Spring naar bijdragen

Do 10 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

22 minuten geleden zei Rosee:

Leuk die yoga trouwens, zijn er meer mannen in de groep of ben je de enige? Valt me op dat het meestal vrouwen zijn.

Er is nog 1 man goddank :D 

Snap niet wat er vrouwelijk aan zou zijn maar mannen zijn niet zo van de groepsactiviteit heb ik het idee. Of het moet al iets met een bal zijn :huh:

Ik doe altijd vrouwenhobbies gek genoeg. Al mn leven lang. Vaak zie ik het helemaal niet aankomen en zit ik weer tussen 80% vrouwen. Hier ook. Van yoga wist ik het maar dat deed ik om iets samen met de Stier te doen. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Yana ik speel recreantenkompetitie. Begonnen toen de kids klein waren en zij de weekends kregen. We spelen minder wedstrijden dan normale kompetitie, ook wegens minder worden van aantal teams. Dochter speelt op promotieklasse en dat is veel leuker om naar te kijken. Jij hebt ook een goed niveau gehad dus, leuk! Ik vind het nog steeds een heerlijk spel en hoop nog een jaar of 10 mee te kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De begin periode van facebook vond ik echt super leuk. Ik had ongeveer 20 vrienden, waarvan ik alle foto's en post zag.

Harstikke leuk, vakantie foto's, foto's van een etentje, de kerstboom, de nieuwe pup en een pas geschilderd muurtje.

Ik heb alleen maar goede herinneringen aan de begin periode.

Ik werkte in die periode heel veel en zo bleef ik op de hoogte van wat mijn vrienden deden, die ook een druk leven hadden en zij bleven op de hoogte van mij.

We wensten elkaar prettige vakantie bij een post van ingepakte koffers, en reisden zowat met elkaar mee door het posten van vakantiefoto's.

Inmiddels bepaalt facebook wat je wel en niet te zien krijgt: algoritme.

Inmiddels is facebook een gigantisch commercieel geworden, krijg je de leuke post van je vrienden niet meer te zien, maar wel een enorme partij reclame. 

Waren de facebookgroepen eerder nog interessant, nu zitten er zoveel trollen in elke groep, dat onder elke post een negatieve discussie ontstaat. 

Maar iedereen is inmiddels verslaafd aan facebook, en facebook maakt het bewust steeds verslavender, om heel veel geld aan te verdienen.

Ik heb facebook verwijderd, ik mis het niet. Ik ben blij dat ik daar van af ben: complottheorieën, pietendiscussies, politieke discussies wat een bron van negativiteit.

Ik mis wel de beginperiode van facebook.

Hopelijk staat er nog eens een bedrijf op, waar je een account kunt aanmaken, vrienden kan worden met een paar mensen en weer wat foto's van je opgroeiende kinderen, een bord van je avondeten, je nieuwe auto, of een mooi uitzicht kunt plaatsen.

Zonder dat facebook ondertussen aan het berekenen is hoeveel geld ze aan je kunnen verdienen, je overladen met reclame en vriendschapsvoorstellen (o.a. als je een nieuw telefoonnummer in je telefoon hebt gezet, wat een inbreuk op je privacy). En zonder dat zij bepalen welke post je wel en niet van je vrienden en de groepen waar je lid van bent te zien krijgt.

bewerkt door genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei genoeg:

overladen met reclame en vriendschapsvoorstellen (o.a. als je een nieuw telefoonnummer in je telefoon hebt gezet, wat een inbreuk op je privacy). 

Ja dat dus. Ik heb ruim 1000 tel nummers van klanten in de telefoon en die zie ik dus allemaal voorbijkomen als vriendsuggesties op facebook. In zwembroek en zo :huh:

Echt teveel info allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag dag 17. Vannacht weer doorgeslapen.

Goh, wat is dat toch lekker, niet meer 1 of meerdere keren per nacht wakker worden. Wat een luxe, heerlijk om fris en uitgerust wakker te worden, wat een verschil.

Ik merk dat het mij erg goed doet om de dagen te tellen, gisteren middag erge craving, maar ik heb het vol gehouden omdat ik niet weer bij dag 1 wil beginnen.

Bijna als een klein kind, dat elke dag een sticker krijgt voor goed gedrag, zo trots ben ik als ik weer 1 dag bij kan tellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei genoeg:

@bumperjim En die klanten zien jou ook voorbij komen in je zwembroek op facebook ;-).

Myep :huh:

Nou staat er van mij heul weinig op facebook. Eigenlijk alleen de hond :) ik gebruik het ook alleen als communicatiemiddel voor de hondenclub

Ik heb om die reden weer een account genomen. Jaren geleden heb ik alles laten deleten. In werkelijkheid weet facebook alles nog van je want alle zgn vrienden van toen werden meteen weer voorgesteld. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei bumperjim:

Het zijn allemaal fake contacten, het is gewoon gebakken lucht.

