Spring naar bijdragen

Wo 30 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

Op het gevaar af dat het niemand wat aangaat:

mooie recensie in NRC van Bones and all, kannibalenfilm in de US jaren 80. Tis natuurlijk lekker huiveren maar het is wèl mooi de oplossing voor allerlei problemen: ondervoeding, overbevolking, CO2 uitstoot van vleesproduktie, noem maar op. En als je dan toch vlees wilt eten is het wel zo netjes als je je beperkt tot je eigen soort.

Als nu nog de wetgever een handje wil meehelpen dan heb ik al een paar dagmenu's in gedachten. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Lang geslapen hier. 
Ik moet wel even de draad van gisteren lezen zie ik, hahaha
Ach @bumperjim, je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, dusssssss....
Maar die film hoef ik echt niet te zien. 
En ik blijf wel gewoon vega eten, vind ik eigenlijk wel prima zo. 

DAGPACT
Fonny
Genoeg
Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, in mijn haast de draad van gisteren te lezen vergat ik het bakje, 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Heb de draad inmiddels gelezen, was dus weer zo'n nationale (af)kat-avond.
Ach... 

11 uur geleden zei Oskar:

Hallo weer eens mensen. Het gaat slecht, maar verder gaat het goed. Wat is eigenlijk de reden of bedoeling als iemand benoemt wat hem niet interesseert?

Wat gaat er slecht @Oskar? heeft het met het stoppen van roken te maken of doel je op iets anders? 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nog een tip voor iedereen, die wel dagelijks wat hersenspinsels wil schrijven, maar geen zin heeft om daarop commentaar te incasseren. (Wat ik mij goed kan voorstellen).

Bij Jellinek kun je gratis een online programma om te stoppen met alcohol drinken. Ik vind het erg waardevol. Je kunt daar bij houden hoeveel alcohol je elke dag drinkt (en in welke situatie, met wie je was, wat je humeur was, enz). Zo krijg je inzicht in je drinken.

Er is in dat programma ook een mogelijkheid voor het bijhouden van een dagboekje.

Ik vul daar elke dag in hoeveel ik heb gedronken (tot dusver: nul glazen). Dat is leuk, omdat het programma telt hoeveel dagen je niet hebt gedronken. Je verdiend ook virtuele badges.

Ik schrijf daar elke dag wat hersenspinsels in mijn dagboekje. Volledig anoniem. Je dagboek is privé, dat kan niemand lezen.

Je krijgt ook elke vijf dagen opdrachten, die je helpen bij het stoppen met drinken van alcohol.

En anderen kunnen je ook feliciteren, als je een doel hebt gehaald.

Het is volledig gratis en anoniem. Ik weet niet of er meer van dat soort online programma's zijn, maar ik vind die van de Jellinek erg waardevol.

Het is natuurlijk geen vervanging voor persoonlijke therapie, maar ik vind het wel erg goed. Het is leuk dat je niet drink dagen worden geteld, en je daarvoor van anderen felicitaties krijgt. Dat je wat dagelijkse hersenspinsels kunt opschrijven is fijn, en ook leuk om terug te lezen.

bewerkt door Genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

tot diep in de nacht het boek van Israel van Dorsten liggen lezen.
zo ongelofelijk wat die jongeman voor een start heeft gemaakt met zijn leven.
Ik had de docu over de kinderen van Ruinerwold gezien, hem bij Raven van Dorst op de boerderij
en was helemaal onder de indruk van zijn puurheid, leergierigheid en kennis.
Dit boek is een echte aanrader. Een voorbeeld hoe ongelofelijk veerkrachtig een mens kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Misschien naar de film vanmiddag (Casa Coco)
lijkt me een leuke film met Gerard Cox en Joke Bruiys
Even de bioscoop straks bellen of je ook kaartjes aan de kassa kan kopen, want hoorde pas, dat dat alleen nog on-line kon, wat ik eerlijk gezegd belachelijk vind.
Het menselijk contact verdwijnt helemaal op die manier

Gisteren weer 8 km. gelopen, en zowaar nog in het zonnetje ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Sinds een paar dagen niet lekker, net nu ik vrij ben, beehh. Maar goed, hoef ik me ook niet schuldig te voelen dat ik niet kan werken :) Straks toch maar even coronatest doen, vergeet helemaal dat dat het ook kan zijn. Leuk dat filmhuis @Etty, ik ga de laatste tijd ook weer regelmatig.  Laatst Rimini gezien over afgegleden alcoholische Schlagerzanger, ik hou wel van dat soort films :D @Oskar ben je gestopt met roken of heb ik wat gemist? Dacht dat je alleen af en toe een sigaartje rookte eigenlijk. Hoe dan ook, hang in there:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Francoise:

Btw , we hadden gisteren de diploma uitreiking van oudste :  "Master of Arts" , Cum laude nog wel . Hoe trots kan een mens zijn ?! Nou  gruwelijk trots :wub:!!!

Doen ze daar kleine diplomaatjes bij voor de Mother en Father of the Master of Arts? ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Genoeg:

Ik schrijf daar elke dag wat hersenspinsels in mijn dagboekje. Volledig anoniem. Je dagboek is privé, dat kan niemand lezen.

@Genoeg, al mijn hersenspinsels schrijf ik hierop. Iedereen kan dat lezen.
Mijn dagboek is niet prive, daar heb ik al eerder een ban voor gekregen.
Mijn avontuur in de Biesbosch kunnen sommige mensen zich misschien nog wel herinneren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Roberto Ik houd mijn diepste hersenspinsels maar voor mezelf, ik vrees dat jullie anders denken dat ik ze niet allemaal op een rijtje heb :D.

Ik sta hier nog niet zolang ingeschreven, en ik heb je verhalen over de Biesbosch niet gelezen.

Ik heb er even op gezocht in de zoekbalk, maar ik kon die verhalen ook niet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is iedereen nog droog?

Ik had even een dorstmoment vanavond. Dorst is een trigger bij mij, klinkt misschien onnozel maar vroeger dronk ik vrijwel niks op mn werk alleen koffie, kwam ik thuis moest er meteen bier in. Als ik nu dorst heb probeer ik mezelf bij te brengen dat de eerste reflex thee is. Lukt vrij goed nu. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...