Spring naar bijdragen

Di 8 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

29 minuten geleden zei bumperjim:

Wij hebben geen energiebijdrage en dan geven we dus ook mooi niks weg :P 

Wel denk ik dat de Franse overheid veel harder ingrijpt om de energieprijzen betaalbaar te houden. Is ook makkelijker hier waar de staat een groot aandeel in die bedrijven heeft. 

Ik geef het (in stilte en in cash) aan twee gezinnen in de bijstand. Ik heb nog een energie contract voor weinig geld tot eind 2024......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Lonster1:

Soms vind ik het moeilijk om een evenwicht te vinden tussen betrokkenheid en je afschermen. Als ik niet mee kan praten over het laatste nieuws wordt mij wel eens verweten dat ik onder een steen leef. :ph34r: Het ligt ook een beetje aan mijn stemming. Zit ik goed in mijn vel, dan kan ik meer hebben. Maar dagelijks het nieuws bijhouden doe ik niet.

Als we over 10 jaar terug kijken op deze tijd verzuchten we vast dat het zo'n mooie tijd was. Terwijl we nu steen en been klagen. <_<

In de tuin heb ik een nieuw pindakaaspotje opgehangen, voor de mezen. Nu is mijn tuin opeens vergeven van de spreeuwen. Die zie ik nooit hier, hebben zeker een goede neus.

Wat lekker zeg, Genoeg en Trubbelzak (wat een naam trouwens), zo genieten op de bank. 

Grote Leerweg voor mij Lonster1, tussen betrokkenheid en afschermen heb ik/ben ik (zijn we ooit uitgeleerd?) geleerd/aan het leren om op De Uitnodiging te wachten en dan pas te anticiperen op de energie. Soms is het ook heel fijn om gewoon te observeren in de drukte en poeha, gewoon niets zeggen maar luisteren op een dieper level hoe de energie in elkaar overvloeit, want dan pas kan ik goed inschatten wat het met me doet, eerder niet.

Hmmmmmmmmmm, onder de steen leven uhu, vaak gehoord en zo voelt het ook, lekker wegkruipen en voelt zo veilig in deze grote mensen wereld :unsure: en ik houd van spreeuwen (ooit de spreeuwendans gezien?) geweldig, maar gaan die niet goed samen met de meesjes? 

Trubbelzak it is, van links naar rechts van boven naar onder van voren naar achter, lang niet geweten hoe het leven te organiseren en misschien ben ik er nu pas aan voorbij aan het gaan, ik weet het niet zeker ...  

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
6 uur geleden zei Moonbeam:

Elke avond een zak zout in de vorm van chips eten moet je niet doen, slecht voor je nieren, je wordt er baggervet van en er zitten echt geen vitaminen in. Pas op dat je niet verslaafd raakt aan Netflix, zoveel mensen die alleen maar naar die buis kunnen staren 12 uur per dag; niet gezond hoor.

Je leest over de clou van mijn bericht heen. Misschien begrijp je de clou niet.

Je vermogen om mensen in te schatten is ook niet zo goed.

Ik ben een slanke vrouw, ik ben niet verslaafd aan televisie kijken, ik heb een hond waar ik meerdere keren per dag mee wandel, ik heb een creatief beroep, waar ik hoog voor ben opgeleid, en ik eet elke dag mijn vitamines. Ik douche mij elke dag, en ik doe zelfs make-up en parfum op.

Ik vind het knap van je dat je 50 dagen droog staat, en dat je dat zelf hebt gefikst, maar dat geeft jou niet het recht om hier zo tekeer te gaan.

Hoe jij je best doet om mensen te vernederen, aan te vallen en belachelijk te maken, is niet normaal.

Je reacties zijn trouwens dusdanig uit proportie dat ik mij niet voel aangevallen, en ook wat je schrijft over anderen kan ik niet serieus nemen.

Ik denk dat jij meer profijt van dit forum kan hebben, als je de gewoon normale omgangsvormen in acht neemt, jammer voor jou dat jij die niet hebt geleerd.

Je genereert er een hoop negatieve aandacht mee, je zal dat wel nodig hebben.

Ik hoop dat je inmiddels genoeg negatieve aandacht hebt gehad op dit forum, en we weer verder kunnen zonder jouw ellenlange vernederende berichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Genoeg:

Je leest over de clou van mijn bericht heen. Misschien begrijp je de clou niet.

