Spring naar bijdragen

CBR onderzoek alcohol


Mia72

Aanbevolen berichten

Goedemorgen, 

Ik ben aangehouden eind augustus voor het rijden onder invloed wat echt mijn dieptepunt in mijn leven en verslaving is geweest.

Ik heb daar zo ontzettend veel spijt van, niet dat ik mijn rijbewijs kwijt ben maar omdat ik zoveel ellende had kunnen veroorzaken met mijn domme kop.

Ik heb mij  aangemeld voor een kliniek en eind oktober mocht ik daar zeven weken in behandeling intern. Nu weer thuis verder onder behandeling. 

Sindsdien 110 dagen clean. 

Nu sta ik op de planning voor een onderzoek naar de rijgeschiktheid ivm alcohol door een psychiater / psycholoog via het CBR. 

Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik verwachten tijdens zo'n onderzoek? 

Groetjes Mia 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik heb dit onderzoek recent gehad. Mooi verslag van de psychiater gekregen en ik verwacht m'n rijbewijs snel terug te hebben. Maar wel de LEMA te moeten doen helaas. 

Er is een fijne brochure te koop op internet als je even googled. Daar staan vragen in, maar ook het waarom daarachter. Het heeft mijn ogen geopend en heel erg geholpen een goed gesprek te kunnen voeren met de psychiater door gewoon eerlijk te zijn over mijn gebruik. 

Als je me een privé bericht stuurt kan ik je de brochure ook mailen, kun je je dat geld sparen :)

Als je al zo lang niks gedronken hebt en in behandeling bent geweest neem ik aan dat je al veel inzichten hebt en dat zal die keuring ook zeker goed komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • 4 weeks later...
Op 18-2-2023 om 14:14 zei Kira:

Ik heb dit onderzoek recent gehad. Mooi verslag van de psychiater gekregen en ik verwacht m'n rijbewijs snel terug te hebben. Maar wel de LEMA te moeten doen helaas. 

Er is een fijne brochure te koop op internet als je even googled. Daar staan vragen in, maar ook het waarom daarachter. Het heeft mijn ogen geopend en heel erg geholpen een goed gesprek te kunnen voeren met de psychiater door gewoon eerlijk te zijn over mijn gebruik. 

Als je me een privé bericht stuurt kan ik je de brochure ook mailen, kun je je dat geld sparen :)

Als je al zo lang niks gedronken hebt en in behandeling bent geweest neem ik aan dat je al veel inzichten hebt en dat zal die keuring ook zeker goed komen. 

Hallo Kira, ben net lid geworden.

ik moet binnenkort voor de 2e keer naar de psychiater. De eerste keer was mijn cdt veel te hoog. Zou het fijn vinden als je mij de brochure kunt mailen waar je het over hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 18-2-2023 om 14:14 zei Kira:

Ik heb dit onderzoek recent gehad. Mooi verslag van de psychiater gekregen en ik verwacht m'n rijbewijs snel terug te hebben. Maar wel de LEMA te moeten doen helaas. 

Er is een fijne brochure te koop op internet als je even googled. Daar staan vragen in, maar ook het waarom daarachter. Het heeft mijn ogen geopend en heel erg geholpen een goed gesprek te kunnen voeren met de psychiater door gewoon eerlijk te zijn over mijn gebruik. 

Als je me een privé bericht stuurt kan ik je de brochure ook mailen, kun je je dat geld sparen :)

Als je al zo lang niks gedronken hebt en in behandeling bent geweest neem ik aan dat je al veel inzichten hebt en dat zal die keuring ook zeker goed komen. 

Hoi kira krijg jij mijn bericht binnen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

heb in hetzelfde schuitje gezeten..

2x achter elkaar de sjaak..met een paar maanden ertussen..

wat het allemaal ging kosten weet ik niet meer ..maar je bent gigantisch de * dan..

2e keer blies ik volgens mij 1200 of 1500..maar ik had zo'n tolerantie toen dat ik net op gang was ..liep gewoon nog recht..geen dubbele tong..

auto kwijt..voor moeten komen..en aangemeld voor die cursus..

had ik natuurlijk geen geld voor want ik had niks meer..heb uiteindelijk jaren later in 2014 via de gemeente een nieuwe rijbewijs aangevraagd..omdat het mijne verlopen was..

maar dan sta je nog op de hitlist bij het CBR..

moet je dus naar een psycholoog/psychiater en willen ze je bloed zien..

ik dronk toen al jaren niks meer en werkte toen weer in de logistiek, ging overal met de fiets naartoe..

maar wilde mijn rijbewijs terug..

dus met 2 vingers in mijn neus door die keuring, ik meen iets van 200 lichter had ik het terug..

dat is dan voor 1 jaar..dan moet je opnieuw terug..dan krijg je het terug voor 3 ..daarna voor 5..daarna geld de termijn van 10 jaar net ieder ander..

achteraf gezien niks goedkoper dan 1x die cursus van 1000€..dan rijd je een paar maanden later weer rond..goede advocaat meenemen en je krijgt rijontzegging van een paar weken ipv een jaar..

