Spring naar bijdragen

Tweede Kerstdag


Jannigje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen,

Gisteren schoonmoeder op bezoek, die vanwege hersenziekte geen aardig woord meer over haar lippen krijgt. Werkelijk alles wat ze zegt is onaardig, aanvallend, klaaglijk. En ze praat onophoudelijk.  We zijn naar de film geweest, die twee en een half uur duurde, dat wisten we niet van te voren maar was achteraf een zegen.  Prachtig trouwens , De acht bergen. 

Ze vond de film verschrikkelijk, en het eten dat we erna gekookt hebben: niet te vreten.  Nadat we haar naar huis hadden gebracht merkten hoe de dag ons had gesloopt. 

Vandaag lekker rustig aan, man heeft griep, de hele nacht lopen spoken, en we hebben besloten de plannen voor vandaag te cancelen.  Dat betekent niet koken voor 8 mensen. En een dutje doen als we inkakken. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Gisteren schoonmoeder op bezoek, die vanwege hersenziekte geen aardig woord meer over haar lippen krijgt. Werkelijk alles wat ze zegt is onaardig, aanvallend, klaaglijk. En ze praat onophoudelijk. 
 

Ze vond de film verschrikkelijk, en het eten dat we erna gekookt hebben: niet te vreten.  Nadat we haar naar huis hadden gebracht merkten hoe de dag ons had gesloopt. 

 

 

 

Mijn moeder heeft dat -- dan wel in veel mindere mate gelukkig -- vanwege een val een jaar of 10 geleden. De eerste week na de val was ze een plantje dat helemaal niks meer kon. Na een half jaar revalideren functioneerde ze weer zo ongeveer. Behalve idd veel negativiteit en veeeeel praten (weinig luisteren). Ze ligt met een hoop mensen in de clinch sindsdien. Zeer weinigen hebben genoeg geduld en begrip.

Mij lukt het 1 à 2 dagen lang en dan moet ik gauw weer terug duizend km naar het zuiden.

Ja dat sloopt je. Maar dat heeft allemaal te maken met hoe je denkt hoe het hoort te zijn maar hoe het dus niet is. Je moet dat allemaal overboord zetten en dan sloopt het je niet meer.

Niet dat mij dat lukt maar dat is wel de manier.

Sterkte :rose:

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pfoehee wat erg, en het kan ons ook overkomen he,
maar of ik het zou kunnen? het geduld heb? weet/denk het niet
eerlijk gezegd.

net Call Jane gezien, op hdtoday.cc  een prachtige film
over dappere vrouwen en wanhopige vrouwen, en hoe
de mannen aan de zijlijn stonden en toch ook groeiden.
voor de rechten die nu "vanzelfsprekend" zijn, maar moeilijk blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Reacher:

Och @Etty dat klinkt alsof je de rust van vandaag goed kunt gebruiken! Hopelijk is je man niet al te ziek vandaag 

 

Hij is vreselijk saai vandaag maar dat is hem gegund.   Ik ben maar gaan schoonmaken, dat kwam zomaar opzetten dat ik dat kon doen.  Toen bleek dat onze zitbank aan de achterkant helemaal beschimmeld is. Getver. Nu weet ik wel waar de geur vandaan komt, die ik niet thuis kon brengen.  Goed idee, dat niet stoken. Haha.  Ik heb hem afgeboend, maar het zit natuurlijk ook in de kussens.

Dat wordt een nieuwe bank.   

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Mijn moeder heeft dat -- dan wel in veel mindere mate gelukkig -- vanwege een val een jaar of 10 geleden. De eerste week na de val was ze een plantje dat helemaal niks meer kon. Na een half jaar revalideren functioneerde ze weer zo ongeveer. Behalve idd veel negativiteit en veeeeel praten (weinig luisteren). Ze ligt met een hoop mensen in de clinch sindsdien. Zeer weinigen hebben genoeg geduld en begrip.

Mij lukt het 1 à 2 dagen lang en dan moet ik gauw weer terug duizend km naar het zuiden.

Ja dat sloopt je. Maar dat heeft allemaal te maken met hoe je denkt hoe het hoort te zijn maar hoe het dus niet is. Je moet dat allemaal overboord zetten en dan sloopt het je niet meer.

Niet dat mij dat lukt maar dat is wel de manier.

Sterkte :rose:

 

Voor mij lukt dat wel, en de thuiszorg, al drijft ze die ook tot wanhoop.  Haar ouderschap was nogal traumatiserend, dat komt als een boemerang terug nu.  Niet te doen.  We kunnen er ook vaak om lachen. De kunst is doseren.  Niet meer doen dan je kunt geven.  Kerst had niet gehoeven bijvoorbeeld. Dat zei ze ook gewoon:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei lady jane:

net Call Jane gezien, op hdtoday.cc  een prachtige film
over dappere vrouwen en wanhopige vrouwen, en hoe
de mannen aan de zijlijn stonden en toch ook groeiden.
voor de rechten die nu "vanzelfsprekend" zijn, maar moeilijk blijven.

Inderdaad,  nog steeds niet vanzelfsprekend. 

Heb hem nog niet gezien maar ga er zeker heen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...