Spring naar bijdragen

woensdag 16 nov


Yana

Aanbevolen berichten

Morningggg. Lief heeft een goed gesprek met de kat en maakt de kachel aan, ik lig nog in het warme bed in afwachting van een kop thee en dan havermoutpap. 

Ik heb alweer bijna een maand geen druppel gedronken, heerlijk. De laatste mensen vertrekken eind van de week uit de vakantiehuizen dus dan kunnen we weer gaan en staan waar we willen, ook heerlijk.

Ik wens jullie een mooie dag!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei niks:

Nieuwe oude motor... is die nieuw of oud? 

Dat is een tweedehands motor die in de camper is gemonteerd. Die motor heeft veel meer km gelopen dan de originele motor die in de soep is gelopen. Is nog een beetje spannend of hij betrouwbaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook goedemorgen!

Vandaag een dagje rust, morgen weer aan de bak.

 

@Remi1, @Quinn, jaaa benzine, maar hij werkt maar kort. Het is een soort ontbrandindsmotor, die maar kort werkt.  Gisteravond tot mijn eigen verbazing na een werkdag plus eten enz. nog een was gedraaid, twee wassen gevouwen, en de kattenbak verschoond. Ik ben dan na het eten wel ff moe, maar krijg na een uurtje weer gratis nieuwe energie. 

Dat voelt toch veel beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Och @Houtje59, ik heb je terugkeer hier even gemist, vandaar dat ik me afvroeg of je de 'ouwe hout' was of 'nieuw hout'..
Je bent voor mij dus weer eens een voorbeeld van dat een verslaving nooit 'over' is. Ik kan momenteel nog zo zeker van mezelf zijn, de toekomst (misschien zelfs vandaag al) kan zulke rare twists voor me in petto hebben dat ik misschien wel 'troost' zoek in wat me nu geen optie lijkt maar m'n verslavingsgevoelige brein op een kwetsbaar moment laat overwinnen in een van valse beloften aan elkaar hangende strijd.

Benzine.. dan moet ik denken aan m'n zusje die, toen ze een jaar of twee, drie was, bij een even oud buurmeisje dat een theeserviesje had gekregen en waar ze het huis verwarmden met huisbrandolie, spelenderwijs een klein slokje huisbrandolie (=diesel) had gedronken uit dat nieuwe serviesje. Ze is in allerijl naar het ziekenhuis gebracht en heeft daar ruim twee weken gelegen, in eerste instantie in kritieke toestand.
Alcohol is dan misschien minder direct desastreus, maar waar we voor onze motorvoertuigen wel eens de wens uiten dat het mooi zou zijn als ze op water konden lopen, daar is de mens als zoogdier juist ontworpen om op water te kunnen lopen. En dan gaan we op zoek naar allerlei andere 'brandstoffen'.. rare jongens, die mensen. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brengt drank je nu verdoving of geeft het je benzine @Quinn Het kan natuurlijk beiden zijn.

Het heeft alleen zin om te onderkennen dat drank je iets brengt als het maakt dat je daardoor naar een gepast gezond alternatief op zoek gaat. Dus andere brandstof zoekt. Of andere rust. 

Zolang je drank een eigenschap toekent waarbij het jou iets opbrengt en je je daarin berust blijf je verslaafd.

Want het brengt nog veul meer negatieve dingen. En daarom wilde je stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Best lekker weer hier.

Het lezen van een boek, gaat steeds beter.Fijn, dat ik die rust en concentratie weer terug heb.

Nu ik weer wat meer rust heb, denk ik weer aan passend vrijwilligerswerk.Heb al iets op het oog, wat mogelijk goed bij mij past.Krijg dan ook trainingen, wat me heel leuk lijkt.Tijd voor een nieuwe uitdaging dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...