Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Reacher:

Volgens mij bedoel je ontklauwen @Yvonne. Waar @Toos het over heeft nageltje knippen bij binnen katten kan geen kwaad (volgens de laatste inzichten dan hè). Ze kunnen meer last krijg van lange nagels die zo lang worden dat ze weer terug de poot in groeien.

18 uur geleden zei Toos:

Dat is bij katten die niet zoveel buiten komen heel normaal. Altijd gedaan bij mijn katten. Bij honden en konijnen moet dat soms ook. Ze krijgen er last van als ze te lang worden en blijven overal aan hangen. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet in het "leven" knipt. 

Ja, van honden weet ik het, doen wij ook wel. 
Maar ik heb altijd geleerd dat nagels van katten niet doorgroeien, ze kunnen ze intrekken als ze lopen en dan slijten ze sowieso niet leerde ik ergens in de oertijd. 
Het knippen van de nagels, laat staan het ontklauwen, zou een enorm trauma bij die dieren kunnen veroorzaken.... zei men indertijd. 
Maar de inzichten zijn behoorlijk veranderd dus. 
Dan neem ik mijn opmerking helemaal terug Reacher enToos (en Smaragd), kan me indenken dat zoiets dan onaardig overkomt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvonne:

Ja, van honden weet ik het, doen wij ook wel. 
Maar ik heb altijd geleerd dat nagels van katten niet doorgroeien, ze kunnen ze intrekken als ze lopen en dan slijten ze sowieso niet leerde ik ergens in de oertijd. 
Het knippen van de nagels, laat staan het ontklauwen, zou een enorm trauma bij die dieren kunnen veroorzaken.... zei men indertijd. 
Maar de inzichten zijn behoorlijk veranderd dus. 
Dan neem ik mijn opmerking helemaal terug Reacher enToos (en Smaragd), kan me indenken dat zoiets dan onaardig overkomt. 

Het is zeker geen ontklauwen, dat zou wreed zijn. Gewoon de puntjes eraf, als ik zie dat ze er last van krijgen. Bij katten die veel buiten rondstruinen hoeft dat niet, bij binnenkatten wel. Want dan slijten ze nauwelijks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...