jullie ervan?

Ik sport 3 keer in de week....eet prima ..drink wel dagelijks van 20.30-23:00 wel 8 eenheden..Maar dat ik zware Delerium krijg ..die kans lijkt me niet zo groot...

Waar zeggen jullie als ervaringsdeskundige.....

Vriendelijke Groet....

Lijkt mij sterk overdreven. Ik dronk zelf altijd zo rond de 14-15 eenheden (Literfles wijn + 2 halve liters bier), vanaf 22:00 's avonds (niet IEDERE dag, maar in vakanties of zo, ging het wel aardig die richting op, of was het soms periodes gewoon ronduit dagelijks), en ben voor een delerium nou eerlijk nooit bang geweest.

 

Zelf heb ik het vermoeden dat zoiets sowieso al niet zo heel erg vaak voorkomt, maar áls het dan gebeurt, dit eerder de types betreft die er bijna letterlijk mee opstaan en mee naar bed gaan. Of in ieder geval de hele dag door hun drankgebruik onderhouden. Dan went het lichaam eraan er de hele dag door gevoed te worden, en als dat dan even niet gebeurt... Als jij van 20:30 drinkt tot 23:30, dan leef je van, laten we zeggen 06:30 tot aan 20:30 de hele dag zonder drank toch. Waar is dán dat delirium een keer?

 

Of denk ik nu heel dom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom! :)

Zeg, wat bedoel je met eenheden? Glazen? Flessen? En wat zat daar in? whiskey, Port, bier? 
 

In mijn ogen is medisch advies combineren met eigen gezond verstand en advies van degenen die je kennen altijd te verkiezen boven advies van je lotgenoten hier. Simpelweg omdat dat het ons ontbreekt aan al die dingen. 

Misschien is hier af en toe wel gezond verstand aanwezig  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 eenheden, dat is een literfles wijn. Eenheden zijn standaardmaten. Het zou niet moeten uitmaken of je wijn of whiskey drinkt, omdat je de hoeveelheid aanpast (een borrel in een klein glaasje en bier in een groot glas) en dus evenveel alcohol binnen krijgt. In mijn beleving is dat niet zo, maar zo wordt het wel omschreven in de voorlichting bij Jellinek bijvoorbeeld. 

Nuchter gezien zou mijn advies zijn om af en toe een dag alcohol over te slaan, en dat steeds vaker te doen. Maar dat is niet voor iedereen een ideale methode.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Lonster1:

8 eenheden, dat is een literfles wijn. Eenheden zijn standaardmaten. Het zou niet moeten uitmaken of je wijn of whiskey drinkt, omdat je de hoeveelheid aanpast (een borrel in een klein glaasje en bier in een groot glas) en dus evenveel alcohol binnen krijgt. In mijn beleving is dat niet zo, maar zo wordt het wel omschreven in de voorlichting bij Jellinek bijvoorbeeld. 

Nuchter gezien zou mijn advies zijn om af en toe een dag alcohol over te slaan, en dat steeds vaker te doen. Maar dat is niet voor iedereen een ideale methode.

 

Standaardglazen

Een standaardglas alcoholhoudende drank bevat rond de 10 gram alcohol (ca. 12 ml). Dit zit ongeveer in 250 ml bier, 100 ml wijn en 35 ml sterke drank. In de praktijk kan de grootte van de glazen nogal verschillen. Een groot glas speciaalbier van 330 ml bevat bijvoorbeeld twee standaardglazen bier en dus 20 gram alcohol. Een groot wijnglas van 250 ml bevat zelfs tweeëneenhalf standaardglas.

https://www.trimbos.nl/kennis/alcohol-en-kanker/drinkadvies-alcohol/#:~:text=Een standaardglas alcoholhoudende drank bevat,en 35 ml sterke drank.

Ik zie hier dus dat ze 100 ml als een standaardglas rekenen. Dus 1 liter wijn=dan 10 standaardeenheden, toch?

Een halve liter bier= dan 2 eenheden

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...