Spring naar bijdragen

Ma 9 jan 2023


bumperjim

Aanbevolen berichten

Oh wat is hier stil? Hoop maar dat dat een goed teken is..

Nou, ik vind er niet veel meer aan hoor want eerst heb ik een andere coach bij de lifetyletrainig, dan ook nog een andere diëtiste. Vervolgens kom ik bij de POH die ineens ook nog een andere blijkt te zijn en sinds vandaag bleek ik ook nog een andere HA te hebben sinds 1 januari.

Ze zullen allemaal wel mijn eigen en dezelfde dossier onder ogen krijgen, geloof ik best, maar als er steeds, en soms zelfs onverwachts voor mij, een onbekend hoofd tegenover mij zit dan ga ik soort van "op slot" omdat ik er geen vertrouwensband mee heb.
Vond het huisarts bezoek vandaag dan ook waardeloos. Deze dokter heeft duidelijk niet zoveel verstand/ ervaring in verslavingszorg dan dat mijn vorige huisarts wel had, jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze knakker vind dat zoveel drinken ongezond is en ik minder moet gaan drinken (stoppen hoefde niet). Pluspunt is dan weer dat hij het telefoonnummer van de AA ff voor me gekoekeld heeft. Heb ik hem maar toch even uitgelegd dat men bij AA de intentie heeft te stoppen en niks niet minderen. Antwoord; "Gematigd drinken mag best".

:wacko::wacko:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Remi1:

Deze knakker vind dat zoveel drinken ongezond is en ik minder moet gaan drinken (stoppen hoefde niet). Pluspunt is dan weer dat hij het telefoonnummer van de AA ff voor me gekoekeld heeft. Heb ik hem maar toch even uitgelegd dat men bij AA de intentie heeft te stoppen en niks niet minderen. Antwoord; "Gematigd drinken mag best".

:wacko::wacko:

Wat een rare knakker zeg.

Is dat je huisarts?

Die spoort niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Remi1:

Deze knakker vind dat zoveel drinken ongezond is en ik minder moet gaan drinken (stoppen hoefde niet). Pluspunt is dan weer dat hij het telefoonnummer van de AA ff voor me gekoekeld heeft. Heb ik hem maar toch even uitgelegd dat men bij AA de intentie heeft te stoppen en niks niet minderen. Antwoord; "Gematigd drinken mag best".

:wacko::wacko:

Niet te geloven zeg, wat een pummel !

Weet duidelijk niets van verslaving. snap best dat je je onbegrepen voelde.

Echt balen dit zeg

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

net terug van de film The Son, 
heftige herkenning soms. (vervolg op The Father)
eten niet voorbereid, dus 2 aardappels, 2 winterwortels en ons chorizo
alles in stukken 15 min. in de actifry. En intussen koffie gezet ook.
Klaar voor de volley straks.

Ik herken veel aan gevoelige lieve mensen hier @Spirit, jammer dat er 
teveel mensen door zijn gaan drinken en soms nog meer dan drank alleen.
Om te verdoven, niet te voelen, de afhankelijkheid te laat erkenden?
In de film was het snijden, ook een vreselijke verslaving. Er is te veel pijn.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch, misschien weet zo'n huisarts het wel en wil hij alleen maar zorgen dat er op dit moment minder gedronken wordt om later tot de kern te komen. Meteen zeggen dat je nooit meer mag drinken schrikt ook af voor veel mensen. Misschien is zijn insteek eerst minderen zodat het niet meer gevaarlijk is, dan naar de AA brengen om tot inzicht te komen en dan helemaal stoppen wellicht met zijn hulp.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het nu zo dat sommige mensen hier het extra moeilijk krijgen als ze lezen dat iemand anders drinkt of heeft gedronken? En waarom lukt het niet om dan hier te komen?

Mij is het toen wel gelukt maar ik was als de dood dat ze hier zo op mij in zouden inpraten dat ik daardoor niet  zou gaan drinken. Dat ze mijn drank zouden (afpakken).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt het dus wel @Zbb. Morgen werken, wat als je nu de hele week vrij was geweest? Ik gun het je zo anders, maar verdorie! Waarom kom je dan niet om hulp vragen hier? Misschien heb ik makkelijk praten hoor, en ik ben vast hier 1 van de weinig die denkt, toe even zeg! Maar fijn, dat je het deze keer bij 2 dagen hebt kunnen houden. Nu door, op het jaarpact zag ik en nu een vol jaar, dat kun jij! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei niks:

Je kunt het dus wel @Zbb. Morgen werken, wat als je nu de hele week vrij was geweest? Ik gun het je zo anders, maar verdorie! Waarom kom je dan niet om hulp vragen hier? Misschien heb ik makkelijk praten hoor, en ik ben vast hier 1 van de weinig die denkt, toe even zeg! Maar fijn, dat je het deze keer bij 2 dagen hebt kunnen houden. Nu door, op het jaarpact zag ik en nu een vol jaar, dat kun jij! 

Dan had ik misschien wel in een binge gekomen,ik was nu net op tijd om me goed genoeg te voelen om naar het werk te gaan. 
 

al ik nogsteeds wel ziek ben. 
 

en tja achteraf had ik hier moeten melden dat ik trek had,maarja als het eenmaal in me hoofd zit om te gaan drinken vind ik dat heel lastig. 
 

ik was me antabus vergeten en dan ga ik twijfelen soms lukt het om hem dan alsnog in te nemen maar soms ook niet. 
 

hat was hartstikke stom natuurlijk,achteraf heb ik nog geluk geluk gehad dat het niet erger uit de hand gelopen is dan dan het al was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...