Spring naar bijdragen

Zaterdag 12 november 2022


Yvonne

Aanbevolen berichten

Ook goedemorgen (weer eens), zeer drukke week achter de rug. 

Veel stress op het werk, en dan is naar huis rijden om half zes een drama.  

De fiets wil de AH in, nee, mijn hersenen willen de AH in. Die vastzitten in dat patroon van de verdoving.

Ik heb samen met mijn soort coach besloten de begin datum aan te houden voor mezelf, nl. 23/10 en dan aan die ketting, gestart op die dag, steeds meer kralen te rijgen. 

Het is bij het vooruitzicht van de korte termijn,  dat nog zo in mijn hersens zit. Maar dan zou één glaasje genoeg moeten zijn.  Ik ben sochtends zó zeker dat ik me beter voel en sommige dagen om half vijf zó zwak.  Gisteren ben ik om half zes gaan eten, en dat ging goed. En dat voor Freaky Friday!

Vandaag komen de binnenschilders dus huis op zijn kop, niet fijn, wel fijn dat ze komen op zaterdag.  

Wens jullie een fijn weekend!

O..... en @niks,nog gefeliciteerd met Mini, je had een leuke dag las ik. Fijn!

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge mensen. Ik heb nooit verplicht bezoek eigenlijk. Ik bezoek omdat ik het leuk vind, of desnoods dat ik het leuk vind voor een ander. Maar nooit tegen mijn zin.

De Sint komt aan vandaag. Ik zit me nu meteen af te vragen of daar kijken zou kunnen vallen onder verplicht bezoek, maar ik denk het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijken naar de binnenkomst van de sint is leuk!!!!! 

En soms, heel soms kom je niet onder bepaalde bezoeken en activiteiten uit Oskar.... en dit is er zo eentje. 
Maar goed, morgenavond is het achter de rug, jammer wel dat er nog twee op komst zijn :wacko:

Gisteren was het dus sint Maarten, wij zate klaar met een grooooote bak lekkers. 
Helaas kwamen er maar 6 kindjes liedjes zingen in de straat, 
De weegschaal zal deze avond niet met de mantel der liefde bedekken ben ik bang. 

Lieve mensen, ik moet er vandoor. 
Bakje speciaal dit keer voor @Remi1, hou je haaks meis. image.jpeg.d5ca45ac3d6130afe55962a23ab1bac0.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Laat op. Sint Maarten speelt hier helemaal niet. (Zuid Oosten) Wel Carnaval dat officieel 11-11 begint. Maar dat gaat al jaren aan mij voorbij. Ik ga zelfs niet meer naar de optocht, veel te druk en lawaaierig. Ik word oud. :rolleyes: Verplichte bezoeken probeer ik te omzeilen. Ik hoop zo dat mijn kinderen en kleinkinderen een bezoek aan mij geen verplichting gaan vinden, ooit. Dat zou ik heel erg vinden.

Dagpact:
Fonny
Maja
Genoeg
Toos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.  @Houtje59goed idee die ketting, en die gedachten worden gelukkig steeds minder :rose: @Yvonne herkenbaar,  maar misschien wordt het juist wel heel gezellig.  Ik had gisteren toevallig iets waar ik tegenopzag.  Maar ik weet dat ik ook geen zin had omdat ik bang was om me niet op m'n gemak te voelen. Ik vind het jammer om me daardoor te laten tegenhouden dus ben toch gegaan en was best gezellig.  Ik moet mezelf soms een zetje geven en de nieuwsgierigheidsknop aan. Behalve als ik gewoon echt geen zin heb, maar ja soms ontkom je er natuurlijk niet aan zoals met familie. Ik vind sociale dingen soms echt vermoeiend, ben vaak bezig met of de ander het wel naar z'n zin heeft en ik wel goed genoeg ben.:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Kom vandaag zeer traag op gang.
Gisteren en eergisteren beide dagen 12.000 stappen gelopen met vriend.
We zijn het Romeinse Limespad aan het lopen.
Elke keer een kort trajectje van ongeveer 3-4 km en dan weer terug lopen waar we de auto hebben neer gezet.
Het is een wandeltraject van 275 km.
we hebben er nu al ruim 6 gedaan :lol:

Nou ja joh, we hebben de tijd, zijn tenslotte gepensioneerd.
Eten of drinken onderweg ook nog wat en komen op plekken waar je anders nooit komt
Het loopt van Katwijk tot Nijmegen, dus we hebben voorlopig nog wel wat te doen.

