Spring naar bijdragen

Do 3 nov 22


bumperjim

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei bumperjim:

Ik ben wel doorgeschoten, niet zozeer qua hoeveelheid (muv de vrijdagavonden) maar wel qua frequentie. Dwz elke dag, precies datgene waarvan ik wist en predikte dat het een fout idee was.

Ik heb geen lange termijn plan. Ik wil graag af en toe een drankje kunnen nemen, maar zonder doorschieten nu. Daarom eerst even netjes droog en voelen hoe het is. En dan een winnende strategie verzinnen want die heb ik nu nog niet ;) 

Dank voor je openheid BJ :) Wat ik me nog afvraag is hoe het kwam dat je dan toch meer bent gaan drinken dan eigenlijk het plan was? Heeft dit te maken met omgeving, craving die toe neemt, of iets heel anders? Ik vraag dit uit interesse en ben hier niet om te oordelen. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het knap hoe jij met adb zijn omgaat. Een manier die je minder ziet maar voor jou werkt en volgens mij veel wilskracht van iemand vraagt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Pinkman:

Dank voor je openheid BJ :) Wat ik me nog afvraag is hoe het kwam dat je dan toch meer bent gaan drinken dan eigenlijk het plan was? Heeft dit te maken met omgeving, craving die toe neemt, of iets heel anders? Ik vraag dit uit interesse en ben hier niet om te oordelen. Zoals ik al eerder heb gezegd vind ik het knap hoe jij met adb zijn omgaat. Een manier die je minder ziet maar voor jou werkt en volgens mij veel wilskracht van iemand vraagt. 

 

Zorgen. Stress. Zin om te verdoven. Niks gezelligs of feestelijks of sociaals meestal. Denk wel dat je objectief kan zeggen dat ik meer reden tot zorgen enz heb dan 2-3 jaar geleden. Maar dat geldt voor zoveel mensen.

En héél langzaam een verlies van referentiekader: ZO voel ik me als ik niks drink, ZO voel ik me als ik wel wat drink en dan met name de nacht en ochtend erna. Ik merk nu weer hoe beter het voelt met helemaal niks op, dat gevoel was ik kwijt. Dan sta je op met een soort baalgevoel, je hebt een soort blues van je zorgen althans dat denk je, maar het is gewoon van de alcohol. En de zorgen blijven een soort van onverteerd, die blijven rondspoken.

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gemerkt met minderen, dat na 2 flesjes bier (natuurlijk wel sterk bier, want wilde natuurlijk wel wat voelen) dat de grens die ik me gesteld (2 bier) had lastig te bewaken is. Aangezien ik dus blijkbaar nog steeds voor de roes drink. 

Als je voor de smaak drinkt kun je gewoon 1 biertje drinken en daarna wat anders drinken. Mijn vader drinkt na 1 of 2 flesjes gewone pils iets anders. Dan heeft hij er geen zin meer in.. In meer. 

Ik drink voor de roes en voor mij is dan net het feest geopend om zomaar te zeggen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is 1 ding maar je moet ook, 9 van de 10 keer als je zin hebt om 1 biertje te drinken, tegen jezelf zeggen nee we drinken nul biertjes vandaag. Want elke dag met fantastische zelfbeheersing 1 biertje drinken is nog steeds een highway to hell wat mij betreft. Voor je het weet is een halve literfles ook "1 biertje" en daarna een driekwartliter ook gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@bumperjimdaar heb je ook gelijk in, ook nee kunnen zeggen tegen dat ene biertje..

Ik kan dat niet. Paar week geleden waren we met familie bij Ellert en Brammert, dronk ik ook 1 biertje want ik moest nog rijden met kinderen. Maar op de terugweg ging ik wel langs de supermarkt terwijl ik 1 week gestopt was toen.. 

De geest was weer uit de fles, doordat ene biertje met familie, ging ik savonds weer meer drinken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Freekie:

@bumperjimdaar heb je ook gelijk in, ook nee kunnen zeggen tegen dat ene biertje..

