Spring naar bijdragen

Dinsdag 17 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Yvonne:


Maar nagels knippen bij een kat??? Iets ergers kun je ze toch niet aandoen??? 

Dat is bij katten die niet zoveel buiten komen heel normaal. Altijd gedaan bij mijn katten. Bij honden en konijnen moet dat soms ook. Ze krijgen er last van als ze te lang worden en blijven overal aan hangen. Je moet alleen wel uitkijken dat je niet in het "leven" knipt. 

Beterschap! Ik hoop dat het meevalt met de klachten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Francoise:

Goedemorgen 

Dagje vrij . Dat word keuken poetsen , bedden verschonen en badkamer en wc goede beurt .

We hebben nieuwe lampen . Met hele mooie dimbare led lampen, met mooi zacht licht . Eerst 4 watt , maar waren te zwak , nu 8 watt en nog veel te weinig licht .  Wanneer gedimd trilt de lamp , dus eigenlijk moeten er andere dimmers op . Weet iemand of het licht dan ook beter word omdat je ze dan hoger kunt draaien ?  

Led lampen kan je niet dimmen voor zover ik weet, andere dimmer heeft geen zin. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Toos:

Dat is bij katten die niet zoveel buiten komen heel normaal. Altijd gedaan bij mijn katten. Bij honden en konijnen moet dat soms ook.

Myep moesten wij ook maandenlang na de operatie van de hond. Ellende. Alleen de holenbeer heeft daar het geduld voor.

Nu we weer 2x/week hardlopen slijt het weer genoeg om niet te knippen en anders doen we een flinke wandeling over de rotspaadjes in de buurt :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oeffff, dat lucht op BJ:)
ik verslind boeken en dat is soms ook verrijkend/leerstof voor het leven.
Maar echt ambitieus ben ik nooit echt geweest.
Aan IQ ontbrak het trouwens nooit, ik was vroeger 1 of 2 vd klas. Die domme meesters
hielden dat bij en maakten er soms wedstrijdjes van en dat werd voor de hele klas besproken.
Erg als ik er nu aan terug denk, want toen was ik wel kompetatief denk ik daarin.
En ik hoefde er haast niets voor te doen. Pas bij de kinderen die nog veel slimmer zijn, zag ik
hoe de vriendjes er mee worstelden. En eigenlijk is IQ helemaal geen verdienste he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei lady jane:

oeffff, dat lucht op BJ:)
ik verslind boeken en dat is soms ook verrijkend/leerstof voor het leven.
Maar echt ambitieus ben ik nooit echt geweest.
Aan IQ ontbrak het trouwens nooit, ik was vroeger 1 of 2 vd klas. Die domme meesters
hielden dat bij en maakten er soms wedstrijdjes van en dat werd voor de hele klas besproken.
Erg als ik er nu aan terug denk, want toen was ik wel kompetatief denk ik daarin.
En ik hoefde er haast niets voor te doen. Pas bij de kinderen die nog veel slimmer zijn, zag ik
hoe de vriendjes er mee worstelden. En eigenlijk is IQ helemaal geen verdienste he

Nee en IQ heb je verder weinig aan. Soms is het haast een handicap. Doorzettingsvermogen dat is een kado voor het leven. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heeft een beetje logisch kunnen nadenken ook wel enkele voordelen. Je wordt er niet gelukkig van, en uitsluitend met die gave kom je inderdaad niet ver. Daarbij zijn andere capaciteiten meestal doorslaggevend. Ik heb me ooit ingeschreven voor een cursus om je doorzettingsvermogen te trainen. Maar daar ben ik na twee lessen mee gestopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedenavond, ik maak er voor mezelf een avondpact van haha. Net terug van hardlopen. Nu aan het eten. Daarna in een lekker heet bad boek lezen en daarna vroeg op bed en hopelijk lekker lang doorslapen! 9 uur slaap heb ik wel heel veel zin in... 

Dagpact:
Beatrix
Fonny
Prana
Mariann
Pytje
Freekie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beterschap @Yvonne:heart:

Ha @vlokje! Da’s een tijd geleden! Een zalfje achter de oren kende ik nog niet. 

Socrates laat zich op zijn oude dag gedwee medicijnen toedienen. Hij krijgt er al nogal wat. 
Het is meer de stress van bloed tappen, controle, kijken of de meds aanslaan, weer bloed tappen..

Zelfs de dierenarts raadt het af. En als hij echt last krijgt kan ik altijd nog van gedachten veranderen 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Prana:

 

@ReacherAch toch, arme Socrates. Ik snap je helemaal, zou dat ook niet doen. Je wilt wel dat hij nog een goede kwaliteit leven heeft als hij 17 is. Elke dag medicijnen is echt zo'n gedoe!
Twee van mijn katten hebben dagelijkse medicijnen en dat gaat gelukkig heel goed, maar ik hou mijn hart vast als ooit één van die anderen iets nodig heeft. Dat zou een nachtmerrie zijn, hen kennende...

Ik zweer bij die liquid snoepjes van Vitakraft. Daar krijg je alles mee naar binnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Reacher:

Heb je al goed onder je stoel gekeken @lady jane. Daar vond je laatst ook je laptop weer terug, helemaal naar achteren geschoven.

Enne.. een nieuwe taal leren als het echt vergeetachtigheid is.

al 3 x thnx, maar omdat het kleed zwart is en de afst.bed. ook toch maar een 4e keer, en wel een zwarte kam gevonden die daar zeker 1/2 jaar al lag.
Ik weet niet wat je met een nieuwe taal bedoelt? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei lady jane:

al 3 x thnx, maar omdat het kleed zwart is en de afst.bed. ook toch maar een 4e keer, en wel een zwarte kam gevonden die daar zeker 1/2 jaar al lag.
Ik weet niet wat je met een nieuwe taal bedoelt? 

Een nieuwe taal leren, zoals Spaans of zoiets schijnt goed te zijn. 
Via de app Duo Lingo leer je bv spelenderwijs iets van een andere taal., zonder dat je met je snufferd in de boeken hoeft te duiken. Een vriend van mij doet een kwartiertje per dag en kan nu behoorlijk Italiaans spreken. Na anderhalf jaar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...