Maar vanochtend pas 8.30 wakker
Het oude lijf kan ook niet veel meer hebben he :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Oskar:

Volhouden @Houtje59, het is nu al een mooie ketting vind ik, en dan te bedenken dat er nog zoveel bontgekleurde kralen bijkomen ook :)

Wat doe je nu eigenlijk met die stressdingen, nu je ze niet meer onder een laag drank zet? 

Mooie vraag Oskar:

Ik drink extreem veel water en calorievrije ijsthee. En die werk ik weg met een pak rijstwafels. Dat is de fysieke kant. Dan zit er zoveel in je maag.....Verder zorgen dat het eten om 5 uur klaar staat.

Maar je bedoelt psychisch denk ik:

1) uitzitten en de stress aanvaarden, met mildheid ( net cursus Mindfulness gedaan, hoewel ik dat hier ook voorbij heb zien komen als "lifestyle-sh***" is het mij mij onderdeel geweest van een officiële GGZ therapie.

2) accepteren dat het zo is

3) op het werk ga ik soms even naar de wc om rustig adem te halen,  en te bedenken dat de mensen tegenwoordig ook wel érg veeleisend zijn als klanten. 

4) ik ga daar niet altijd in mee, en ze kunnen me niet missen dus ze hebben pech, de klanten.

5) Op de fiets naar mijn werk doe ik een gedachtenoefening die accepteert wat gaat komen. 

Eenmaal aangekomen wordt ik meegesleurd in de vaart en de collega's en de klanten en bedenk later wat ik de volgende keer anders ga doen.

 

Dat is al een hele verbetering met vroeger.

Vandaag dag 20 van de ketting, met 15 diamanten en 5 bruine kraaltjes. Die  verhouding moet omlaag, maar zelfs mijn huisarts,  die het weet, pleit voor mildheid. 

Dank @Oskar!

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei rapilos:

Goedemorgen allemaal,

Kom vandaag zeer traag op gang.
Gisteren en eergisteren beide dagen 12.000 stappen gelopen met vriend.
We zijn het Romeinse Limespad aan het lopen.
Elke keer een kort trajectje van ongeveer 3-4 km en dan weer terug lopen waar we de auto hebben neer gezet.
Het is een wandeltraject van 275 km.
we hebben er nu al ruim 6 gedaan :lol:

Nou ja joh, we hebben de tijd, zijn tenslotte gepensioneerd.
Eten of drinken onderweg ook nog wat en komen op plekken waar je anders nooit komt
Het loopt van Katwijk tot Nijmegen, dus we hebben voorlopig nog wel wat te doen.

Maar vanochtend pas 8.30 wakker
Het oude lijf kan ook niet veel meer hebben he :)

Ik woon aan de Limesbaan, in het midden van het land, water en forten te over hier, dus zal zwaaien als je voorbijkomt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Dag 26 en 15 uren en het is alweer zaterdag, wat vliegt de tijd het lijkt stap voor stap steeds gemakkelijker, vooral nu ik druivensapjes drink tijdens het koken.
Er is ook een enorme gewoonte af te leren dan alleen maar alcool.

Druivensuikers zonder alcool gaat best, zullen de kilo's leuk vinden maarja, gewoon veel gaan wandelen zoals @rapilos hier ook.
Vandaag weer tuintijd want er moet veel gesnoeid worden. 

Mooie gesprekken al op de vroege ochtend en liefdevolle ondersteuning voor elkaar, hou ik van ...
Fijne dag allemaal. 

@Houtje59, You Go ... 

Gooi me maar op de dagpact: 

Dagpact:
Fonny
Maja
Genoeg
Toos
Trubbelzak

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen en door met Sinterklaas! Nu nog niet heel erg bewust gelukkig, maar tja eehhh dat gaat wel anders worden. Wel veel zo achter elkaar. Maar goed, we gaan naar de intocht. Net de boodschappen gedaan voor morgen, dan nog visite voor Mini haar verjaardag. Ik had vanmorgen met de boodschappen een fles wijn in de handen en dacht... Nou ja, nee dus! Ook niet 1! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Maak je voor elk bezoek zin @Oskar, of sla je ook wel eens iets af?

Nou, ik spreek vooral geen dingen af waar ik geen zin in heb. Ik snap ook nooit zo goed waarom zo ontzettend veel mensen zo ontzettend vaak afspraken zeggen te hebben waar ze helemaal geen zin in hebben. Ga dan niet, denk ik dan. Zoals nu het jaarlijkse terugkerende gemekker over de feestdagen weer is begonnen. Ik voel mij volstrekt vrij om de feestdagen door te brengen op de manier die ik aangenaam vind. Dat kan ook gewoon zonder volk erbij zijn. Het lijkt soms alsof half Nederland zich verplicht voelt om de kerstdagen tandenknarsend bij de familie door te brengen. Waarom is dat toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...