Spring naar bijdragen

Dinsdag 24 januari 2023


niks

Aanbevolen berichten

moeilijk moeilijk, zit op die you tube te kijken naar al die mensen die je zo even van de alcohol af praten, en dan hebben ze het over een aantal wijn per dag, die benaderen dus alleen de huisvrouwen die stiekem te veel wijn drinken bij het eten koken, de andere categorie gaan ze uit de weg, die bij het eten koken een hele fles wijn en een aantal borreltjes neemt, om alvast in de stemming te komen voor de avond, en dan doorgaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

@Zbb, antabus is het eerste wat je nooit meer moet slikken.
Dat werkt niet bij jou.
Benzo (oxazepam) moet je gaan afbouwen, dat is de grootste killer.
En pas daarna de alcohol.

Zo heb ik het wel gedaan. Al duurt afbouwen van pillen (benzo"s) lang, bij mij anderhalf jaar ofzo, maar ik was en ben er wel vanaf. Anta of Refu heb ik altijd geweigerd. Wel heb ik Naltrexon gehad, daar mag/ kun je bij drinken als je wilt.. dat hielp omdat de alc dan niks doet en dan hoefde ik geen drank meer..maar ik mag niet Naltrexon meer vanwege mijn medicijnen die ik dagelijks moet slikken. Ze gaan niet samen helaas.
Van de drank ben ik nog steeds niet helemaal af maar zonder benzo-pillen scheelt dat al een heel eind want die cocktail is Russische roulette.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei herman0167:

moeilijk moeilijk, zit op die you tube te kijken naar al die mensen die je zo even van de alcohol af praten, en dan hebben ze het over een aantal wijn per dag, die benaderen dus alleen de huisvrouwen die stiekem te veel wijn drinken bij het eten koken, de andere categorie gaan ze uit de weg, die bij het eten koken een hele fles wijn en een aantal borreltjes neemt, om alvast in de stemming te komen voor de avond, en dan doorgaat.

Ken je deze al? Die is meer gericht op die laatste categorie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Je zou zelf moeten uitloggen als je volkomen bezopen bent hier, ik dacht dat het een afspraak was dat hier niet bezopen geschreven zou worden.

Als je goed oplet (gaat beter als je nuchter bent) zie je dat de 10-20 actieve mensen hier als sneeuw voor de zon verdwijnen als er hier bezopen geschreven wordt, en dat is niet uit radeloosheid maar uit ergernis. Er druipt een negatieve energie vanaf waar niemand anders behoefte aan heeft.

..................................

Oneens. Want dat is dan een ongeschreven regel die verzonnen is want dat staat nergens. Nergens staat dat men zich niet onder invloed mag deelnemen hier, is ook niet controleerbaar gelukkig. Daar komt bij dat juist al nuchtere mensen bij het lezen ervan (terug) "bij de les" kunnen worden gehouden.

bewerkt door Remi1
slecht Nederlands
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Zbbik weet dat je bent uitgelogd, maar dan lees je het later. Wat ik echt heb geleerd nadat ik was gestopt is hoe enorm veel energie ik erin stak om te drinken, de dag door te komen, schaamte te overwinnen, met schuldgevoel te dealen. Ik vond mezelf steeds minder dan ik mezelf toch al vond. 

Al die ‘drink’ energie kon ik daarna aanwenden om te leven. Punt. Niets groots en meeslepends, maar ook zoveel minder schaamte en schuld en steeds minder rotgevoelens over mezelf. Steeds minder. Ik doe heus domme dingen en ben niet altijd aardig, maar dat kan ik beter aan. Ik kan milder zijn. 

ik gun jou dat zo ontzettend ook! Ik huppel nog steeds niet door het leven. Dat is niet mijn aard. Maar dat bijkomende rotgevoel over jezelf achter je kunnen laten is heel erg fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Lika:

@Zbbik weet dat je bent uitgelogd, maar dan lees je het later. Wat ik echt heb geleerd nadat ik was gestopt is hoe enorm veel energie ik erin stak om te drinken, de dag door te komen, schaamte te overwinnen, met schuldgevoel te dealen. Ik vond mezelf steeds minder dan ik mezelf toch al vond. 

Al die ‘drink’ energie kon ik daarna aanwenden om te leven. Punt. Niets groots en meeslepends, maar ook zoveel minder schaamte en schuld en steeds minder rotgevoelens over mezelf. Steeds minder. Ik doe heus domme dingen en ben niet altijd aardig, maar dat kan ik beter aan. Ik kan milder zijn. 

ik gun jou dat zo ontzettend ook! Ik huppel nog steeds niet door het leven. Dat is niet mijn aard. Maar dat bijkomende rotgevoel over jezelf achter je kunnen laten is heel erg fijn.

Dat schaamte en schuld gevoel duurt vaak lang e?

tenmimste bij mij,ik ben meestal twee tot drie maanden van slag/depressief 

en ja al die tijd en energie die het drinken en het ziek zijn kost. 
 

het probleem is ook dat ik nuchter heel erg introvert ben wat me heel erg belemmerd in het dagelijkse nuchtere leven. 
 

daar moet ik zeker ook wat mee,wil ik het in het vervolg langer volhouden 

dankjewel voor je berichtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Roberto:

@Zbb, antabus is het eerste wat je nooit meer moet slikken.
Dat werkt niet bij jou.
Benzo (oxazepam) moet je gaan afbouwen, dat is de grootste killer.
En pas daarna de alcohol.

Te gek voor woorden dit, echt hoe haal je het in je hoofd om dit als raad te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

het probleem is ook dat ik nuchter heel erg introvert ben wat me heel erg belemmerd in het dagelijkse nuchtere leven. 
 

Ken je het boek: 'Ik moet nog kijken of ik kan?'  Gaat over introvert zijn in een extraverte samenleving. 

Niks mis met introvert zijn. Koester het. 

Verwar schaamte niet met introvert zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Ken je het boek: 'Ik moet nog kijken of ik kan?'  Gaat over introvert zijn in een extraverte samenleving. 

Niks mis met introvert zijn. Koester het. 

Verwar schaamte niet met introvert zijn. 

 

Precies, introvert is geen ziekte.

De samenleving lijkt extravert omdat de extraverten zoveel lawaai maken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Driver 439 heeft nu koffie pauze in Assen, dat geeft mij wat lucht.
Bij mijn naaste buurman is een installatiebedrijf bezig.
Ons pleintje is nu geblokkeerd.
P75 reageert niet meer op mijn oproep om mij te helpen.
Gisteravond wilde hij mij helpen met opruimen.
Kom niet aan mijn spullen, heb ik gezegd.
Wegwezen hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is wel even wennen. Als ik met holenbeer in de auto zit, dan is ze in staat urenlang helemaal niks te zeggen. Als ik zeg "goh wat is het lekker weer" dan komt er geen enkel antwoord, nog geen yota.

Goed beschouwd is dat ook volkomen overbodig. Als je een antwoord vraagt (heb ik wel eens geprobeerd) dan zegt ze wat moet ik DAAR nou op zeggen dan? Weet ik eigenlijk ook niet :huh:

Tijdens dat niks zeggen gaan er wel 80.000 gedachten door het introverte brein. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...