Ik kan dat niet. Paar week geleden waren we met familie bij Ellert en Brammert, dronk ik ook 1 biertje want ik moest nog rijden met kinderen. Maar op de terugweg ging ik wel langs de supermarkt terwijl ik 1 week gestopt was toen.. 

De geest was weer uit de fles, doordat ene biertje met familie, ging ik savonds weer meer drinken

Ik kan ook beter de eerste laten staan als er niet meer volgen. Vandaar dat ik rust heb gevonden in niets meer. Want de rem is kapot 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gefeliciteerd @Remi1!:rose: 50 is gewoon hartstikke jong:P 

Ik schrijf er weinig over omdat ik niemand wil triggeren, maar het lukt mij sinds een paar jaar om met mate te drinken. Eerst 1 jaar en 7 maanden volledig gestopt. Toen 2 keer een uitglijder (dwz meer dan ik van plan was) maar nu gaat het dus goed. Ik drink gemiddeld 2 keer per maand 2 a 3 glazen. Soms een keer per week 1. Laatst een week naar het buitenland,  toen dronk ik iedere avond 1 biertje bij het eten. Daarna weer paar weken niks.  Heb het idee dat mijn hersens nu snappen dat het na 1 a 2 glazen klaar is. Denk dat dit voor iedereen verschilt. Ik heb bijvoorbeeld nooit de behoefte gehad om 's ochtends te drinken of de dag na een zuipfestijn. Moest er dan niet aan denken. Maar ik heb wel degelijk een alcoholprobleem gehad en nog steeds moet ik alert blijven. Mocht ik toch weer bergafwaarts gaan, dan weet ik dat dit niet de goede weg was. Maar vooralsnog gaat het goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Francoise:

laatste (betaalde) werkweek van de week is aangebroken . 

werkdag bedoel je denk ik? Straks weekend?

@Francoise je plaatje begrijp ik niet zo goed. Ik zie een rotte appel met een gouden schil. Maar dat zal wel aan mij liggen :mellow:

bewerkt door Lonster1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Qua matig drinken gaat het bij mij wisselend. Als ik me gespannen voel, komt de trek op zetten. Ik heb vandaag weer een pittig gesprek gehad op het werk. Het werk zelf is erg leuk, maar met de leidinggevende en sommige collega's blijft het een uitdaging. Maar ik heb het er al weer uitgezwommen en gefietst erna.

Nu, even tellen, 12 dagen niet gedronken. Het weekend daarvoor wel. Ik dronk twee avonden 4-6 bier en dat is dan voor mijn doen nu best veel. Eerder dronk ik dat dagelijks. Nu vastbesloten om ook dit weekend niet te drinken, en dat vind ik niet moeilijk denk ik. Het voelt niet als een opgave, maar als een besluit. Het dagelijks drinken of de worsteling bij het boodschappen doen heb ik niet vaak meer. Ik had een etentje en een concert afgelopen week, een terrasje met bierdrinkers. Lekker cassis en tonic gedronken.

Maar zo goed als het rosee afgaat, voel ik het dan weer niet.  

bewerkt door Lonster1
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De laatste maanden vraag ik mij ook wel eens af hoe het me zou vergaan als ik - na drie jaar droog - weer zou proberen matig te drinken. Ook omdat ik naast een mateloze roesjager, ook een genieter ben geweest. En ook omdat ik nu een stuk steviger in het leven sta dan drie jaar geleden. Soms mis ik een goed glas wijn of bijvoorbeeld  een tripel in het café. Ik sluit niet uit dat het misschien ook best goed zou gaan. Maar tot dusver is mijn slotsom  altijd dat ik simpelweg het risico niet meer wil nemen. Want ik weet dat een glas mij in elk geval weer dichterbij het hellende vlak zou brengen. Dichterbij een vrije val naar het verrotte leven waarvan ik juist zo opgelucht ben dat ik eindelijk achter mij te hebben gelaten.

