Spring naar bijdragen

Het gaat me lukken!!


Beatrix

Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereen :rose:

Zit een beetje chagrijnig voor mijn laptop... IK WIL KOFFIE !!!!

Maar, ik heb om 09.00 uur een uitgebreid bloedonderzoek en ik moet nuchter zijn.......

Als ze nu hadden gezegd "je mag geen alcohol gedronken hebben" dan was het uiteraard een fluitje van een cent geweest :D maar geen ontbijtje en GEEN KOFFIE.....Wat doen ze me aan :o:angry:

Maar....ik heb wel ruim 7 uur geslapen en dat is een unicum voor mij. Wow ! 

Vandaag rustig dagje, dadelijk dus eerst even naar Diagnostisch Centrum en daarna uitgebreid ontbijten en veel koffie. Verder geniet ik nog na van de schoonheidsbehandeling van gisteren ! De wallen zijn weliswaar niet verdwijnen :) maar mijn huidje voelt lekker zacht aan ! De massage was zalig  en voor herhaling vatbaar !! Fijn om mezelf zo nu en dan een cadeautje te geven !

Vandaag dus in en rondom het huis wat opruimen, misschien wat poetsen en verder alles lekker relax. Dat relaxen wordt steeds meer gewoon, stress komt gelukkig slechts sporadisch voorbij en dat ligt ook zeker aan mijn dagelijkse afspraak, die zo'n rust geeft, dat ik me niet kan voorstellen dat ik weer naar die fles zou grijpen. Dus : Vandaag drink ik geen alcohol, wat er ook gebeurt !

Nog even de statistieken bijwerken en dan - om de tijd te doden - maar heeeeel lang onder de douche !

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D!!

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe !

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Zo, zit al lekker aan de (tweede) koffie, dus helemaal tevree :D

Kreeg gister eind van de middag al de uitslag van het bloedonderzoek (voordeel als je je laat prikken bij het lab!) Alles was goed incl. alle leverwaardes (!!) Alleen ijzer/ferritine  was wat aan de lage kant/te laag, dus eens kijken wat ik daar zelf aan kan doen. Kan wel weer een pil gaan slikken maar er gaan er al zo'n 13 per dag in :o

Volgende week maar eens bespreken met huisarts. Maar was wel fijn dat alle andere waardes dus goed waren. Geen verdere tekorten of te hoge waardes. Ook een "bewijs" dat Ik dus op de goede weg ben !! Het leven zonder alcohol/vergif wordt beloond!

Vandaag komt mijn personal trainer weer ( ivm corona even 2 weekjes rust gehad) dus het wordt weer afzien :wacko:. Ben hier toch enorm blij mee, want die persoonlijke begeleiding is echt goed. Ze stimuleert/begeleidt me goed en na een uurtje ben ik weliswaar kapot, maar oh zo trots dat ik toch weer (ondanks enkele beperkingen)het uiterste van mezelf heb gegeven. Na zo'n 6 maanden merk ik duidelijk vooruitgang en daar doen we het toch voor !

Deze gezonde levensstijl bevalt me wel :D 

Dus ook vandaag weer een stapje zetten op mijn pad en dat gaat niet zonder mijn afspraak : vandaag drink ik niet wat er ook gaat gebeuren !!

 

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!! Morgen alweer dag 70 !! Als je me dit eind vorig jaar gezegd zou hebben, had ik je voor gek verklaard. dat zou me nooit lukken.....Al die pogingen en valpartijen waren toch het bewijs.......

Volhouden dus en de dag-voor-dag aanpak werkt echt !! 

Ik wens iedereen een fijne, droge dag toe 

Beatrix:lips:

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Zo zeg, heb overal spierpijn........zo voelt het tenminste :unsure: Het "ik spring s' ochtends uit mijn bed"  ging vanmorgen niet echt vlotjes :blush:

Maar ja, als je op mijn leeftijd de regelmaat van sporten door wat voor reden dan ook even onderbreekt, lijkt het wel alsof  je weer van voren af aan moet beginnen....Dus ja, na 2 weken rust ( corona ) was het gisteren weer even afzien. En dat natte, koude weer van de laatste dagen/week is ook niet bevorderlijk om even buiten een stevige wandeling te maken of even op de fiets alle boodschappen te doen....

