Spring naar bijdragen

Donderdag 24 november 2022


lady jane

Aanbevolen berichten

Koffie en thee hierzo. Ik neem altijd beide :) eerst de koffie dan de thee

Ik maak me nog steeds gigantisch zorgen om dochter Vlinder die niet meer weet wat ze wil en niks meer van zich laat horen sinds dat ik haar een beetje heb zitten pushen op de bekende vaderlijke * manier. Erg stressvol als je kind op 6 uur tijdverschil zit en je kan niks. Ze leest de apps wel das tenminste al wat :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 
Oei @bumperjim, wat een ellende. Ik hoop dat je snel wat van haar zult horen. 
En ja, ik herken het machteloze als je kind zo ver weg verblijft.... ..

.... vergeet ik nog bijna een bakje neer te zetten. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

Ik drink 's morgens vroeg trouwens alleen thee, een hele pot... 
Koffie pas veel later op de ochtend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjim Toen mijn dochter klein was, zeiden mensen als ik mij zorgen maakte: "Kleine kinderen kleine zorgen. grote kinderen grote zorgen". Het is een ontzettende cliché opmerking, maar nu mijn dochter groot is, snap ik deze opmerking helemaal. Soms zou ik terug willen naar de tijd dat mijn dochter huilt omdat haar knuffelbeer zoek is, het eten niet lekker vindt, of stampvoetend schreeuwt om een tweede lolly. Maar nu heeft mijn dochter volwassen problemen, die over werk gaan, relaties, enz.

bewerkt door genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen .

Zorgen om moeder. Hand is ontstoken, ze wil GEEN (ik herhaal: GEEN) dokter en nam gisteren telefoon niet op. Tenminste ‘s ochtends wel, maar toen wilde ze alleen maar slapen en ‘s middags nam ze niet meer op. 88 en heel eigenwijs. 
Ik bel zo maar weer en anders rijd ik erheen. Na mijn optreden om 11.00 uur. En tussen het werk door. 
en dan…. Dan ben ik zo blij dat ik dit gewoon kan doen. In de auto springen en gaan. 

Verder gisteren erg gelachen. Ik kon opeens naar Carré. Marcel van Roosmalen en Gijs Groenteman gezien. Lachen is een mooi iets.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei genoeg:

@bumperjim Toen mijn dochter klein was, zeiden mensen als ik mij zorgen maakte: "Kleine kinderen kleine zorgen. grote kinderen grote zorgen". Het is een ontzettende cliché opmerking, maar nu mijn dochter groot is, snap ik deze opmerking helemaal. Soms zou ik terug willen naar de tijd dat mijn dochter huilt omdat haar knuffelbeer zoek is, het eten niet lekker vindt, of stampvoetend schreeuwt om een tweede lolly. Maar nu heeft mijn dochter volwassen problemen, die over werk gaan, relaties, enz.

Ja precies. Toen het leven nog overzichtelijk was.

Maar misschien wil ik teveel curlen en is dit haar proces waar ik nu even uit moet blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei genoeg:

@bumperjim Toen mijn dochter klein was, zeiden mensen als ik mij zorgen maakte: "Kleine kinderen kleine zorgen. grote kinderen grote zorgen". Het is een ontzettende cliché opmerking, maar nu mijn dochter groot is, snap ik deze opmerking helemaal. Soms zou ik terug willen naar de tijd dat mijn dochter huilt omdat haar knuffelbeer zoek is, het eten niet lekker vindt, of stampvoetend schreeuwt om een tweede lolly. Maar nu heeft mijn dochter volwassen problemen, die over werk gaan, relaties, enz.

Ja, klopt @genoeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei bumperjim:

Maar misschien wil ik teveel curlen en is dit haar proces waar ik nu even uit moet blijven. 

Ja natuurlijk moet jij daar uitblijven. Het is volkomen normaal dat ze niet weet wat ze wil, dat is voor haarzelf al moeilijk genoeg en je maakt het nog moeilijker als jij dan ook nog gestresst en vol zorgen in haar nek gaat lopen hijgen. Een kind moet toch ook de mogelijkheid krijgen om zich los te maken? 
Het is fijn voor haar als ze weet dat ze bij jullie terecht kan als ze daarvoor kiest maar je moet haar niet gaan lopen stalken, ze moet zelf leven, dat kun jij niet voor haar doen.

Andersom geldt dat ook, je dochters zijn/worden volwassenen en je kunt je levensdoel niet meer om hun laten draaien, jij moet voor jezelf zorgen dat je leven bevredigend is, daar zijn je kinderen niet verantwoordelijk voor. 