zo'n John de Mol zit nooit lang zonder hoor..die tikt dat af en klaar

maar goed..

ik weet overigens niet HEEL zeker hoe het nu werkt..kan makkelijk anders zijn inmiddels 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hallo Helaas ben ik niet eerlijk behandeld door de psycholoog.
Ik kreeg een negatief resultaat en heb dit aangevochten met een advocaat.
Ik wil graag zeggen dat het beroep succesvol was.
Het nieuwe onderzoek met verdenking van alcoholmisbruik was in orde en positief.
Een fout was dat ik me niet voldoende had voorbereid op het gesprek.
Wees voorzichtig vrienden
Het CBR Vos heeft mij goed geholpen met mijn voorbereiding
cbr strikvragen alcohol
zodat ik de vragen kon doorzien

 

bewerkt door hendrikvdomnieder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei hendrikvdomnieder:

Waarom spammen alleen omdat ik mijn mening heb geuit?

Spam met vraagteken?, omdat je een link hebt geplaatst naar een commerciele website.

Rijden onder invloed is geen verkeersovertreding, maar een misdrijf volgens het WvS.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi Mia, hoe is het afgelopen?

Hoi Kira, welke folder bedoel jij?

 

Ik ben 2 weken geleden mijn rijbewijs kwijtgeraakt door alcoholgebruik. Heb al langer een probleem maar dit is wel echt het ergste wat mij is overkomen. Ik zit boven de 785 ugl dus kan ook geen bezwaar aantekenen door inmenging van het CBR.

Volkomen mijn eigen schuld. Heb sindsdien niets meer gedronken. Dit puur op wilskracht en walging van mijzelf, dus heb dinsdag een intake in een kliniek.

Hoop eigenlijk meer te lezen over jullie ervaring zodat ik mij er goed op voor kan bereiden. Hoe lang zijn jullie hem kwijt geweest?

Zou graag de folder lezen als je die nog hebt. Maar denk zelf al wel dat het beter is open kaart te spelen.

OVJ heeft sowieso 8 maanden rijbewijs kwijt besloten en er komt dus nog een rechtszaak, boete etc. Twijfel ook of ik dat alleen moet doen of een advocaat moet inhuren?

 

 

 

bewerkt door April80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

ik ben hem twaalf jaar kwijtgeweest,ik zat op 900 ugl 

omdat ik niet kon stoppen met drinken kwam ik niet door de keuring 

na een jaar mag je dan een nieuwe keuring aanvragen wat bij mij dus 12 jaar geduurd heeft totdat ik uiteindelijk wel piriodes kon stoppen met drinken. 
 

op een gegeven moment me rijbewijs terug gekregen voor een jaar

daarna weer voor drie jaar

daarna me rijbewijs terug gekregen voor tien jaar. 
 

zorg dat je minimaal 3/4 maanden niet gedronken heb voor de keuring/bloedproef

ook niet 1 in het weekend

en pas goed op wat je zegt tegen de keuringsarts,de meeste vragen hebben een dubbele betekenis. 
 

Zeg bijvoorbeeld niet dat je na 6 bier nog niks merk want dan heb je een hoge tolerantie 

Veel sucses

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Op 18-2-2023 om 14:14 zei Kira:

Ik heb dit onderzoek recent gehad. Mooi verslag van de psychiater gekregen en ik verwacht m'n rijbewijs snel terug te hebben. Maar wel de LEMA te moeten doen helaas. 

Er is een fijne brochure te koop op internet als je even googled. Daar staan vragen in, maar ook het waarom daarachter. Het heeft mijn ogen geopend en heel erg geholpen een goed gesprek te kunnen voeren met de psychiater door gewoon eerlijk te zijn over mijn gebruik. 

Als je me een privé bericht stuurt kan ik je de brochure ook mailen, kun je je dat geld sparen :)

Als je al zo lang niks gedronken hebt en in behandeling bent geweest neem ik aan dat je al veel inzichten hebt en dat zal die keuring ook zeker goed komen. 

Ik heb wen afspraak gepland met de psychiater ik vraag me af of ik een online brochure moet aanschaffen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Op 18-2-2023 om 14:14 zei Kira:

Ik heb dit onderzoek recent gehad. Mooi verslag van de psychiater gekregen en ik verwacht m'n rijbewijs snel terug te hebben. Maar wel de LEMA te moeten doen helaas. 

Er is een fijne brochure te koop op internet als je even googled. Daar staan vragen in, maar ook het waarom daarachter. Het heeft mijn ogen geopend en heel erg geholpen een goed gesprek te kunnen voeren met de psychiater door gewoon eerlijk te zijn over mijn gebruik. 

Als je me een privé bericht stuurt kan ik je de brochure ook mailen, kun je je dat geld sparen :)

Als je al zo lang niks gedronken hebt en in behandeling bent geweest neem ik aan dat je al veel inzichten hebt en dat zal die keuring ook zeker goed komen. 

Kan je de brochure naar me doorsturen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...