Vandaag schijnt het droog te blijven, dus geen excuus om binnen te blijven !!! En nu corona achter de rug is, weer "gewoon" 3 x per week braaf mijn sportprogramma afwerken. Dan komt hopelijk ook de weegschaal weer in beweging :D

Toen ik gisteren alle bloeduitslagen kreeg en zag dat alles goed was ( ik was met name toch wel wat angstig dat de leverwaardes niet in orde waren...) kwam heel even de gedachte voorbij dat ik dus eigenlijk best wel weer een glaasje zou mogen/kunnen drinken... Ik schrok hier best wel van....:unsure: Dit is eigenlijk de eerste keer ná mijn start op 1 januari dat ik dit toch eventjes overwoog. Niet vanwege een opkomende craving of zo ( ik voel absoluut geen behoefte om een glas in te schenken, ik hunker niet naar alcohol in mijn lijf)  maar vanuit een beredenering dat het weer "veilig" was.....Dus ja, waarom eigenlijk niet......toch......:o

Zo werkt dat dus....

Op een moment dat ik het helemaal niet verwacht, juist eigenlijk wel trots bent om die mooie bloedwaardes en dat zie als een soort van erkenning dat ik goed bezig ben op meerdere fronten, komt opeens dat verraderlijke stemmetje heel lief om de hoek kijken en probeert me bijna over te halen....

Gelukkig was ik snel weer bij zinnen en heb resoluut een einde aan gemaakt aan deze gedachtekronkel. Maar toch.... Zo werkt dat dus......

Vandaar dus vandaag nog krachtiger mijn afspraak : ik drink vandaag geen alcohol, wat er ook gebeurt !!

Hoezo, mij proberen over te halen, ik bepaal dat nog altijd zelf !! En mijn besluit staat !!

Dus hier ook ter bevestiging mijn statistieken:

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!!

Ik wens iedereen een fijne en droge zaterdag 

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Ook vandaag ga ik gewoon door op de ingeslagen weg. Dit bevalt me wel :D

Vandaag toch maar eens de tuin in, kijken of ik het onkruid een beetje kan bestrijden en de rest een beetje kan fatsoeneren. Ik heb zin in de zomer !! De tulpen/narcissen komen langzaam uit, de Camelia staat al volop in bloei en de tuinmeubelen mogen wel eens onder handen genomen worden en dan straks lekker op een beschut plekje in de zon :sun:genieten van verse muntthee !

Dat genieten voelt veel puurder aan ( is dat wel goed Nederlands....) dan voorheen. Pas nu besef ik dat ik toch vaak de dag met een redelijk verdoofd wattenhoofd doorkwam, met een lijf dat wat/behoorlijk  krakkemikkig aanvoelde. Ik gaf de schuld daarbij toch aan mijn leeftijd, mijn pensioen ( dus ook niet of in ieder geval minder intellectueel geprikkeld worden) maar nu besef ik dat deze nieuwe gezonde levensstijl zonder alcohol de ware reden is voor deze positieve ommezwaai is!  Ik geniet veel meer en puurder !

Ik ga dus ook vandaag "gewoon" verder op dit pad :) en maak ook vandaag een afspraak met mezelf :

vandaag drink ik niet wat er ook gebeurt ! Elke dag een stapje verder en vele stapjes maken een mooie wandeling !

En de cijfers mogen er ook zijn :

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D !!

Ik wens iedereen hier een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je bent goed bezig @Beatrixik las je vorige post nog even. Ik ben 37 maar als ik 2 week niet sport dan verga ik ook van de spierpijn (3 of 4 dagen) regelmaat zorgt dat het meevalt.. En je voorruit gaat ;)

En de alcohol? Dat begint 'opeens' of door een trigger met van die onderhandel-gedachtes in je hoofd als je begrijpt wat ik bedoel? 

