Spring naar bijdragen

Hallo


gewoon

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

Even voorstellen!

Ik ben "gewoon". Ik ben al jaren een zelf- medicatie drinker. Bij stress en druk, ging er alcohol in, veel te veel vaak. Er ontstaat zo een spiraal, waarbij ik teveel stress in mijn leven aanvaarde, want ik had er toch een medicijn voor. Een neerwaartse spiraal dus. 

Inmiddels een maand geen alcohol en wil dit zo houden.

Ik ben vastberaden en probeer de stress sterk te drukken.

Ik lees jullie verhalen, antwoorden en dat geeft mij veel kracht. Ik heb die houvast gewoon nodig, vandaar ook dat ik hier ben. Ik zal ook anderen hierbij motiveren.

bewerkt door gewoon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Gewoon, een maand al, dat is mooi. Ik hoop dat je net als ik destijds ervaren heb nu in een opwaartse spiraal kunt komen door in nuchtere toestand de stress te verminderen. Maar houd er rekening mee dat het echt niet altijd mooi is in het leven, bij niemand trouwens. Zorgen, ongerustheid, teleurstelling, dat soort gevoelens horen er ook bij. Je kunt het, net als lichamelijke pijn, zien als signalen dat er iets gedaan moet worden. Vaak kun je dat zelf doen, soms moet je hulp zoeken. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @gewoon

Herkenbaar wat je zegt.  Dat alcohol helpt een situatie te verdragen die je zonder alcohol niet in stand zou willen houden.   Alsof je paracetamol slikt tegen de pijn door het dragen van te krappe schoenen, en niet op het idee komt om ze uit te doen, of andere te kopen.  En hup weer naar de drogist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Myep bekend verhaal. Heb lang zo geleefd.

Alcohol erin energie eruit. Geen zin meer om wat te doen, slecht slapen, de dag erna lamlendig, dingen uitstellen. Daardoor weer stress. Oh wat heb je t toch druk. Dan maar weer alcohol. Enz enz lamlendige toestand.

er is maar 1 manier en dat is stoppen daarmee. Stress hoort er vaak bij. Soms ook niet en dan moet je idd van schoenen veranderen.

Sterkte!

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom hier. Als je erin slaagt je leven zo in te richten dat je van die overtollige stress af bent is de rest soms ineens verrassend eenvoudig. Probleem aanpakken bij de wortel. Alleen dat herinrichten is soms nog een hele klus. Maar een maand zonder medicijnen al: heel goed.

Hier schrijven en lezen werkt ook heilzaam. Vooral als het ineens toch weer tegenzit en de neiging weer naar de fles te grijpen weer de kop opsteekt. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...