Spring naar bijdragen

dinsdag 15 november 2022


Oskar

Aanbevolen berichten

Mogge!

Gisteren met klanten in restaurant 1 glas wit genomen.

Was het lekker? Mwah het was een beetje underwhelming. Ik betrapte me erop dat ik het veel eerder leeg had dan de anderen (je zou je haast ergeren, alsof je achter iemand rijdt die niet opschiet :D ) en toen ging zitten denken hoe ik met goed fatsoen een tweede zou kunnen krijgen. Vervolgens toch maar gewoon aan het gesprek deelgenomen. :huh:

Ik voel m een beetje vanochtend.

Dit is voor het eerst dat ik zelfs van 1 glas al denk, was het nou nodig. Eigenlijk vind ik het uitzoekwerk van de wijnkaart het leukst. De voorpret. Zo gauw je eenmaaL dat glas voor je neus hebt moet het verder alleen nog maar leeg :) 

Als ze nou een heel uitgebreide theekaart hadden, dan had je daar leuk kunnen uitzoeken. Maar naast alcohol is er meestal niks interessants te drinken.

Dat wordt dus de missie. Iets interessants vinden om te drinken in dat soort situaties. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik maar lang genoeg niet gedronken heb, dan is één glas wijn genoeg, voor de eerste keer.  Dat wegebben van die overdosis dopamine blijft dan wel een ding. Ik herken waar Els Noorlander  het over heeft, dat dan je natuurlijke dopamineafgifte even afwezig is.  Een kunstmatige up door dat glas wijn gevolgd door een kunstmatige low vanwege de afwezigheid van dopamine in een situatie waarin ik het kennelijk nodig had,   en ik denk dat ik niet in staat ben om dat contrast te handelen en dus moet ik een tweede.  Etc etc etc. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik heel sterk op alcohol reageer.  Alsof ik wordt gebeld dat ik 10 miljard heb gewonnen en dan als de invloed is afgenomen, ik een telefoontje krijg dat het een vergissing is.  Misschien hebben minderaars, degenen die dat met succes doen bedoel ik, daar geen last van? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom @chrisjelief. Proberen is mooi, gewoon doen is nog beter. Wanneer op de dag verwacht je dat het lastig wordt? Bedenk dan nu vast een alternatief, een afleiding, iets anders om te doen of te drinken. Als het dan zo ver is hoef je er niet meer over te twijfelen want je hebt al een plan klaarliggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Bob:

Welkom @chrisjelief. Proberen is mooi, gewoon doen is nog beter. Wanneer op de dag verwacht je dat het lastig wordt? Bedenk dan nu vast een alternatief, een afleiding, iets anders om te doen of te drinken. Als het dan zo ver is hoef je er niet meer over te twijfelen want je hebt al een plan klaarliggen.

Kan de hele dag door zijn, ben vooral een ochtend -/middagdrinker , Ik ga zo een rondje hardlopen, heb ik lang niet kunnen doen omdat m'n rug dat niet fijn vond maar het geeft me wel een lekkere energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei genoeg:

Ik glas wijn vind ik niets, als ik alcohol drink dan wil ik het voelen.

Ik kan ook geen 1 glas wijn drinken.

Dat heb ik zelfs niet gekund in periodes dat ik nog redelijk normaal met alcohol kon omgaan. Als ik begin met drinken, dan wil ik het voelen

Een glas is een fles bij mij, of twee. Het is gewoon niet mogelijk om te stoppen als er nog wat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Eigenlijk vind ik het uitzoekwerk van de wijnkaart het leukst. De voorpret. Zo gauw je eenmaaL dat glas voor je neus hebt moet het verder alleen nog maar leeg :) 

De jacht is mooier dan de vangst. In mijn vriendengroep krijg ik ook vaak nog automatisch de wijnkaart toegeschoven om iets uit te zoeken. Als vervolgens de ober mij een glas voorzet om te proeven en ik zeg dat ik niet drink word ik bevreemd aangekeken :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei genoeg:

@Etty Ik vind het een mooie beeldspraak: 10 miljard winnen, en de volgende ochtend erachter komen, dat ik geen 10 miljard heb gewonnen dat het een vergissing is. Misschien zelfs nog sterker, de volgende dag erachter komen, dat ik niets hebt gewonnen. En alleen maar geld hebt verloren met een duur lot. En dat ik dan baal dat ik mij weer eens heb laten verleiden tot het kopen van een lot van een loterij die ik toch nooit ga winnen.

Haha ja! Eigenijk is het nóg meer andersom...... je wint zeg maar 100 euro ( dat is die korte rush van de dopamine)..... en dan hoor je dat op jouw uitslag helaas 1000 euro belasting zit (verzin maar wat). Voor mij een mooie vergelijking. Katerige avond,  niet lekker,  hoofdpijn,  slecht slapen, de volgende dag je niet fris voelen, enz. Spijt, nieuwe voornemens (de beste vernemen maak je met een kater).....

Dus je wint NIKS en verliest een hoop!

("Eén keer trek je de conclusie, ... alcohol is een illusie :musicnote:").

Overigens goedemorgen en een fijne dag gewenst!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Ik vind de eerste paar slokken vaak helemaal niet lekker. En toch maar doorzetten, hè. Dus doe ik het ook voor die roes. Maar vandaag niet, buiten is het nat en binnen blijft het droog. 

@chrisjeliefSucces vandaag. Zet hem op!

DAGPACT:
Fonny
Yvonne 
Christian
Genoeg.
Toos

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit trek uit te zitten.
Ja, ik weet het, dit tijdstip....,maar het tijdstip of wat voor dag het ook is heeft bij mij nog nooit wat uitgemaakt.
Het gaat alweer een tijdje niet zo goed.

Toch maar goedemorgen Frutseltjes.

bewerkt door Remi1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...