Niet aan toegeven, wat ons hoofd produceert aan gedachten, dat hoeven we zeker niet op te volgen.. 

Wij zijn op de goede weg :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Inderdaad @Freekie: we zijn/ik ben zeker op de goede weg !

Jammer genoeg heb ik de vervelende eigenschap dat ik de lat voor mezelf meestal veel te hoog leg. Met als resultaat dat ik vaak toch teleurgesteld ben in mezelf....... Ik weet bijvoorbeeld dondersgoed dat ik qua sporten goed bezig ben en het is ook helemaal niet erg als ik eens een paar dagen/een weekje oversla ( met als gevolg misschien even wat stramme spieren/lijf.) Maar ja, door mijn mindere jeugd heb ik mezelf aangepraat/aangeleerd dat ik altijd meer moest presteren om zodoende wel in de gunst te komen van diegene die me alleen maar neerhaalde.....Vandaar dat ik de lat eigenlijk veel te hoog ben gaan leggen, de eisen die ik aan mezelf stelde niet realistisch waren. Maar ja....als kind probeer je toch van alles om geaccepteerd te worden.....en dat is in mijn "systeem" blijven zitten.....ook als volwassene.

Naast dat sporten heb ik dat dus op meerdere terreinen. Gelukkig heb ik de afgelopen periode een weg gevonden/een begeleiding hierbij gekregen waardoor ik me langzaam wel waardevol vind :heart: maar die hoge lat he ...die komt nog regelmatig voorbij.......:blush: en zal waarschijnlijk toch wel een issue blijven.... Ach, als ik me het maar realiseer en mezelf weer even "terugfluit"!

Het wordt tijd dat ik me langzaam ga voorbereiden op mijn "tweede" hutje op de hei. In de zomermaanden ben ik vaak daar midden in de natuur, ver weg van de "snelle, harde" wereld. Voordat de winter invalt haal ik alles leeg ( slechte isolatie) en stal ik dat hier op zolder.  Over een paar weken ga ik alles weer in orde maken om vervolgens weer een hele tijd te kunnen genieten van de mooie natuur/omgeving. Dat zal ook de eerste zomer zonder alcohol worden. Zal wel even wennen zijn want het had toch ook wel wat dat genieten van de zonsondergang in mijn tuintje daar met een glaasje wijn in de hand. Alleen bleef het niet/nooit bij dat ene glaasje. Jammer toch wel dat die rem voorgoed weg is..... Ach, het is niet anders en dit nieuwe leven bevalt ook prima !!

Vandaag dag 72 ( even rekenmachine gepakt :D) en ook vandaag start mijn dag met een afspraak : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !! en natuurlijk ook de statistieken nog even :

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D !!

 

Ik wens iedereen hier een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! 

Zo, maar meteen hier goed beginnen op mijn draadje, dan hebben we dat maar gehad ;)!!

Nee hoor, ik ben die afspraak (nog) niet beu, het geeft me juist houvast en mocht er een zwak moment langskomen, dan kan ik teruggrijpen op mijn afspraak ! En deze afspraak boet ook zeker nog niet in in kracht !

Toch wil ik binnenkort eens kijken wat het met me doet als ik deze afspraak niet zo bewust maak elke morgen. Langzaamaan de alcohol meer naar de achtergrond laten verdwijnen ( want nu ben ik er natuurlijk toch wel elke dag mee bezig ). Voor mijn gevoel heeft alcohol nu toch zijn/haar glans verloren, dus waarom dan nog wel elke dag de aandacht erop richten.......Eens kijken en voelen wat het met me doet als ik deze afspraak achterwege laat. Zou goede start van de maand april zijn !

