Spring naar bijdragen

Zaterdag 19 november 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

Heel herkenbaar @Musashi. Ik heb die opening ook nog steeds in mijn hoofd omdat ik het moeilijk vind om voor mezelf te besluiten om nooit meer te drinken. Die bekende knop is bij mij ook nog niet om. Maar misschien heeft dat ook gewoon zijn tijd nodig. Het gaat me wel steeds makkelijker af en de tijd tussen alcohol drinken wordt ook steeds langer. Wat mij helpt is focussen hoe ik me de volgende dag zal  gaan voelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Lonster1:

Een frisse maandagochtend in gedachte kan helpen. 

Ik kan daar zelf nog steeds wel blij/opgelucht om zijn, dat ik het weekend niet gedronken heb en de maandag niet zo piep-krak-chagrijnig opstarten van de werkweek is.

Ja dan is het toch altijd heel erg forceren maandag. Ik bedenk me dan ook nu pas hoe ik de laatste 2 keer op zondag gedronken op maandagavond echt geen zin meer had in de hobby en in de zetel ben (moeten) blijven liggen ipv nog te gaan. Het zijn de enige twee keren dit schooljaar die ik heb gemist, en dan had ik het die weken ook echt gemist…Raar hoe je brein die dingen dan toch weer rap doet vergeten…liever zelfdestructie dan zelfzorg…

En tja tegen gezelschap zeggen dat ik niet wil is lastig als ik het mezelf nog niet helemaal kan wijsmaken dat ik niet wil…

De reacties helpen me al wel om de wijzer naar de andere kant te doen te doen kantelen…althans om even niet verder door te slaan in de tegenwijzerzin…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Musashi:

Goeie morgen allemaal,

Vandaag meld ik me alvast even hier want ik zit in een dilemma: morgen doe ik een uitstapje met zus en moeder, wijn gegarandeerd. Ik nu weer bijna een maandje droog maar al een hele maand zit deze dag in mijn hoofd als ‘dan mag het misschien’. Nu merk ik dat ik in de aanloop ernaartoe ook meer en meer opening maak. Gisteren was de dochter weg en daarover had ik dan ook al gedacht dat wat wijn wel gezellig zou zijn. Niet gedaan, nu blij mee. Vanavond volk over de vloer, dus daar ook een ‘zou ik…’. Tja, om dan over morgen nog maar te zwijgen. Een reutemeteut in mijn hoofd dus, die nog steeds alle kanten uit kan…niets, een beetje, veel? Dat laatste kan zeker niet want het is dan zondag en wil me maandag niet slecht voelen…die ‘niet’ lijkt het aantrekkelijkst maar het ‘moeilijkst’/ minst ‘leuke’, en die ‘een beetje’ kan dan weer nog alle richtingen uitslaan als ik niet goed oplet..,pfff wat een reutemeteut voor een zaterdagochtend…

Ik weet jullie antwoord wss al, en dat ik dan hier schrijf zou eigenlijk ook het antwoord moeten geven maar ik kan me er maar moeilijk bij neerleggen, zo lijkt het…

En om er dan nog maar van te zwijgen dat ik er al van ‘s morgens mee in zit…:blink::angry:

correctie: het is zelfs geen maand geleden, amper een dikke twee weken bij nader inzien nu :huh:

Ik ben geen purist als het om wel of niet drinken gaat, maar als ik lees hoezeer het je bezig houdt zou ik zeggen: niet doen, eerst maar eens even echt afkicken en pas als het weer echt ontspannen voelt zou je het weer eens kunnen proberen.

Zeiksnor ben ik he :-). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen thuis: ik heb chili con carne gegeten. Een weekend met het nodige bezoek, want de jongste is morgen jarig. Wel sneu dat hij net nu ziek begint te worden. Grote broer was juist klaar met kotsen, maar heeft het virusje blijkbaar aan hem doorgegeven. Van harte gefeliciteerd. Nu ligt hij vredig naast mij op de bank te slapen. Ik vind hem nu zo lief. Alles van waarde is weerloos.

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Musashi:

Goeie morgen allemaal,

Vandaag meld ik me alvast even hier want ik zit in een dilemma: morgen doe ik een uitstapje met zus en moeder, wijn gegarandeerd. Ik nu weer bijna een maandje droog maar al een hele maand zit deze dag in mijn hoofd als ‘dan mag het misschien’. Nu merk ik dat ik in de aanloop ernaartoe ook meer en meer opening maak. Gisteren was de dochter weg en daarover had ik dan ook al gedacht dat wat wijn wel gezellig zou zijn. Niet gedaan, nu blij mee. Vanavond volk over de vloer, dus daar ook een ‘zou ik…’. Tja, om dan over morgen nog maar te zwijgen. Een reutemeteut in mijn hoofd dus, die nog steeds alle kanten uit kan…niets, een beetje, veel? Dat laatste kan zeker niet want het is dan zondag en wil me maandag niet slecht voelen…die ‘niet’ lijkt het aantrekkelijkst maar het ‘moeilijkst’/ minst ‘leuke’, en die ‘een beetje’ kan dan weer nog alle richtingen uitslaan als ik niet goed oplet..,pfff wat een reutemeteut voor een zaterdagochtend…

Ik weet jullie antwoord wss al, en dat ik dan hier schrijf zou eigenlijk ook het antwoord moeten geven maar ik kan me er maar moeilijk bij neerleggen, zo lijkt het…

En om er dan nog maar van te zwijgen dat ik er al van ‘s morgens mee in zit…:blink::angry:

correctie: het is zelfs geen maand geleden, amper een dikke twee weken bij nader inzien nu :huh:

Thee meenemen!! Bedenk nu alvast welke thee je gaat drinken. Dan heb je alleen nog heet water nodig :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn bril gaan zitten vandaag. Klassiek. 
Nieuwe krassen op net uitgedeukte en gespoten auto. Soms…….

Toch een goede dag gehad. Bril laten maken. Ik ga gewoon een jaarlijkse autobijwerk afspraak laten plannen en ik ben gewoon heel moe. Dat is het. 
Maar geeft niet. Slapen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Donder:

Ja inderdaad! :D

Hoeveel dagen of uren sta je nu droog?

Twee!!! Dagen dan hé :-)

ik heb ook nog heul veul alcohol in m'n kop zitten maar net op een feestje heel braaf m'n 0.0 biertjes achterover geslagen alsof het whisky was. Wel net thuis nog even heel goed nagedacht of ik nog ergens een verdwaalde fles had staan. 

Het is een proces moeten we maar denken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei chrisjelief:

Twee!!! Dagen dan hé :-)

ik heb ook nog heul veul alcohol in m'n kop zitten maar net op een feestje heel braaf m'n 0.0 biertjes achterover geslagen alsof het whisky was. Wel net thuis nog even heel goed nagedacht of ik nog ergens een verdwaalde fles had staan. 

Het is een proces moeten we maar denken

En het was ook alweer een paar jaartjes geleden dat ik twee dagen achter elkaar niet gedronken had, dus dat lijkt me wel een feestje waard. Met ranja en koekjes. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...