Spring naar bijdragen

donderdag 17 november 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

  • Fonny changed the title to donderdag 17 november 2022

Het regent en het is november. / Weer keert het najaar en belaagt / het hart, dat droef, maar steeds gewender / zijn heimelijke pijnen draagt.

Vroeger dweepte ik met dit gedicht. Nog steeds merk ik wel dat ik wat gevoelig ben voor sombere najaarsbuien. Maar niet meer zo overrompelend als ooit. Ik weet niet meer of de drank destijds door de droef kwam, of de droef door de drank. Het lijkt ergens nog best verleidelijk om de gordijnen te sluiten en met een fles jenever onder een kleedje weg te kruipen. Drinken tot het donker wordt. Maar nee. Ik ga maar gewoon Bach luisteren.

 

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

In het Bretons heet de maand november Du, wat zwart betekent. Als ik nu zo naar buiten kijk snap ik die benaming wel.
Uitgerekend met dit weer moet ik vanmiddag de camper naar de garage brengen en met de fiets terug naar huis. En ik ben toch al niet zo'n fietsliefhebber. Nou ja, fietsen in de regen liefhebber.. (had ik nou maar een elektrische fiets???   nee, nee, nee.... ik heb al een elektrische tandenborstel, dat is genoeg.)

@ikkanhet, ik dacht eigenlijk dat Valco nog zo'n beetje pup was toen je hem ophaalde. Maar dat is dus blijkbaar niet zo. Fijn dat je na bijna een jaar nog steeds zo 'verliefderig' over hem praat/schrijft. Zo hoort het ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben hier onze Phelan die vorige week 7 is geworden. Een beetje een zorgenhondje want enorm schrikachtig en angstig voor harde geluidjes en voor andere honden. Daarom loopt ie de ene keer met een grote boog om andere honden heen, alsof ie ze niet ziet, de andere keer wil ie er grommend en grauwend op af.. met een enkeling wil hij wel eens een poging tot spelen doen, maar van tevoren weten we nooit welke optie hij kiest, wat wel eens wat lastig is. Maar LIEEEEEEFFFFF... naar mensen is ie uitgelaten vrolijk. En 's avonds komt ie altijd een uurtje bij me op schoot zitten en een uurtje bij m'n vrouw op de bank. Dat heb ik bij eerdere honden nog nooit meegemaakt.. gelukkig is ie niet zo groot, zelfs voor z'n soort wat aan de kleine kant. Was de jongste en kleinste uit een nest van 13 en altijd een wat moeilijke eter geweest. We prijzen hem om van alles en nog wat de hemel in, en dan kwispelt ie z'n staart zowat van z'n kontje af. Maar de angst blijft. Ach, het zij zo. Hij moet van ons toch nog minstens zo'n tien jaar in goede gezondheid mee. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Tja, wat een weer he, en weer vreselijk druk op de weg

@ikkanhet

gefeliciteerd met je 200 dagen.
Je doet het echt super he :)
ook gefeliciteerd met Valco.

@Kohtje,
je hondje klinkt schattig.
Zie het zo voor me.

@lady jane
Waar haal jij toch al die energie vandaan ??
Voel me best top vandaag, maar om nou sochtends vroeg eerst door de regen en daarna nog een uur te zwemmen....
Wouw...echt respect hoor, wat een dicipline...

Nou ja, ga straks eerst maar de ochtendgym doen .
Dan de was opvouwen en dan even een bakkie doen bij vriend
Ook door de regen, dat dan weer wel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...