Spring naar bijdragen

Ma 23 jan 23


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Wat mij hier regelmatig opvalt is dat mensen buiten dit forum om ook prive contact hebben.
Daar is helemaal niets mis mee.
Voor mij voelt het als zeer onprettig als dit door elkaar gaat lopen.
Ik heb daar gisteren zelf ook aan mee gedaan.
Voordat ik daar weer verwijten over krijg.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvonne:

Wat een toestanden lees ik hier weer gisteren.... 
@Roberto zelf met (waarschijnlijk) een paar flessen op onterecht tekeer aan het gaan... 

Ja @Yvonne, ik had het nodige op, krijg dan een kort lontje.
'Oprotten allemaal'
Voor mij gezien de situatie niet helemaal onterecht.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Roberto:

Ja @Yvonne, ik had het nodige op, krijg dan een kort lontje.
'Oprotten allemaal'
Voor mij gezien de situatie niet helemaal onterecht.

"Oprotten allemaal"

alsof er een bezopen lor voor de kroeg in de straat staat te brallen om 4 uur 's nachts.

Omdat hij de enige is die helder denkt.

Wat een shit show :D 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei niks:

Ons aan het klaar maken voor een weekje vakanthuisje. Met zwembad, dus morgen mag Mini zich nog even flink uitleven. Daarna tijd niet zwemmen. Als het goed is, mag ze vrijdag of zaterdag weeruit het ziekenhuis. We kijken dan wat we gaan doen. Naar huis, of weekend nog in huisje blijven. 

Veel plezier hoe dan ook! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn rugzak is gepakt en gisteren heb ik alles wat ik in de sneeuw nodig heb (Pulka, sneeuwschoenen, winterkleding) naar Groningen gebracht, waar ik het, voordat ik op de boot stap, oppik. Morgenochtend vertrek ik voor de eerste etappe van 350 kilometer, die in Nederland vanuit hier naar de boot in Eemshaven. 

 
De laatste 2 weken waren al lastig, maar vandaag is zeker lastig. Het liefst kroop ik in bed, vluchten voor dat wat nu voor me ligt, wat ik zélf gekozen heb. 
 
Ik heb vaak geschreven over het verschil tussen willen en wensen. Je zou ook kunnen zeggen: "het verschil tussen waar je zin in hebt, en wat je wil". Of tussen nu, en uiteindelijk. "i want it all, I want it now"  zei bambam vaak: verslaafdengedrag. Die sloeg aan.
 
Ja, ook ik heb regelmatig zin in chocolade, in in mijn bed blijven liggen, in (met of zonder alcohol) mezelf vergetelheid geven, eindeloos films kijken, of in sex met de buurvrouw. Te kiezen voor comfort, in plaats van schijnbaar ongemak. En die verleidingen zijn er talloos, overal, én regelmatig onverwachts. Is het erg, aan die verleiding toe te geven? Is de enige oplossing het dan maar helemaal níet meer te doen? Af te zweren? Mezelf te verdoemen omdat dat trekt? 
 
Dat is het niet. Voor mij. Dat is het pas zodra dat in de weg zit wat ik wil. En wat ik wil zijn. En ja, door die keus is dat een eeuwige evenwichtsoefening. Maar wel een oefening in weten wat ik wil, en niet maar keer op keer richtingloos mijn primaire impulsen óf dat wat vast lijkt te staan te volgen. 
 
Wel eenvoudig, niet makkelijk. 
 
Voor mij ligt het gebruik van alcohol daarbij heel dicht bij andere primaire impulsen, maar wel met één heel groot verschil: door alcohol ga ik anders denken, en door en met alcohol verlies ik het contact met mezelf. Ik kan mijn eigen redenaties niet meer vertrouwen, na (misschien zelfs voor) de eerste slok al niet meer. Ik weet niet meer wat het verschil is tussen willen en wensen. Ik ben niet meer betrouwbaar. Niet voor een ander, maar ook niet voor mezelf. 
 
