Spring naar bijdragen

woensdag 2 november 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei Oskar:

Wat mij rondom consultatiebureaus vooral opvalt is dat vrijwel elke moeder erover klaagt. Ik ben er zelf ook honderden keren geweest en heb uitsluitend vriendelijk personeel getroffen, die het beste met de kinderen voor hadden. Nee, natuurlijk hoef je niet elk advies op te volgen. Maar ik denk dat sommige mama's zich ook wel heel erg snel betutteld of aangevallen voelen als het over hun kroost gaat.

*duikt voor de zekerheid alvast weg*

Ach ja, als je als vader rondloopt met een kind met een gezicht vol opgedroogd snot en ongekamde haren, dan krijg je een vertederde blik en misschien heb je ook nog wel sjans.  Als moeder zijn de reacties meestal anders.  De moeder heeft het altijd gedaan.  Dus zijn die wellicht wat minder relaxted als er iets niet deugt aan het kind. 

Maar buiten dat vind ik het consultatiebureau een leuk fenomeen om meegemaakt te hebben en ik vind het altijd fijn om vragen te beantwoorden waar ik het antwoord op weet. Ik ben wel een paar keer voor jan doedel naar het ziekenhuis doorverwezen en de zenuwen gehad, maar ook de opluchting dat het voor jan doedel was.  Het is geen instelling waar ze op zoek zijn naar een gebrek om er geld aan te verdienen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil niet nooit meer drinken. 

Ik wil nooit meer zo drinken als toen. En vandaag drink ik niet. Als ik anderhalve week niet drink en dan 1 dag wel.. Dan is dat al zo'n gigantische verbetering, het was niet zo lang geleden ondenkbaar dat ik zelfs maar 1 dag niet zou roken en drinken tegelijk. En nu kan ik het anderhalve week laten.. 

Blij zijn met hoe ver je tot nu toe gekomen bent, is het belangrijkste, vanuit die gedachte kun je verder kijken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Oskar:

Hoe is het trouwens @Toos? Jij was toch diegene die eerst een avatar had met een mevrouw die een blad voor haar mond nam? Ik merk dat ik je nu vaak verwar met @Renee80. Allebei dunne zwarte krullende lijnen. Ik dacht dat ik een man van taal was, maar ben blijkbaar toch redelijk visueel ingesteld.

Ja, dat klopt! Maar die avatar paste niet zo goed bij mij. En ik ben een klungel op computergebied, dus toen ik er eindelijk eentje had, bleef ie ook heel lang staan. Deze lijkt idd veel op die van Renee, maar de mijne is het teken van "kracht". Dat vond ik wel mooi. Ik moet trouwens ook wel aan de jouwe wennen, geen ezeltje meer...B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Bob:

Of zit daar misschien juist het probleem. Je wilt een besluit voor 100 dagen nemen. Waarom dan eigenlijk dag voor dag? En wat is daar zo "natuurlijk" aan?

Ik wil je niks opdringen maar wel adviseren er eens over na te denken of die toevoeging dag voor dag er eigenlijk geen zwakker besluit van maakt.

Daar zit zeker wat in. Als ik besluit om 100 dagen nuchter te blijven, moet ik mezelf niet wijsmaken dat het vandaag niet kan, maar morgen wel. Dan is het 100 dagen.

En ook drank schrappen als de ultieme beloning voor het nuchter blijven. Dat is zo tegenstrijdig als maar kan zijn. Bedankt voor je advies! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Toos:

Ja, dat klopt! Maar die avatar paste niet zo goed bij mij. En ik ben een klungel op computergebied, dus toen ik er eindelijk eentje had, bleef ie ook heel lang staan. Deze lijkt idd veel op die van Renee, maar de mijne is het teken van "kracht". Dat vond ik wel mooi. Ik moet trouwens ook wel aan de jouwe wennen, geen ezeltje meer...B)

Hij is mooi & sierlijk. Je kunt hem ook op je schouder laten tattoeëren.
Ik vond een zwijn met een pratende vogel op zijn kop wel een symboliek die bij mij past. Maar misschien keert het ezeltje ook weer eens terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

Ik wil niet nooit meer drinken. 

Ik wil nooit meer zo drinken als toen. En vandaag drink ik niet. Als ik anderhalve week niet drink en dan 1 dag wel.. Dan is dat al zo'n gigantische verbetering, het was niet zo lang geleden ondenkbaar dat ik zelfs maar 1 dag niet zou roken en drinken tegelijk. En nu kan ik het anderhalve week laten.. 

