Spring naar bijdragen

EINDELIJK heb ik het gedaan!


Strijkbout

Aanbevolen berichten

Ik heb het al sinds 29-11-2021 in huis, maar ik stopte met de behandeling, en dacht: in het nieuwe jaar (2022) neem ik gewoon die pillen wel een keer, en dan kijk ik of ik zo zelf kan stoppen. Maar dat werd vervolgens uitstellen, uitstellen, en het eigenlijk gewoon niet aandurven. En zo nog vrolijk meer dan een jaar weer doorgezopen....
Antabus dus, ofwel: disulfiram!

Maar nu net een paar minuten geleden het dan eindelijk aangedurfd een kwart bruistablet te laten oplossen. Vervolgens het nog een tijdje te hebben laten staan. Even nog een grote boodschap op de wc, en daar de knoop doorgehakt. Meteen het glas water ingenomen. EINDELIJK! Nu kan ik iig de komende dagen echt gewoon ff niet meer zuipen, en heeft de discussie 'wel doen/niet doen vanavond?' (en uiteindelijk altijd verliezen) ff totaal geen zin meer. :D 

Dit al die tijd niet aangedurfd uit angst er spijt van te krijgen. Ik ken mezelf dan: 's avonds als de zin toeslaat haat ik mezelf dat ik 'zo stom ben geweest die *zooi in te nemen' en zoeken naar een antigif of zo desnoods. Om dat te voorkomen al die tijd het uiteindelijk nooit gedaan. Wel heel vaak het mezelf voorgenomen. Dan neem ik het mee naar m'n werk bijvoorbeeld, voornemens het op een bepaald tijdstip in te nemen, maar uiteindelijk zakte de zin daarin steeds weer, en groeide het verlangen naar 's  avonds weer lekker onder invloed raken.

Nu is eigenlijk dan ook wel het moment om vanavond eens voor het eerst een AA-meeting te gaan bijwonen denk ik.

 

En oh ja, ik heb goed uitgezocht hoelang ze houdbaar zijn, en of dat nog kan na meer dan een jaar. Ik kom 'houdbaarheid 5 jaar tegen' en sommige sites zeggen  2 jaar.

Nou, hij zit erin dus! :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben dus ook gisteravond voor het eerst naar een AA-meeting geweest! En heb nu net 10 seconden geleden weer een kwartje Antabus genomen :D 

Ik heb gisteren geen discussie in m'n hoofd gehad. Wel 2 of 3 kleine momentjes van flitsen in m'n hoofd van 'vanavond' (met drank en wiet), maar die waren gelukkig heel kortstondig, want ja, dat kon nou eenmaal niet. Logisch dat die flitsen zich wel ff voordoen denk ik; mijn hersenen zijn nu eenmaal erg gewend eraan de avond daarmee te associëren. Zeker het laatste jaar is de weerstand echt haast volledig weggeraakt; alleen vroege diensten de volgende dag, waarbij ik om 7:00 's ochtends moet beginnen, konden me soms nog een dag of een paar dagen in de maand/week redden. Maar die vroege diensten heb ik door de tijd steeds meer proberen weg te werken (met ook wel een oprechte hekel daaraan, als avondmens)

De AA-meeting was best wel vreemd om mee te maken. Beetje ongemakkelijk ook wel voor mij, zo'n groep. Best veel wat oudere mensen ook, maar ook wel van eigen leeftijd. Maar zeker hele lieve mensen, die me echt heel warm welkom heette en me echt met veel tact en liefde op m'n gemak wilde stellen. Ook heel vrij gelaten in of ik mee wilde praten of meer 'gewoon eens kijken'. Was best zenuwachtig als ik dreigde aan het woord te komen, maar eenmaal aan het woord, vloeiden de woorden eigenlijk vrij makkelijk m'n mond uit.

Wel heb ik het gevoel dat mijn verslaving anders is dan een gemiddelde pure drankverslaving. Ik herken niet zo die echte drankzucht, gevoelig zijn voor drankreclames, totaal me helemaal de tyfus zuipen en zo (natuurlijk wel door de haren heen geregeld gedaan, maar niet met sterke drank en zo) etc. Het is bij mij wel echt die combi wiet en drank samen. Maar wel áltijd samen. En zeker niet weinig drank... standaard wel een literfles wijn(13%), en dan vaak nog 2 halve liters bier, en soms nog een blikje van 33cl  erbij, of nog een restje wijn dat over is. En dat minstens 3x per week, maar vaker denk ik zo'n 5-6 keer per week, en soms ook periodes echt gewoon dagelijks of daar tegenaan. Dus matig drankgebruik zeer zeker niet! En dat ga je op den duur merken... Maar de hunkering is wel naar die combinatie van het euforische 'gezellige' van drank én het meer naar binnen gerichte, licht-psychedelische van wiet. Dus wellicht is de NA net iets herkenbaarder... aan het einde van de meeting vroeg een mevrouw me ook: 'gebruik je naast alcohol ook nog andere middelen?' ja, blowen' , 'oh ja, dat komt ook heel veel voor; op woensdagavond is in dit gebouw ook altijd een NA-meeting; een iets grotere groep en gemeleerder gezelschap, met ook wat meer jonge mensen en zo'; dat spreekt mij wel aan. Ga ik zeker woensdag heen.

Het voelt voor het eerst na al die jaren eindelijk alsof ik nu echt serieus ben in m'n voornemen te breken hiermee! Mijn ziel komt daardoor weer helemaal naar boven voel ik. Er komt weer iets naar boven, wat zich lang heeft terug getrokken, en de laatste tijd veel te weinig naar boven is gekomen....

 

Reageren op dit topic mag btw ;)

bewerkt door Strijkbout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Strijkbout:

Het voelt voor het eerst na al die jaren eindelijk alsof ik nu echt serieus ben in m'n voornemen te breken hiermee! Mijn ziel komt daardoor weer helemaal naar boven voel ik. 

Wat goed van je! Dit klinkt als een besluit en niet een opwelling, zoals in je eerste post. Hoofdletters en uitroeptekens maken mij altijd een beetje argwanend. ;)

Als je bij Wie is wie een topic aanmaakt, wordt daar eerder op gereageerd. Dat is de plek om je voor te stellen, hier gaat het eerder om meningen en discussies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...