Vandaag maar weer eens een poetsdag ( ja, wat moet je anders met dit druilerige weer :o) Als ik anderen zie die elke week een soort van vast patroon hebben in huishoudelijke taken ( maandag de benedenboel, dinsdag de was, woensdag....etc.etc), dan ben ik soms wel jaloers, ik moet het echt hebben van poetsbuien en die komen echt niet elke week voorbij :unsure: Zal nooit mijn hobby worden !!

Maar nu eerst maar eens ontbijten ! Fijne, droge dag iedereen !

Beatrix:lips:

........................................

De statistieken :

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D:D !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Gisteren bij de huisarts geweest om de bloeduitslagen te bespreken en ook hoe het nu met me gaat. Kreeg een enorm compliment over wat ik de laatste maanden heb  bereikt (ze had inmiddels ook een korte terugkoppeling van de psych gehad).  En over het gezonde pad dat ik ben ingeslagen. Op mijn leeftijd, met mijn medische geschiedenis  en dan dergelijke bloedwaardes, dat zag ze niet vaak ! En toen ik uitsprak dat ik eigenlijk ook best wel een beetje trots op mezelf was ( het blijft nog steeds wat lastig mezelf een schouderklopje te geven....:blush: glunderde ik toch wel van oor tot oor :D

En als ik ( ook vandaag weer ) nieuwelingen hier nu heel aarzelend zie verschijnen, denk ik alleen maar NEEM DIE STAP !! Natuurlijk zullen er ook zeker hobbels op je pad komen en komen er K-dagen, maar als ik naar mezelf kijk, dan ben ik alleen maar blij dat ik dit ben aangegaan ! En dit forum is daarbij een hele fijne houvast !

Ook vandaag begin ik met "mijn" afspraak die ik zoals elke morgen weer heel bewust maak : Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! 

En natuurlijk ook even de statistieken bijwerken. Met zoveel blije smileys begint de dag  toch vanzelf vrolijk

 

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D:D:D !!

Wens iedereen een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Wow, ik slaap echt steeds beter. Was ik "normaal" zo tegen 5 uur al wakker ( als ik geluk had....), de laatste tijd slaap ik bijna een gat in de dag :D

Voor mij voelt dat althans zo , ik werd vanmorgen om 7 uur wakker !! Dus helemaal blij maak ik nog bewuster de afspraak met mezelf : vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! Net zoals ik elke avond naar bed ga en even de dag overzie en blij ben met hetgeen ik bereikt heb en hoe ik me voel ! Ruim een half jaar geleden kwam ik helemaal down en aangeslagen bij de huisarts. Was alles behalve tevreden met mijn leven en zo hoefde het voor mij echt niet langer !

En zij luisterde !! Luisterde echt en ging serieus in op mijn verhaal. Liet me janken, mijn verhaal werd daardoor steeds onsamenhangender, de hele ellende/shit kwam er eindelijk uit. Maar ze luisterde en nam de tijd voor me ! Schreef geen snel middeltje voor, gaf me niet een snelle oplossing, maar ging samen met mij kijken wat IK wilde, waar ik aan wilde werken, hoe ik mijn leven wilde gaan inrichten en welke shit ik wilde aanpakken! En had geen oordeel, ook niet over mijn alcoholinname, zei niet wat ik moest doen, maar liet mijzelf tot belangrijke conclusies komen. Ze zocht en vond een fijne psych voor me en dat was het begin van mijn herstel !! Gewoon gehoord worden, je verhaal mogen doen, een schouder om tegenaan te kruipen, een arm om je heen, geen oordeel. Met name dat laatste was zo belangrijk !!

En kijk nu eens wat ik al bereikt heb :D Ik zit veel lekkerder in mijn vel, de nodige shit is al opgeruimd ( ik ben er nog lang niet hoor) zie de toekomst weer zitten en heb de alcohol ook uiteindelijk volledig buiten de deur gezet !! En vanmorgen ook nog een mooi concert door de vogels :musicnote::heart: voor mijn slaapkamerraam :present:

Dus ja, er is leven na de alcohol !!:D Want juist dat afzweren van die alcohol maakt me helder en kan ik ik alle hobbels bewust aangaan. Stuk voor stuk !