Blij zijn met hoe ver je tot nu toe gekomen bent, is het belangrijkste, vanuit die gedachte kun je verder kijken

Dat ben ik ook, @Freekie, zeker en vast. Er was voor mij ook een tijd dat ik bijna dagelijks naar de drank greep. Ben ook heel blij voor jou dat je al zo ver gekomen bent!

Fijn om ook dat mee te nemen, dat het al zoveel beter gaat... 

bewerkt door Renee80
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De pratende vogel vliegt nu weer verder. Drukke dag met middelbare school zoeken voor oudste koter. Die beginnen tegenwoordig ook al vroeg met open dagen, kennismakingslesjes, informatieavonden enzp zeg. Maar ik vind het wel boeiend om weer eens bij een school binnen te koekeloeren. Dus met plezier.

Fijne dag allen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren moeilijke momenten gehad, maar niets gedronken. 

En vandaag helemaal fris en helder vroeg wakker geworden. Heerlijk.

Ik baal nog steeds van de tegenvaller van gisteren, maar als ik had gedronken, dan baalde ik vanmorgen ook nog steeds van de tegenvaller van gisteren en dan was ik vandaag ook nog brak geweest, en dan had ik vandaag ook nog gebaald van mezelf.

Logische beredenering toch?

Waarom is deze logica dan soms zo moeilijk?

Iedereen die gisteren steun en medeleven heeft getoond, harstikke bedankt, dat heeft mij echt er even door getrokken.

Met meer zelfvertrouwen dan gisteren begin ik vandaag aan dag 9.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Tja, zoveel mensen, zoveel methoden. @Houtje59 ik ken jou verder niet, want je bent er nog maar een week natuurlijk, maar je post richting @Bob komt op mij nogal belerend en one true way achtig over. 

Maar goed. Ik kies voor vandaag niet. Een goede dag gewenst mensen.

DAGPACT:
Freekie
Fonny
Yvonne
Renée
Toos
Genoeg:rose:

Quinn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie Ik ben niet echt de expert op het gebied van langdurig stoppen met drinken. Maar ik heb wel meerdere stoppogingen gedaan, en ik weet wel dat je van elke terugval kunt leren. Want de terugvallen geven veel inzicht in de omstandigheden waarom je gaat drinken, en kunnen je dus behoeden voor volgende terugvallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ook Genoeg, zo van "het is nu toch niet gelukt dus los dan maar"......

Daarom werkt dag voor dag voor mij beter. 

En zomaar ineens op dag 11. Pfoe!

En een klein terugvalletje heb ik in het verleden ook wel eens gehad hoor.

( hoewel dat ook stoppoging 100.000 was).

Ik ben wat milder geworden, en misschien wel ook door de leeftijd. Ben 17 jaar ouder dan toen ik hier voor het eerst was (2005). Toen is het me 7 jaar gelukt. Daarna is langzaam de klad erin gekomen, en kon ik het nog goed beheersen / keuzes maken, nu lukt me dat niet meer zo goed.

Dat wil ik weer terug, of gewoon niet. Heeft ook met mijn gezondheid te maken, ik slik medicatie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Freekie:

En van elke terugval zo snel mogelijk weer naar 0. In plaats van nog 4 dagen door te drinken. Het mooiste wat ik zou vinden is dat het weekend zonder verplichtingen geen trigger meer is. 

Ik denk dat het kansloos is om te wensen dat bepaalde dingen geen trigger meer zouden zijn, als ze dat jarenlang geweest zijn. Bovendien dat lijkt me iets wat je niet kan beinvloeden.

Je kan dan beter je eigen reaktie op de trigger veranderen. Ik zet voortdurend thee als ik zin heb in alcohol door wat voor trigger dan ook. Maar je kan ook een eindje gaan wandelen of een sudoku gaan doen of het dak op (is echt een aanrader, moet het wel een beetje weer zijn :) ).

Dag voor dag of week voor week of meteen een jaar, alles hangt af van wat je denkt aan te kunnen en wat je wil. Je moet je er niet aan vertillen idd in de zin dat als het mislukt, dat dan het hele jaar mislukt is en dat je net zo goed kan doorzuipen, de valkuil. Maar als je al een paar weken droogstaat is er weinig reden om er niet een hele maand aan vast te knopen. En na een paar maanden kan je voor een jaar gaan, als je dat wilt natuurlijk. Wat je doet moet kloppen met wat je wilt en wat je wilt moet kloppen met wat je kan.

Wijsneus :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...