Spring naar bijdragen

Baclofen tegen bingedrinken


Bingedrinker

Aanbevolen berichten

Al tientallen jaren kamp ik met een bingedrink probleem. 1 a 2 keer per week ga ik uit en drink ik heel veel alcohol in combinatie met cocaïne. Als gevolg hiervan kamp ik al jarenlang met depressies en angststoornissen. 

In het verleden ben ik in behandeling geweest bij diverse instanties en heb diverse zelfhulpgroepen bijgewoond. Dit resulteerde vaak in een periode van enkele maanden en soms zelfs een half jaar of een jaar zonder middelengebruik. Maar uiteindelijk val ik daarna vaak weer terug in middelengebruik. 

Via de verslavingsarts van Brijder heb ik in het verleden Refusal voorgeschreven gekregen en gebruikt, maar ik hield hier langdurig bijwerkingen aan over. Ook heb ik Naltrexon voorgeschreven gekregen tegen de trek (cravings) naar alcohol. Dit middel helpt wel enigszins, maar niet het helpt niet tegen de cravings naar coke en het helpt niet afdoende om abstinent te blijven voor een langere periode. Na een tijdje krijg ik toch weer trek in alcohol en coke, onlangs de Naltrexon.

Onlangs heb ik het boek “Het einde van mijn verslaving” van de Franse cardioloog Olivier Ameisen gelezen, die met exact hetzelfde bingedrink probleem kampte en zichzelf geneesde met het medicijn Baclofen. Dit boek was een feest der herkenning. 

https://libris.nl/boek?authortitle=ameisen-olivier-hinzmann-hilaty/het-einde-van-mijn-verslaving--9789057122958

Hierna ben ik zelf onderzoek gaan doen op internet naar mensen die met hulp dit wondermiddel zijn genezen van hun alcohol en drugs probleem waar ze al jaren mee kampten en al van alles hadden geprobeerd, zonder succes. Vrijwel alle mensen die behandeld zijn met dit medicijn, zijn succesvol genezen. In Frankrijk wordt dit medicijn al vaak standaard voorgeschreven aan mensen met een alcohol en/of drugsverslaving en blijkt dit een levensreddend middel te zijn.

Nu wil ik heel erg graag beginnen met het medicijn Baclofen in de tegen mijn alcohol en drugsgebruik. Ik zie dit als een laatste redmiddel in de jarenlange strijd tegen mijn middelengebruik (eventueel in combinatie met verslavingszorg) Ik heb dit allemaal met mijn huisarts en voormalig verslavingsarts besproken, maar beide zijn geen voorstander hiervan. Ik heb ook diverse verslavingszorg instanties gecontacteerd, maar ook zij zijn geen voorstander van dit medicijn.

Ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen in mijn zoektocht naar een arts/verslavingsarts of verslavingszorg instantie kent die wel voorstander is van een behandeling met Baclofen (eventueel in combinatie met therapie).

Hieronder staan een aantal links met meer informatie en recensies over de behandeling met dit medicijn:

 

https://baclofentreatment.com/

https://nulpromille.nl/baclofen/

https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/de-kruistocht-van-een-ex-alcoholist.htm

https://academic.oup.com/alcalc/article/44/3/337/178909

https://madbello.nl/7256/wondermiddel-tegen-alcohol-verslaving-baclofen/

https://www.mijnmedicijn.nl/spieren-skelet-spierverslappers/baclofen

 

bewerkt door dicky
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is geen wondermiddel. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyt.2012.00103/full
Je moet het echt willen ("real motivation") anders werkt het niet, lees zelf.

Wat je bv ziet in deze test is dat meer dan de helft vd patienten (!!!) voor het eind vd 2 jaar met de baclofen gestopt is. Het is dus absoluut niet waar dat vrijwel iedereen "geneest". Er bestaat geen genezen van alcoholverslaving, er bestaat alleen volhouden.

Er is slechts een tijdelijke toelating ("RTU") in Frankrijk voor deze toepassing en misschien is het ook in Frankrijk niet onomstreden.
Als je al depressies en angststoornissen hebt worden die misschien beschouwd als de contraindicaties ("mental disorders") voor dit middel.

Waarom ben je na zoveel maanden weer gaan gebruiken?

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bumperjim:

Als je al depressies en angststoornissen hebt worden die misschien beschouwd als de contraindicaties ("mental disorders") voor dit middel.

Dit is waar de meeste artsen, in ieder geval mijn huisarts en verslavingsarts zich op baseren:

< Baclofen >

Lees o.a. Waarschuwingen en voorzorgen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Via een verslavingsforum ben ik in contact gekomen met een lotgenoot die via verslavingszorg instantie met Baclofen wordt behandeld en deze persoon is al jaren abstinent van alcohol en drugs met behulp van dit medicijn. Via deze persoon heb ik 10 doosjes overgenomen en ik ben 3 weken geleden begonnen met opbouwen en het resultaat is verbluffend. De zucht naar alcohol en drugs is volledig weg en mijn sociale angst is ook vrijwel weg.
 

Momenteel ben ik in behandeling bij een Franse arts die duizenden patiënten van de alcohol en drugs heeft af geholpen met dit medicijn. Deze dokter heeft mij een recept voor Baclofen voorgeschreven. Ik wilde dit op gaan halen bij mijn apotheek en ze wilden het niet mee geven. Bij een andere apotheek wel, maar ze geven slechts één doosje per keer.