Ik wens iedereen hier een fijne, droge dag toe :rose:

Liefs Beatrix :lips:

..........................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D:D:D:D

 

bewerkt door Beatrix
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

Vandaag verder met opruimen ( letterlijk en figuurlijk ). Het is goed om daar regelmatig tijd voor vrij te maken.

Stapje voor stapje komt de zomer binnen :sun: Een schoon huis, een helder hoofd en het "afval" meteen wegdoen !

Ik bedenk met net dat het al weer een tijdje geleden is dat ik met volle boodschappentassen bij de glasbak stond. Vond dat toch altijd wel uiterst genant, stond er met het schaamrood op de kaken......:unsure: en ging op een tijdstip dat ik niet door veel mensen gezien werd.........En vaak kocht ik ook van die 3-literpakken, lekker makkelijk bij het oud papier, maar de schaamte was er niet minder om :blush: Ben blij dat ik dat niet meer hoef te ervaren.....

Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt !

Iedereen een fijne, droge dag 

Beatrix:lips:

.............................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D:D:D:D:D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen :rose:

Vandaag naar familie en dat is altijd wel gezellig. Zo vaak zien we elkaar niet.

Maar.....ik voel me wat down :unsure: Ook slechte nacht gehad, moest er een paar keer uit en dat bevordert het slapen natuurlijk ook niet..... Het voelt alsof dit zo'n dag wordt dat alles verkeerd kan gaan, alsof er een negatieve sluier over heen hangt, zo'n dag dat je denkt : ik kruip onder de dekens en morgen zie ik wel hoe de vlag erbij hangt.....Zo'n dag dus.....

Maar ondanks dat wil ik toch wel even stilstaan bij mijn dagelijkse ritueel, want juist nu is het belangrijk om me vast te houden aan mijn afspraak : vandaag drink ik geen alcohol, wat er ook gebeurt !!

Zal eerst maar eens koffie zetten, misschien gaat het dan wat beter :unsure:

Fijne, droge dag iedereen

Beatrix :lips:

....................................................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D.:D:D:D:D:D:D:D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Gisteren dus een mindere dag en ook vannacht slecht geslapen en al heel vroeg wakker....

Wat ik ook wel jammer vind, is dat er na mijn berichtje gisteren geen enkele reactie is gekomen......

Ik weet, ik kom hier voor mezelf en moet zelf de strijd aangaan en ik weet dat ik over het algemeen redelijk positief ben en ook mijn dagelijkse berichtjes meestal wel positief van aard zijn, maar dan toch........ook ik had gisteren wel wat steun kunnen gebruiken.......Maar helemaal niets........

Gisteren diverse keren naar het forum gekomen, juist omdat ik dus wel wat steun kon gebruiken, maar werd steeds toch wel teleurgesteld........

Ach, misschien komt het wel door mezelf........Ik ben natuurlijk meestal wel opgeruimd van aard en dat roept misschien weerstand op ( daar heb je haar ook weer met die dagelijkse positieve prietpraat....)

Juist op zo'n dag dat je je down voelt is het fijn te weten dat je niet alleen staat, dat er iemand is die even een aai over je bol geeft, of een spreekwoordelijke schop onder je kont!  In ieder geval iets, maar nu dus niets.....

In ieder geval één lichtpuntje : ik heb me gehouden aan mijn afspraak ! Juist op dit soort momenten is die dagelijkse afspraak een houvast, want het is oh zo makkelijk om wanneer je down bent voor de bijl te gaan.

Ach, misschien had ik wat duidelijker moeten zijn... Ik had dus gewoon een K-dag !! En ook nu voel ik me niet echt beter..... Ach, zal er wel bij horen, ik zal hier doorheen moeten ! Hopelijk is het morgen beter !!

Wat er ook gebeurt, vandaag drink ik geen alcohol !