Niet met je eens, er is ook veel moois. Als ik niet zeker weet met welke paddenstoel ik te maken heb dan zijn er mensen die direct en met veel kennis te hulp schieten, als ik een vraag heb over fotobewerking, hoppa... zat mensen die me even willen helpen. Als iemand zegt zich eenzaam te voelen dan sturen honderd mensen een zelfgemaakte ansichtkaart, we zingen mantra's met duizenden over de hele wereld, we bidden voor mensen die we nooit gezien hebben... en nog veeeel meer liefs en warms.

Facebook en YouTube weten waar ik van hou dus ik krijg vooral reclame voor nog meer meditatieclubjes :D

Voor mij is het geweldig, ik heb weinig vrienden hier tussen de Franse boeren, zonder internet zou het leven voor mij hier te schraal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk net zoals @Yanaongeveer.  Fb het is maar net wat je ermee doet of waarvoor je het voor gebruikt. Als het mij zou beheersen of irriteren had ik wel al opgeheven maar dat doet het mij niet. Nu fb ik ook niet zoveel, zeker niet dagelijks en op mijn mobiel heb ik het bewust niet zodat ik als ik wil fboeken ik bewust achter de laptop moet kruipen. 

Goedemiddag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei genoeg:

Vandaag dag 17. Vannacht weer doorgeslapen.

Goh, wat is dat toch lekker, niet meer 1 of meerdere keren per nacht wakker worden. Wat een luxe, heerlijk om fris en uitgerust wakker te worden, wat een verschil.

Ik merk dat het mij erg goed doet om de dagen te tellen, gisteren middag erge craving, maar ik heb het vol gehouden omdat ik niet weer bij dag 1 wil beginnen.

Bijna als een klein kind, dat elke dag een sticker krijgt voor goed gedrag, zo trots ben ik als ik weer 1 dag bij kan tellen.

Pooooh, hier niet zo goed geslapen beetje een onrustige nacht en gisteren ook, de andere dagen prima geslapen. Dag zeventien alweer, jeeeehaaa knap van je! Dat telt lekker op zo en voelt goed toch? Effe uurtje of wat bikkelen of even afleiding gaan zoeken, met de voeten in het koude gras gaan staan en een glas biologische druivensap pakken, zingen (schreeuwen mag ook) Netflix of Neus Peuteren met een zakdoekje en kijken wat eruit komt, alles is beter dan een glaasje gif! :D 

Ik had het daarnet eventjes, wat ga ik koken!? En opeens was er de zin voor een wijntje ... nog steeds hoor, maar ik adem in en adem uit ... dit gevoel gaat voorbij zoals alle andere dagen :heart: Hoe gaat het vandaag? Ietsje minder Cravings? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei bumperjim:

Snap niet wat er vrouwelijk aan zou zijn maar mannen zijn niet zo van de groepsactiviteit heb ik het idee. Of het moet al iets met een bal zijn :huh:

Ik doe altijd vrouwenhobbies gek genoeg. Al mn leven lang. Vaak zie ik het helemaal niet aankomen en zit ik weer tussen 80% vrouwen. Hier ook. Van yoga wist ik het maar dat deed ik om iets samen met de Stier te doen. 

Pas maar op!

Straks hebben we een tweede Martien in Frankrijk, twee dochters heb je ook al! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@TRUBBELZAK Bedankt, bij jou gaat het ook harstikke goed.

Ik heb vandaag overdag geen cravings gehad. Zelfs niet in de supermarkt bij de wijnen, ook niet toen een meneer op straat mij voorbij liep met een krat bier. Maar nu tegen etenstijd begint het bij mij ook wel te kriebelen. Koken met wijn, en dan bedoel ik niet dat de wijn in het gerecht ging, was bij mij altijd vaste prik. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je Facebook niet koppelt aan je telefoonnummer krijg je die vriendschapsverzoeken niet van contacten uit je telefoon. Ik vind het wel leuk om foto's te zien van vakanties en concerten. Wat iemand gegeten heeft in een restaurant vond ik ook altijd wel leuk om te zien, maar dat is geloof ik weer een beetje uit de mode. Verder ook wat groepen met nuttige tips etc. Ik kijk 2- 3 keer per week op mijn laptop, op mobiel probeer ik dat niet te doen. 

Had een leuke cursus vandaag, ging vooral over omgaan met weerstand. Met een trainingsacteur om moeilijke gesprekken te oefenen.

Vanavond een salade met veldsla, venkel en mandarijn. En een broodje shoarma.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb de afgelopen maanden geen facebook gehad, ik was gehackt en facebook gaf mij een eeuwige ban. 
Ik had mijn telefoonnummer niet aan facebook verbonden en kreeg dus ook geen verzoeken vanuit mijn mobiele contacten. 
Ik had al heel veel ontvriend en allerlei negativiteit geblokt. 
Waar ik facebook leuk om vond en vind zijn de handwerksites en tuiniersites, en die heb ik ook echt gemist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...