Spring naar bijdragen

Vrijdag 20 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

@Zbbis zonet opgehaald door een ambulance.

Hopelijk is hij in goede handen 

Dit ging zo niet langer, dat zagen de hulpverleners ook wel.

Wel een gedwongen opname, maar een pak van mijn hart.

Heb de hulpverleners hartelijk bedankt, voor hun goede zorgen.

Ik heb ook de hele middag telefonisch contact met ze gehad, want hij wilde dit in eerste instantie natuurlijk niet.

Lieve jongen, het gaat je goed!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Zbb:

Hilulp

Zbb je vraagt om hulp maar ik zou niet weten hoe we je kunnen helpen.  Weet jij het wel? Ik kan je mijn tel. nr. ook geven. Als dat je help, maar je hebt al tel. nr's.

Advies??? Dat heb je ook al veel gehad.

Iets doen aan de eenzaamheid. maar ja wie zit er nu op een zuiplap te wachten.

Tja joh het is stoppen of je kapot zuipen en dat gaat gebeuren als je door gaat, er is geen tussenweg. Jij zuipt je kapot.

Maar je hebt geloof ik ook nog kinderen hé?

Zbb. geloof me, JIJZELF BENT DE ENISTE DIE ZBB KAN REDDEN NIEMAND ANDERS.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Adri02:

Wat is 'hulp', vraag ik mij dan af.

Iemand om z'n handje vast te houden?

Een pillendraaier met een grote zak medicamenten?

Hij moet gewoon afkicken en clean worden. En dan verder zien.

hulp zal voor iedereen anders zijn A3
en niet iedereen heeft een vrouw, broer en arts die ingrijpen
schreef je ooit niet dat zij je gered hebben? Cold Turkey zou ook mijn manier zijn,
maar als dat er niet in zit dan toch op welke andere manier maar mogelijk?
In beide gevallen is daarmee de stop knop niet om, maar er is weer een kans/hoop.
Het belangrijkste voor Zbb is (denk ik) dat hij nu detoxt en leert dat de depressie/het levensmoe zijn
juist door de troep komt die hij nam. En dan begint het echte werk, therapie/leren praten/andere manieren
dan drank en pillen om stress/moeilijkheden/het leven echt aan te gaan.
Als ik jou lees, is mijn eerste impuls; je hebt gelijk. En de 2e gedachte is dan; ja jouw gelijk, wat voor jou geldt.
Misschien ook voor mij en een paar anderen hier, maar als anderen het anders doen, dan is anders ook goed. Als die 
verrekte verslaving maar mag stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Kunsie64:

Ik bedoel dat je daar alles voor moet over willen hebben

dat weet ik en mijn gezin ook, die weten mijn situatie ook en gaat ook met de nodige stress gepaard , en weten ook dat therapie in een kliniek uiteindelijk wel een keer aan orde is, maar zoals altijd werk en inkomen inbrengen gaat voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei herman0167:

Tsa, stoppen met drinken zou fijn zijn, jullie geven mij vast een antwoordt waarmee ik direct kan stoppen, alleen na vele jaren op deze site, is dit nog niet gekomen

Herman, wat verwacht je van ons? Een wondermiddel dat voor iedereen werkt bestaat niet, dat zal je bekend zijn. Dat kunnen we je dus ook niet aanreiken.

Wel kunnen we je helpen en aanmoedigen als je zelf het initiatief neemt om te stoppen. Dat stoppen is op zich bijzonder eenvoudig, je hoeft er letterlijk niets voor te doen. Niet meer in huis halen, niet meer inschenken, niet meer opdrinken. Tijdens je corona ziekte in 2021 lukte dat 8 weken lang. Dat kan dus weer. Wat weerhoudt je?

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het lukt mij gelukkig sinds lange tijd om eindelijk op een vrijdag niets te drinken.. Zelfs het vrijdag gevoel van het mag weer is er niet want ik wil niet meer. 

Ik wil het niet meer koud hebben morgen... 

Ik wil niet meer trillen.. 

Ik wil morgen niet weer mezelf 'beter' drinken.. 

Ik wil niet meer... 

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei herman0167:

dat weet ik en mijn gezin ook, die weten mijn situatie ook en gaat ook met de nodige stress gepaard , en weten ook dat therapie in een kliniek uiteindelijk wel een keer aan orde is, maar zoals altijd werk en inkomen inbrengen gaat voor

OK dus stoppen met drinken is geen prioriteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit komt ook niet vanzelf @herman0167en jijzelf ook niet, soms zit er jaren tussen dat we je zien
en ik heb nog nooit een echt besluit of plan gelezen van je. Jij moet aan het werk, en jij moet vrouw en dochter 
iets laten zien. Niets gaat vanzelf. Begin maar eens met regelmatig wel actief te worden hier, dan is er een kans
dat je adb kunt worden. En anders prof. hulp inschakelen die de vinger aan de pols kan houden bij je. succes!

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...