Ik probeer, nu ruim 12 jaar, aan de ene kant mezelf te trainen in het beheersen van die primaire impulsen, breed, niet alleen alcohol, en aan de andere kant, mezelf te beschermen tegen die prikkels en die verleidingen/afleidingen. Alcohol is daarbij niet de duivel. Alcohol bracht mij iets. Het bracht mij niet verder, maar het bracht mij wel iets. Pas toen ik dat kon zien, kon ook ook zien waar ik zelf niet vaardig genoeg was en of iets moest leren, óf iets uit de weg gaan. Mijn alcoholgebruik min of meer 'omarmen' was de sleutel naar anders, beter. Had ik alcohol gedemoniseerd dan had ík er nooit afscheid van kunnen nemen zonder keer op keer gevaarlijk terug te vallen door dezelfde 'valkuilen': ik hád het nodig, ik hád die andere vaardigheden niet, ik kende mijn eigen tekortkomingen niet. Ik wist daarvóór niet waar ik mezelf beter kon en zou moeten beschermen. Het kostte wilskracht, maar wilskracht alleen was niet genoeg. Mildheid naar mezelf moest óók, misschien wel omdat juist wilskracht me niet ontbrak: ik hield vol. ook op heilloze paden, ook waar ik niet meer kon, eigenlijk. 
 
Er is niets, ook geen ingewikkeld inzicht, dat ik hoop te vinden op deze "reis". Het lopen zelf, met alleen mezelf en de omgeving als beperking, geeft mij al veel. Het lijkt groot, een avontuur, maar het is niet meer dan de ene voet voor de andere zetten. Met aandacht, en toch ook gewoon zonder aandacht, een ritme, niet zo heel anders dan het leven: doe gewoon wat je moet doen, dag voor dag voor dag. Maar.....als ik loop, staat mijn hoofd stil. Dat gaat me dus geen oplossing brengen, en dat hoeft ook niet. 
 
En toch is vandaag ook zon moment dat ik alcohol, of dan toch in ieder geval die totale vergetelheid, zou wensen. Voor mij is dat heel 'gewoon', hoort dat er helemaal bij. Ik ga het niet doen. Want ik wil het niet. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
bewerkt door jopie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

en.... de laatste dagen lezend: 

@Zbb  of iemand wel of niet de hulpdiensten belt als jij onderuit gaat is, denk ik, niet aan jou, hoe naar ook. De keus dat wel of niet te doen, en de gevolgen daarvan, welke keus het ook wordt, daar moet diegene mee leven, en daar mag én moet diegene dus zélf een keus in maken. En iedere keus daarin is bijna per definitie goed. Want kon op dat moment niet anders. 

Je mag en kan aangeven wat je wens is, onder invloed of nuchter, maar de keus blijft bij de ander. Als je echt niet wilt dat er gebeld wordt, kan je beter zelf zorgen dat je stil blijft en onder de radar. Dat klinkt misschien hard, maar de verantwoordelijkheid die jij bij een ander legt is zo té groot. 

Voor nu hoop ik dat je weer door deze duikel heen komt, en daarna nuchter weer kunt zien wat je wil. 

bewerkt door jopie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bob:

Ehmmm... @Roberto, zou je daar niet even je excuses voor aanbieden, voor het gebruik van woorden als "wegwezen" of " oprotten"? Toch niet zo fijn uitgedrukt, eigenlijk.

Nee @Bob, ik heb mij niet zo fijn uitgedrukt, maar datzelfde geldt voor de reacties op mij.
Uitleg geven waarom ik zo kan reageren is voor mij genoeg.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Adri02:

@Roberto, jij als Amsterdammer voldoet wel aan het onderstaande kaartbeeld, vrees ik. 

Moi @Adri02''

Roberto komt uut Grunn, daar hebben wij al die ingewikkelde woorden niet nodig om onszelf helder en duidelijk uit te drukken.

  • Moi (goedemorgen)
  • Moi (goedemiddag)
  • Moi (goedenavond)
  • Moi hè (tot ziens, welterusten, oprotten)
bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Ik kan me boot niet kwijtraken 

het lukt me niet om hem foetsoenlijk af te sluiten. 
 

Er zijn hulpverleners langs geweest vanochtend en morgen komen ze weeer

Dat is een smoes @Zbb.je kan het altijd aan de havenmeester vragen.Als je een week gaat werken, ligt je bootje ook een week op de ligplaats.

komen ze morgen ook nog langs van antes en lukt het om je aan je medicatieschema te houden?

Woensdag half 2 bij de Antes bij de arts.Ik ben daar dan ook, dat heb ik afgesproken met je hulpverleners.

Fijn dat ze morgen ook nog even bij je langs komen.

Zetem op he?

Jij kan dit, dat heb je al eerder bewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...