Spring naar bijdragen

Wo 9 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen!

Vannacht om 3 uur wakker gelegen van de drukte In de kop maar het was geen shitnacht zoals ik er zoveel heb gehad toen ik dagelijks zat te drinken. Dat alle zorgen onverteerd weer komen bovendrijven.

Ik geloof dat ik gisteravond zwarte thee heb gehad, misschien was dat de fout. Koffie 's avonds maakt me ook altijd wakker rond die tijd. Ach je leert hè.

Vandaag weer lekker droog, het bevalt goed. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen,

Hartstikke goed BJ. dat slapen komt wel weer,

Misschien opschrijven Maja of lukt dat ook niet?

Goed advies Etty moet ik onthouden.:rose:

Jij ook een hele mooie dag Fon.

Hier gisteren om 19.45 naar bed gegaan en om 6.30 eruit. Voor de rest geslapen. Joehoe wat een ruk hé?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers, 
Ik word sowieso zeker drie keer per nacht wakker. 
Gelukkig slaap ik over het algemeen snel weer in daarna. 
Piekeren doe ik over het algemeen overdag, of als ik 's morgens net wakker ben. 
Meestal heb ik dan naar gedroomd. 
Vanmorgen viel het mee gelukkig. 
Afijn, een bakje, daar is het zo langzamerhand wel tijd voor. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png

De laatste maanden van het jaar zijn hier altijd (voor mijn doen dan) druk, druk met allerlei sociale verplichtingen. 
En daar hou ik niet van. Mijn jongste noemt mij wel eens een halve kluizenaar en dat klopt ook wel. 
Maar het lijkt wel of alle 'festiviteiten' in die laatste paar weken worden gepropt, bah.
Voor het eerst heb ik het gevoel dat ik heel blij zal zijn als het 3 januari is :wacko: , 
zoiets als 'ga weg allemaal, laat me lekker alleen!!!!' 
En dan schaam ik me, want er is niets om me druk over te maken eigenlijk maar ik word er gewoon een piekeraar van. 

Lieve @Maja, wat heb ik toch een grenzeloos respect voor jou dat jij de ballen toch maar in de lucht houdt al zo lang :heart:
En zonder dat je uitzicht hebt op een 'drie januari'... 
Als ik jou zo lees dan vraag ik me oprecht af of het nog wel verantwoord is dat jouw moeder nog steeds thuis woont. 
Dit is eigenlijk niet op te brengen, echt niet. 



 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Evenwicht is bij mij ook een groot probleem. Maar dat komt door de neuropathie, cadeautje van de chemo. Daarom doe ik veel evenwichtsoefeningen, op bijv. een Bosu bal die ik aangeschaft heb. En dat merk ik goed. Ook het niet drinken helpt.

DAGPACT:
Maja 
Fonny
Yvonne
Genoeg
Toos

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

@Oskar Ja werk kan heel leuk zijn. Ik heb jaren werk gehad, wat ik zo leuk vond, dat ik de laatste dagen van mijn vakantie dacht, was de vakantie maar over want ik heb zin om weer aan het werk te gaan. Heel fijn was dat. Ik heb ook wel werk gehad, waarbij ik de laatste dagen van een vakantie wel kon huilen, dat ik na de vakantie weer aan het werk moest. Maar je werk leuk vinden, voelt bijna als een luxe, terwijl dat eigenlijk normaal zou moeten zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Etty Piekeren uit verveling, dat herken ik wel. Misschien willen mijn hersenen altijd wat te doen hebben. En als ze niets te doen hebben, dan gaan ze gewoon piekeren.

Piekeren heeft bij mij ook te maken met een gevoel van machteloosheid maar ook met een gevoel van angst. Ik kan allerlei rampscenario's bedenken, die mogelijk kunnen gebeuren, en hoe minder ik controle heb over de situatie, des te meer ik kan gaan piekeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei genoeg:

Maar je werk leuk vinden, voelt bijna als een luxe, terwijl dat eigenlijk normaal zou moeten zijn.

Dat zou wel zo moeten, maar het is soms een hele toer om in die hele rimram van mogelijkheden en beperkingen iets te vinden wat bij je past. En daarvoor nog: uitvogelen wat je zelf echt wilt. En daarna: je ontworstelen aan het woud van verwachtingen en gewoontes, en de moed bijeen rapen om het roer om te gooien. Mij is dat nu pas na vijftig jaar gelukt. 

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat piekeren. Jarenlang was dat een soort levenshouding. Omdat ik meende dat alsmaar nadenken over alles een deugd was. Nou is het ook wel praktisch om soms goed na te denken. Maar vaak wordt je er ook nauwelijks wijzer van, en eigenlijk nooit gelukkiger. Het hoofd uit, en het leven in. Maar echt een duidelijke gebruiksaanwijzing daarvoor is bij apotheek noch boekhandel verkrijgbaar. Je neerleggen bij wat je niet en je richten op wat je wel kunt veranderen, zoiets zal het wel wezen. 

bewerkt door Oskar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht weer de hele nacht doorgeslapen en uitgerust en helder wakker geworden, wat is dat heerlijk.

Vandaag dag 16, zoals ik al eerder schreef, veranderen gaat langzaam maar de tijd gaat snel.

Ik doe het nog steeds dag na dag.

Gisteren was ik in het centrum van de stad, overal mensen op het terras gezellig aan de borrel. Op zo'n moment vliegt het mij aan, dat ik dat nooit weer kan.

Geen alcohol drinken, ik doe dat dag na dag.

Ik wil nog niet denken over de toekomst. Als ik aan de toekomst denk, voel ik gemis, het gemis van gezellig aan de borrel zitten op een terras.

Als ik het dag na dag doe, dan voel ik winst: lekker slapen, uitgerust wakker worden en een helder hoofd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers

als we gemis voelen, gaan we vaak verheerlijken
bij mensen die ons ontvielen is dat wel aardig, al
vind ik het soms jammer. Bij exen een beetje andersom, want
niet voor niets gescheiden, waarom dan toch bij drank, als ex-probleemdrinkers hier??
Dat brein blijft toch een vreemd iets. Gelukkig gaat dat weg @genoeg, dat het je aanvliegt
dag per dag wordt dat minder, op een dag is het weg (bij mij gelukkig al snel) en "hoef" je nooit meer.
soort van bevrijdingsdag. Wel volhouden dus en dat verheerlijken een beetje relativeren dan maar.
Kijk maar eens op youtube naar het filmpje van Els Noorlander, dat kan veel verduidelijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei genoeg:

Ik wil nog niet denken over de toekomst. Als ik aan de toekomst denk, voel ik gemis, het gemis van gezellig aan de borrel zitten op een terras.

 

Waar in je lichaam voel je het gemis?  Of zijn het gedachten die je nu denkt?  Gebaseerd op overtuigingen, aangeleerde aannames die misschien helemaal niet kloppen voor jou? Of je nou wel of niet later weer iets zal drinken, het kan geen kwaad om een beetje  te rommelen met wat we zoal aan gedachten denken. 

Mis je nu op dit moment gezelligheid? Waar staat het voor bij jou? Welke manieren ken je nog meer om het gezellig te hebben? 

Het teveel koppelen aan alcohol houdt je afhankelijk, want een mens kan niet zonder gezelligheid. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...