Beatrix ( sorry voor deze klaagzang)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Beatrix, ik ben niet elke dag aanwezig en lees je verhalen ook niet elke dag…. Zo te zien had je gister een zware dag maar heb je je eigen er toch weer mooi doorheen geknokt! Hier is er ook veel ritme en regelmaat en dat helpt mij ook enorm. Ben ervan overtuigd dat je het daardoor ook beter volhoud. 
Je bent lekker bezig en ga zo door! :heart: Ik ken de mindere dagen ook en gelukkig gaan ze uiteindelijk vanzelf weer voorbij.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees je regelmatig, maar niet altijd. Heb dit dus gemist. Vervelend dat je een rotdag hebt gehad en dat het nog steeds niet lekker gaat. Misschien kan je iets meer vertellen over wat het juist gisteren zo lastig maakte? En hoe je hiermee bent omgegaan?

Ik vind in ieder geval dat je heel goed bezig bent en uiteindelijk gaat alles voorbij. Ook deze rotdag(en) :rose::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik lees bijna dagelijks je post en nu dan net niet,  klopt wel dat ze meestal positief zijn en dat is juist geweldig, gewoon mee door gaan. Maar dat maakt idd dat ik ze wel eens oversla. Maar zie niets menselijks is jou ook vreemd, grapje! Ik hoop dat je een beter dag hebt, ik denk soms maar goed dat die mindere dagen er ook tussen zitten, dat houdt ons scherp. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Beatrix:

.ook ik had gisteren wel wat steun kunnen gebruiken.......Maar helemaal niets........

een van mijn leerdoelen is nog steeds om hulp/steun leren vragen. Dat blijft lastig.
Misschien voor jou ook een leerpunt? Op de dagdraad is meestal wel iemand om even
te schrijven en steun te verlenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen :rose:

Allereerst even stilstaan bij hetgeen  @Koala84. @Emmy, @Mariann, @lady jane en @Strijkboutgeschreven hebben: Dank voor jullie reacties. Ja, afgelopen weekend was niet echt een TOPWEEKEND....

En hoe kwam dit zo ineens voorbij ?? Eerlijk gezegd geen idee, misschien was het gewoon even resetten na al die positiviteit....Klinkt dat vreemd ?? Sinds ik hier kom gaat het eigenlijk allemaal boven verwachting, eigenlijk nauwelijks moeilijke momenten. Dus misschien dacht ik wel: wat doe ik hier eigenlijk.......

Om in balans te blijven wisselen bij mij de goede en minder goede dagen elkaar vaak af. Maar de afgelopen 3 maanden is het vaak alleen maar hallelujah en positiviteit wat de klok slaat.......En misschien vroeg ik me dus wel af wat ik hier eigenlijk doe.......ik schrijf mijn dagelijkse overdenking neer en toen ik zaterdagmorgen na een korte nacht wat down was, kwam er geen reactie en toen ging de knop van zelfmedelijden helemaal aan en bleef ik er in hangen......

Nu achteraf denk ik ; doe niet zo dramatisch, denk je nu echt dat hier iedereen meteen alles uit zijn/haar handen laat vallen en voor je klaar staat om je te ........ja, wat eigenlijk. Ik was niet aan het drinken of zo, ik voelde me gewoon wat down en maakte het door zelfmedelijden alleen maar erger en erger......zwelgen in zelfmedelijden heet dat geloof ik :unsure:

Ik ben ondanks allerlei "hobbels" in het verleden  (eigenlijk best wel een wonder...) redelijk positief gebleven en ja, het nadeel hiervan is dan wel dat men dat ook van je verwacht en denkt: ach, dat loopt niet zo'n vaart en die schiet wel weer in de positieve modus, dat loopt wel los....En dat overviel me dus....

Goed, dat gezegd hebbende, dan nu even een update : de bui van zelfmedelijden is weer voorbij :D Ik ga verder op dit pad ! Ben er overigens ook niet van af geweken hoor !!

Misschien ga ik wel wat minder frequent hier langskomen en daar is natuurlijk ook niets mis mee. Misschien ben ik wel toe aan de volgende fase :) Het alcoholvrije leven gaat zijn gangetje en behoeft ook wat minder aandacht. Ik kijk wel wat goed voelt !