Je vermogen om mensen in te schatten is ook niet zo goed.

Ik kan best tegen een stootje en confrontaties over mijn eigen gedrag.
Die neem ik altijd serieus.
Wat zij allemaal over mij uitspuugt slaat nergens op.
Ik ben tegen een ban door de moderator en voor zelfregulatie op dit forum.
Anders had ik melding gemaakt bij de moderator.

@boerenlul

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Genoeg:

Ik ben een slanke vrouw, ik ben niet verslaafd aan televisie kijken, ik heb een hond waar ik meerdere keren per dag mee wandel, ik heb een creatief beroep, waar ik hoog voor ben opgeleid, en ik eet elke dag mijn vitamines. Ik douche mij elke dag, en ik doe zelfs make-up en parfum op.

Haha, laat lekker gaan! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Moonbeam:

Tis zo simpel eigenlijk vind je niet? ;-)

 

Tuurlijk maar het stoppen met drinken is slechts het simpelste van het stoppen met drinken. Je kan nou wel doen alsof alles een no brainer is, maar dat brengt je wel slecht karma. Als je over een paar weken op je plaat gaat, wat ik niet wens, dan wordt je met veel plezier verwezen naar je eigen teksten van hoe doodsimpel het allemaal leek.

Hou je nou maar bij je eigen proces. Zo lang ben je nog niet gestopt. Er zijn er ook die al 10 jaar droog staan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Moonbeam:

waarom gaat iemand na 5 jaar weer drinken? Stuk voor stuk slappe karakters... onzeker, belangrijk vinden om vooral áárdig gevonden te worden.

 

Nee gelul. Omdat het een drug is. Omdat het erg lastig is ermee om te gaan.

Je zit heel erg jezelf omhoog te praten ten koste van een of ander beeld van slappe alcoholisten dat je hier schetst. Als je jezelf zo ontzettend goed voelt ga het dan maar elders van de toren blazen. Hier kijken we er zo doorheen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Moonbeam:

waarom gaat iemand na 5 jaar weer drinken? Stuk voor stuk slappe karakters... onzeker, belangrijk vinden om vooral áárdig gevonden te worden.

 

De alcoholisten die ik ken cq gekend heb (in geval van doodgezopen) waren bijna allemaal knettersterke karakters. Heeft met slapte echt niks te maken. Je kracht kan juist je zwakte zijn. Onvermogen om jezelf ter sprake te stellen, van mening te veranderen, naar anderen te luisteren. Naar jezelf te luisteren misschien ook wel.

Denken dat je t allemaal wel weet is een zwakte, een valkuil. Hint hint...

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Moonbeam:

Al zal ik nooit meer drinken

Ik sta nu ongeveer 6 jaar droog en zal nooit zeggen dat ik nooit meer ga drinken, want niets is zeker in het leven en je weet niet wat je allemaal gaat meemaken. Probeer het nu eens 2 jaar vol te houden en dan verder kijken.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Moonbeam Jeetje, stel je eens wat volwassener op, in plaats van als een klein kind negatieve aandacht op te vragen, en hier steeds je shit te laten lopen.

Ik snap dat het onderdeel is van je alcoholprobleem, en dat je in de loop van de jaren een achterstand hebt opgelopen in emotionele ontwikkeling en sociale vaardigheden, omdat je gewend bent om problemen weg te drinken en spanningen en angsten te onderdrukken met pillen. Maar echt, bij jou is het wel heel ernstig. Zie je zelf niet in dat je hulp nodig hebt. Zoveel negatieve berichten lees ik vandaag weer van je, dat is echt niet oké.

bewerkt door Genoeg
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt een heleboel en hebt ongetwijfeld genoeg mee gemaakt en verwerkt, of nog aan het verwerken. Net als iedereen hier, elk z'n eigen verhaal. Wat ik heel erg vervelend vind in je verhandelingen richting Roberto, is dat je constant het woord "autisme" gebruikt als een scheldwoord. Dat is even rot als het schelden met kanker of welke aandoening dan ook. Dus wat dat betreft, balk/splinter. 

Hartstikke fijn voor je dat je weet hoe alles werkt. Succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...