Ik ben nu al weken bezig met het gebruik van dit medicijn en de resultaten zijn dusdanig verbluffend goed dat ik hoe dan ook door wil gaan met het gebruik van dit medicijn. Ik kan nu ook niet zomaar ineens stoppen ermee.

 

Nu overweeg ik een aantal opties:

- Ik zou naar Noord-Frankrijk kunnen rijden en een voorraad halen voor 3/4 maanden.

- Ik kan aan de Franse arts vragen of hij mijn dokter kan contacteren, maar hier heb ik weinig vertrouwen in, omdat mijn eigen dokter al aan heeft gegeven hier geen voorstander van te zijn.

- Ik kan aan de Franse arts vragen of hij een ander recept kan voorschrijven met eventueel een lagere dosering.

- Of ik zoek een verslavingszorg instantie of Nederlandse arts die wel positief zijn over de behandeling met Baclofen en mij hiermee kunnen helpen. Mochten er mensen zijn die mij kunnen door verwijzen naar zo’n instantie of arts, dan hoor ik dat graag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 doosje per keer, voorgeschreven door een arts, wat is daar mis aan? Dan blijf je onder controle en mag je aannemen dat het verantwoord is.

Wat me bevreemdt is dat de arts in Frankrijk zit, en jij kennelijk niet. Hoe goed kan die arts jou dan onderzoeken? 3 weken slikken geeft nog geen bijwerkingen misschien, maar als ik lees wat voor waarschuwingen en bijwerkingen er kunnen zijn, brrrrrrr
10 jaar geleden was baclofen ook al heel erg omstreden. Op dit forum was er toen een uitgebreide draad over, ik denk bij tips. Ene bb schreef er veel over, maar was ook opeens verdwenen hier, dus geen idee of hij nog steeds baclofen gebruikt. Ik zou je willen adviseren niet op je eigen houtje te gaan experimenteren, het feit dat artsen hier, en apotheken zo behoudend zijn is niet voor niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Baclofen tegen verslaving werkt alleen in grote doseringen.

Ik heb wekelijks teleconsulten met de arts in Frankrijk. Ik heb honderden, zo niet duizenden ervaringen gelezen van mensen die behandeld zijn met Baclofen en 90/95% is zeer positief en voor deze mensen bleek het een levensreddend medicijn te zijn geweest. De bijwerkingen zijn vrij mild en ik heb van al die duizenden gebruikerservaringen 1 iemand gevonden die er echt nare bijwerkingen aan over hield.

Als je een dodelijke ziekte hebt, wat alcohol en drugs verslaving is en er bestaat 1 medicijn waardoor je beter wordt, dan doe je toch alles eraan om dit medicijn te gebruiken lijkt mij.

Voor mij blijkt dit medicijn in ieder geval mijn redding te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en heb je ook gevraagd waarom de artsen en apotheken je dan niet terwille zijn met de verstrekking van baclofen?
ze zijn niet bezig met patienten te pesten, maar juist te beschermen. Ik begrijp wel dat je wanhopig op zoek bent
naar een wondermiddel. Maar een dodelijke ziekte? Sorry, daar ben ik het niet mee eens, je zou veiliger afkicken door
de eerste niet te nemen en te werken aan de onderliggende oorzaken van je verslaving. De meeste forummers hier bewijzen dat dat kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Hoi allemaal.

Het is knetter lastig, mijn laatste poging met Antabus ging prima, je kunt niet meer drinken en dat doe je dan ook niet. probleem opgelost.

Echter werd ik na bijna twee maanden zo ziek van de bijwerkingen dat ik er, volgens mijn vriendin, zelfs op mijn spierweefsel aan het interen was.

Mijn haar werd dunner, ogen werden rood, ik had een soort van watten in mijn hoofd (super top als je voor je werk erg scherp moet zijn), rode eczeem vlekken  terwijl ik nog nooit in mijn hele leven eczeem heb gehad , mijn nagels , echt waar verkleurde en verder zachter....

Een ander middel zou dus ook voor mij meer dan welkom zijn, maar ik denk wel dat dat via de officiële weg...... Mijdicijn zijn op internet van al de soorten zo besteld maar dat lijk me een no/go.

Ik heb niet vaak iets te maken met artsen, maar dit is wel een man (hij werkt bij Novadic Kentron verslavingszorg Tilburg), en heet
Maurice van Egmond , Ik denk dat  hij  anders naar dit soort alternatieven kijk, ook weer anderen opvattingen heeft.

Het is super rustige fijn vent, en volgen ook vakbekwaam.

 Je kunt hun benaderen en naar hem vragen (ik geef even niet zijn email gegeven ed, dat zul je begrijpen.

ik zou Novadic Kentron verslavingszorg Tilburg bellen en vragen naar Maurice van Egmond. ik weet zeker dat hij tijd voor je vrij gaat maken.

Je kunt ook mijn naar doorgeven die Ruud en ik ben ook een alcohollist die van bij Maurice terecht is gekomen.

Al s laatste , ik ben er benieuwt wat hij van het middel vind, dus als het hem niet vraagt doe ik bij mijn volgende sectie zelf.... G

Groeten Ruud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...