En dat gehannes van steeds maar tijdens het drinken moeten nadenken: wanneer kan het weer, is het nog verantwoord, zal ik nog een glas doen of is het al genoeg. Dat lijkt me verschrikkelijk. Juist om dáár niet meer over na te hoeven denken heeft mij de rust gegeven die ik nu zo aangenaam vind. Ja, een glas wijn is lekkerder dan een kop thee. En een keer weer die roes voelen zou ook lekker zijn. Maar men moet de toegevoegde waarde daarvan ook weer niet overdrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei bumperjim:

Zorgen. Stress. Zin om te verdoven. Niks gezelligs of feestelijks of sociaals meestal. Denk wel dat je objectief kan zeggen dat ik meer reden tot zorgen enz heb dan 2-3 jaar geleden. Maar dat geldt voor zoveel mensen.

En héél langzaam een verlies van referentiekader: ZO voel ik me als ik niks drink, ZO voel ik me als ik wel wat drink en dan met name de nacht en ochtend erna. Ik merk nu weer hoe beter het voelt met helemaal niks op, dat gevoel was ik kwijt. Dan sta je op met een soort baalgevoel, je hebt een soort blues van je zorgen althans dat denk je, maar het is gewoon van de alcohol. En de zorgen blijven een soort van onverteerd, die blijven rondspoken.

Duidelijk hoe je dit omschrijft. Het geeft mij inzicht hoe het systeem bij jou werkt maar ook tegen je werkt. Goed dat je nu weer ervaart hoe het leven is zonder alcohol en weer fris en uitgerust op kan staan.
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oskarik denk ook dat helemaal niet drinken rustiger is, duidelijker voor jezelf. Ik twijfel soms ook of dit voor mij wel de juiste weg is. Maar ik merk dat er op deze manier voor mij geen druk meer op ligt. Ik heb wel bepaalde regels: Ik drink nooit in m'n eentje, nooit om iets te verdoven (bijv stress) en bepaal van te voren wel/niet en hoeveel. En dus echt met mate. Maar ik kan me ook voorstellen dat je er dan juist weer teveel mee bezig bent, wat je nu juist niet wil. In ieder geval vervult het voor mij niet meer die functie als vroeger. Dat is wel een bevrijding. Sowieso vind ik het nu heerlijk om me fit te voelen en daar past alcohol gewoon niet bij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor vandaag is het wel weer genoeg.Maar goed dat ik thuis moest blijven, want de hond is aan de dunne.Ben wel 10 keer met haar buiten geweest vandaag.Het geeft mij altijd ook veel onrust, maar het is, wat het is.

Bezig geweest met een speaker, maar kan het juiste snoertje nergens vinden, dus gaat weer terug naar de TV om hem daar weer aan te sluiten.Mijn verjaardagscadeau is binnen, maar de grootte, valt wat tegen.We hebben hem samen online uitgezocht en was niet goedkoop.Voor zoveel geld, vind ik het een eenvoudig ding :blush:.

Vind het ook wat lullig voor de gever.Ik ga er dus maar extra van genieten, want leuk is hij wel en het geeft rust, van die zwemmende kwalletjes.Boerenkool aan het maken, ook voor de buurman, want is veulste veel!

Zit weer teveel te prakseren, onrust in het hoofd.

Herken het wel en hoef er niets mee.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk, zonet haasbiefstuk gegeten. Dan mis ik Pauillac ernaast. Heel soms denk ik dat ik inmiddels weer een normaal mens ben, en daarom ook vast wel normaal kan drinken. Dat had ik de eerste drie jaar nooit. Het is één van de redenen om mijn hoofd hier weer eens door het ruitje te steken. Om het lijntje kort te houden.

Vandaag bij de uitvaart geweest van iemand die zich dood dronk. Zo kan het ook eindigen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...