Spring naar bijdragen

Zondag 8 januari 2023


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen. Laatste ramen vandaag (hoe lang kun je erover doen…:-) , naar moeder en film denk ik. 
Morgen weer werken en ik ben me al dagen schrap aan het zetten, aan het ‘voorwerken ‘ in mijn hoofd. Ik weet dat het niet nodig is, niets oplost of beter maakt, integendeel. En toch doe ik het. En…..los!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Yana:

Hoe voel jij je vandaag @Senna34, goed geslapen?

Gelukkig wel Yana, puber slaapt nog dus het is rustig. Ik heb op het moment best wat zorgen. Kind zoekt grenzen op, niks mis mee. Maar wel als het gevaarlijk gaat worden. Kan even niet te veel delen, maar ik hoop dat het een fase is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen. 

 

Ik heb even een nieuw account aangemaakt om mij kort te melden. Niet bijgelezen de afgelopen 7 maanden. Ik kon het niet. Wilde het niet. En.... ik had de handen vol aan mezelf en vond hier niet wat goed was voor mij. Is niet erg, hoort erbij, maar dan moet je wegblijven. Er is er maar één van mij, en ook maar één die verantwoordelijk is voor mij. 

Over 3 weken, 24 januari, is mijn moeder een jaar dood. Het was voor mij een heel zwaar jaar, en ik vond het verdraaid moeilijk overeind te blijven. Dat is me ook zeker niet altijd gelukt, zoals de meesten van jullie hebben meegemaakt. Maar ja, wat is overeind blijven, he? En hoe nastrevenswaardig ís dat eigenlijk....

Ik heb niet gezopen, ben niet gaan zuipen, al zat ik daar volgens mij heel dicht bij. Ik was daar in ieder geval wel heel bang voor. Maar ook dat: wat is bang zijn voor, he? Soms slaat dat nergens op, soms ook wel. Soms is het juist die angst die je onderuit helpt. En ook: is het wel zo erg als je je één keer goed bezat omdat dat op dát moment het enige is dat je kent, kan, of helpt? Als het daarbij blijft? En niet te veel schade aan jezelf, of aan je omgeving aanbrengt? Alles is relatief, wat dat betreft.

Hoe dan ook, ik ben een jaar verder. En op 24 januari, nu over drie weken, vertrek ik dan op die wandeltocht richting de Noordkaap. Er is niets dat me nu weerhoudt, niemand die me echt nodig heeft hier, en niemand die dan ondraaglijke angsten uit zou staan. Mijn moeder is er niet meer, mijn kinderen zijn groot, zelfstandig, evenwichtig, sterk. De voorbereidingen zijn klaar, ik heb mijn spullen bij elkaar, en heb vrij, een heel jaar. 

Heb ik een doel? Nee! Heb ik iets dat ik moet volbrengen? Nee, ook niet. Ik ga gewoon lopen (moah...eerste stuk in Noorwegen skiën) en dan richting het noorden. Meer weet ik niet, meer hoeft niet. Het landschap bepaalt de route wel. Mijn lichaam bepaalt de snelheid wel. Mijn kop de duur. Misschien ren ik wel huilend terug, na amper 3 weken, omdat ik alles en iedereen mis. Oók helemaal goed. 

Zo was het natuurlijk niet tijdens de voorbereidingen de afgelopen maanden, want ook daar liep ik natuurlijk aan tegen 'alles willen controleren' en alles 'voor willen zijn'. Tot op de vierkante meter de kaart bestuderen.... dat soort onzin.  Maar dat kan niet, bij zon reis. En dat hoeft ook helemaal niet. Ik heb geen idee wat ik tegenkom, waar ik tegenaan loop (letterlijk), hoe ik zal zijn, denken, voelen zodrá ik loop. Mijn spullen zijn in orde, mijn conditie is in orde, ik heb de vaardigheden, het thuisfront kan wat het moet doen, wat er ook gebeurt. En meer kan niet, hoeft niet. het is loslaten pur sang, zonder onverschillig of onverantwoordelijk te worden. Overgeven. 

Ik wens jullie alle goeds. Maar vooral wens ik jullie allen écht een leven waarin alcohol in ieder geval niet meer de baas is. Het is zo de moeite waard. Niet makkelijker, wel eenvoudiger en ietsje zuiverder. Wellicht tot later. 

bewerkt door jopie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei lady jane:

vanaf morgen is de 2e gratis @Spirit, ik neem tenminste aan dat je Lindemans wijn bedoelt? En dan 0% hopelijk ook nog.
 

En zelfs een 0% wijn kan nog sporen van alcohol bevatten. Als je dan nog niet zo sterk in je schoenen staat moet je uitkijken dat het je niet triggert.

bewerkt door Toos
typefout
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...