Wat ik er wel elke dag blijf inhouden is mijn afspraak : wat er ook gebeurt, vandaag drink ik niet !

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 20 x :D

Wens iedereen hier een fijne, droge dag toe

Beatrix:lips:

 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen iedereen:rose:

Wat is er nu weer aan de hand ??? Heb maaaaanden last gehad van rechterheup en liep maanden bij de fysio en nu denkt de linkerheup opeens : hallo, ik ben er ook nog .......en laat zich sinds eergisteren voelen :o Dus ja, ik baal even.......

Laatst zei iemand : dame, je bent geen 20 meer..... en dat klopt natuurlijk, maar ik hoop niet dat dit het begin is van de aftakeling en de start van dagelijkse ongemakken.......:unsure: Dus het sporten, de oefeningen weer keurig dagelijks afwerken, geen smoesjes en vooral niet overdrijven !! Ik kan geen maat houden, dus als ik sport, dan meteen alsof ik aan het trainen ben voor de olympische spelen....Als ik even in de tuin ga werken, dan zit ik uuuuuren later nog op mijn knieën onkruid te wieden......en kom dan maar eens overeind zonder kreunen :blush:

Met het drinken was er dus ook geen maat.....Niet één glaasje lekkere wijn, maar meteen de hele fles. Dat vind ik nog het meeste jammere aan alles. Waarom kan ik niet gewoon genieten van één glaasje.......Wat doet mij doorslaan ......

Het piekeren, het mijmeren hierover heeft natuurlijk absoluut geen zin, maar toch komt er even een nostalgisch terugdenken voorbij ...

Met dank aan mijn ex die als wijnliefhebber mij heeft leren drinken - en wat hebben we genoten ! - maar ja, toen hij er van door ging, liet hij me achter met de wijnvoorraad....... Natuurlijk heb ik het helemaal zelf gedaan, maar toch denk ik wel eens terug aan hem en zijn overtuigende verhalen dit bijzondere wijntje toch echt eens te proberen ( en weer werd er een zgn. mooie fles ontkurkt....zelfs het ontkurken werd een ritueel waar tijd voor genomen werd.....).

Maar goed, de realiteit is nu gelukkig heel anders en na bijna 3 maanden niet drinken voelt dit nu ook als iets moois. En waarom zou je dat moois weggooien. Dus ik geniet van het alcoholvrije leven !!:D Nu alleen die heup nog.....:huh:

Vandaag drink ik niet, wat er ook gebeurt ! Ook niet nu vandaag/gisteravond de lente is begonnen. Wat heb ik hier naar uit gekeken !! Alhoewel.... zie op het weerbericht dat het vandaag met name heel veel gaat regenen...... Ach, na regen komt zonneschijn, Toch ?:sun:

Eerst maar eens koffie ! Fijne, droge dag iedereen !!

Beatrix:lips:

............................

Januari 31 x :D

Februari 28 x:D

Maart 21 x :D Vandaag dag 80 !!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach ja, die heup @Beatrix....
Bij mij is het de linkerheup
Straalt uit naar bil en linkerbovenbeen.
Een zwaar heel moe gevoel
Denk steeds, moer er mee naar de dokter, want maakt je flink chagerijnig.
Ik wil geen ouderdomskwaaltjes
Niet verdient ook, zo gezond leven, niet drinken, niet roken, veel bewegen, oefeningen elke dag....
Nou ja, lot genoot, jij ook sterkte dan :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas dat het leven zo niet werkt hè... dat er een God meekijkt en in de gaten houdt wie dit en dat verdient heeft, en de een kadootjes krijgt, de ander straf etc. 
'ik heb het niet verdiend!' haha... we maken allemaal verhaaltjes met die kletskous in ons hoofd. Ondertussen is het leven gewoon zoals het is, in al haar rauwheid......... :) 

Maar pijntjes en zo zijn idd niet fijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...