(Wat ben ik blij dat er in mijn jeugd, toen ik stikongelukkig op reis was, geen whatsapp of andere volgmogelijkheden waren.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Yana:

(Wat ben ik blij dat er in mijn jeugd, toen ik stikongelukkig op reis was, geen whatsapp of andere volgmogelijkheden waren.)

Ik ging toen ik 16 was een maand op vakantie en stuurde de eerste dag een kaartje dat ik veilig was aangekomen aan de andere kant van de oceaan. Mijn moeder maakte zich namelijk nogal snel zorgen. Die kaart kwam pas na twee weken aan:D  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat is inmiddels onvoorstelbaar. Ik ging op mijn zestiende liften door Europa, dan stelde ik het bellen naar mijn moeder steeds uit want ik wist al dat ze dan ging zeggen hoe ongerust ze was en dat ze wel dood had kunnen zijn, dus ze hoorde soms een paar maanden niks van me :blush: Het moet vreselijk voor haar geweest zijn.

Lief van je dat jij een kaartje stuurde @Etty

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik fietste met vriend n jaar in America en een paar Am.Express locaties waren onze postadressen. Fietsmaterialen, brieven en rond de feestdagen een doos vol, lekkers waar we gek op waren er ook in. Een enkel telefoontje als we bij mensen in huis werden uitgenodigd. Gelukkig schreven we dat jaar uitgebreid in t huis aan huiskrantje. Soms een hele bladzij met foto  s. Meestal 1/2, dus achterban genoot volop mee. Wat een heerlijk jaar was dat. Juist mede omdat we zp op onszelf konden leven op jonge leeftijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  Begrijp het helemaal @bumperjim. Maar denk dat @Yanaeen punt heeft. Maar ja, loslaten is vreselijk. Het lijkt mij het meest ideaal als je haar kan loslaten terwijl ze toch weet dat ze bij je terechtkan. Eigenlijk kun je toch niks doen. Maar zou ook best eens kunnen dat ze er wel degelijk over nadenkt wat je zegt, terwijl ze niks laat horen) Mijn oudste heeft een tussenjaar en heeft geen idee wat hij wil, hij was van plan om te gaan reizen,maar er komt niks van en hij zit vooral te lanterfanten. Al mijn suggesties/gesprekken/studie opendagen etc lopen op niks uit. Hij ligt halve dagen in bed. (Werkt af en toe wat in de horeca). Ik zie het tandenknarsend aan, maar aan de andere kant: Ik wil niet dat hij dan maar met een studie begint en na een tijdje weer stopt. En een aantal vrienden van hem  studeren/reizen wel, dus ik hoop erop dat hij deze lamlendigheid zelf ook zat begint te worden en iets gaat doen.:D volgend jaar is het sowieso afgelopen met dat tussenjaar, anders neem ik zelf ook eens een tussenjaar!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

ik weet niet wat ik heb, maar heb al twee dagen achter elkaar 10 uur aan een ruk geslapen
Zal het wel nodig hebben dan
Nee, wat zeg ik....was vannacht zelfs 11 uur !!
(21.45 erin en 8.45 eruit )

Ziet er vriendelijk uit buiten
Straks maar wat lekkers voor de kids kopen voor de Sint.
Altijd weer een hele puzzel, om voor 12 stuks wat te vinden (kleinkinderen en aanhang ook)

Sterkte trouwens @bumperjim
Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar wel dat ik je heel goed kan begrijpen.
Beetje loslaten dan maar (proberen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mja de oudste heeft net al een tussenjaar gedaan. Als de jongste nou ook nog een tussenjaar doet dan is straks gewoon ons spaargeld op terwijl die vakantievierders niet te motiveren zijn om werk te zoeken. Stier zoekt ook werk maar zonder succes voorlopig want die is 52 en kennelijk ben je dan te oud om nog nuttig te zijn, hoewel ze wel de pensioengerechtigde leeftijd willen omhoogtrekken. Snappen jullie het dan snap ik het nog steeds niet.

Dat is niet hoe ik me het uitvliegen had voorgesteld. Dit is geen uitvliegen voorlopig.

Adem in.... adem uit.....

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga iets onvriendelijks zeggen maar ik vind dat erfenissen eigenlijk erg laat komen. Die zijn meer voor de kleinkinderen. Mijn moeder kreeg me toen ze 23 was, misschien ben ik straks wel met pensioen voordat ik er eindelijk wat van hoor. Ik heb het nu nodig grrrvrrdd.

Mn schoonpa deed dat beter, alweer 10 jaar geleden, maar ja die was alcoholist.

(cynische mode weer uitgeschakeld)

(ja BJ heeft geen echt briljante relatie met zn moeder, had ik misschien al eens verteld)

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...