Spring naar bijdragen

Nog steeds niet aan het afbouwen, maar onbewust toch wel, echter 'rare' klachten sinds een tijdje

Aanbevolen berichten

Hoi/hallo, ik kom hier al een jaar of vijf denk ik, maar niet veel meer.

Ben ooit al een keer door de benzohel gegaan, maar dat is al 17-20 jaar geleden. Toen had ik vrijwel niet afgebouwd.

Toen ik na drie jaar opnieuw begon, lage dosis en niet via de huisarts, dacht ik dat dit tijdelijk zou helpen en dat ik het dan af zou kunnen sluiten door die dosis langzaam af te bouwen. Tja, het werd alleen maar meer. Van 1x 5 mg diazepam naar 3-4x 2 mg clonazepam en ook nog 20 mg diazepam. (vanaf 2017 ongeveer) - Rond 2011 gebruikte ik zo'n 100 mg diazepam, soms iets minder, rond de 70-80.

De laatste vier maanden ben ik (niet eens om af te bouwen, maar omdat clonazepam moeilijk te krijgen is en mijn voorraad kleiner wordt) langzaam overgegaan van 3-4x 2 mg naar 1x 2 mg. Het aantal diazepam is daarbij wel omhoog gegaan van 2 x 10 mg per dag, naar 4-5 per dag en soms 1 lorazepam.

Nu heb ik niet meer klachten dan toen, echter de laatste 6 weken heb ik constante aandrang om te plassen en soms ook om nog meer op de wc te doen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook halve plasjes en dan moet ik vijf minuten blijven zitten voor de andere helft komt. (staand lukt al niet meer)

Ben nu van alles aan het proberen, maar toen ik hier weer inlogde vanavond, dacht ik: "zou de vermindering van clonazepam er iets mee te maken hebben?". Het zou heel goed kunnen, maar ben niet zeker.   -  Heb vanavond voor een week medicijnen en supplementen klaargemaakt en heb nu toch iets meer clonazepam in de doosjes gedaan. Gemiddeld 1,5 per dag (van 2 mg) en enkele dagen 2x 2 mg. Als de klachten minderen, weet ik dat het daardoor komt. / Ik kan het echter niet te lang doen, want ik kan het niet meer krijgen (via de zwarte m.) Enkele shops verkopen ze nog wel op internet, met bitcoins, maar ik zeg niet welke. Ook moet men tegenwoordig registreren (met kopie ID/paspoort) en een foto e.d. voor bitcoins. Wist ik helemaal niet, vroeger kon ik zo bestellen.. Dus hoop dat dat niet nodig is...  Maar goed, even off-topic was dat..

Wat ook kan is dat mijn diabetes verslechterd is, want als ik eerlijk ben, beweeg ik minder dan een tijdje terug en hoewel ik op zich gezond eet en soms bij anderen, blijf ik toch met wat slechte gewoontes zitten. Nu ben ik meer insuline gaan spuiten, maar ben wel 2 kg aangekomen. Echter blijven die klachten die ik noemde hetzelfde, of mijn bloedsuiker nu laag of hoog is of niet (of stabiel) en benzo's hebben ook invloed op de bloedsuikerspiegel.  Ik kan bij wijze van spreken beter 1 diazepam van 10 mg nemen dan 2 van 5 mg, omdat er meer hulpstoffen inzitten als ik twee tabletten neem, ook al zijn ze lichter.

Maar goed, wie ook zoiets (of iets wat er op lijkt, meemaakt of meegemaakt heeft, ik ben benieuwd of het door de vermindering van clonazepam komt. Wat me wel opvalt, is dat als ik toch besluit (de medicijnen die ik klaargemaakt heb zijn voor donderdag t/m woensdag en het is nu maandag(nacht)) een halve of hele clonazepam meer te nemen (heb nog een kleine reservestrip), ik opeens heel moe en slaperig wordt na ruim een uur. Blijkbaar ben ik er dan toch van afgewend. Wie het nu nog snapt, mag reageren :-) Morgen weer naar mijn behandelaar (massage / shiatsu e.d.). Soms helpt het wel, niet altijd.  De leuke gesprekken tijdens de behandeling (soms voel ik niet eens mee wat hij doet, omdat ik afgeleid ben) en de stimulering van het lichaam, blijf ik doen. Bij de huisarts hebben ze niets voor me, ja een gesprek met een psycholoog, maar daar zit ik niet op te wachten, heb ik in de jaren 90 al een aantal keer gedaan, het langst was wel vier jaar, maar dan slechts 1x per maand ofzo.

Groetjes, 'Ron1'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Ron,

Nee ik ervaar die klachten niet, maar iedereen ervaart weer andere klachten. Wel een vervelende klacht lijkt me.

Ik zelf ben nu tien weken benzo vrij en ervaar nog steeds angst, paniek, branderigheid in lijf, misselijkheid en hartkloppingen. Ik weet niet of jij dat ook hebt? 

Veel sterkte. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Krul, de klachten die jij noemt, heb ik niet, of deels, omdat ik momenteel 'gewoon' nog benzo's gebruik, alleen is de samenstelling wat veranderd.

Wel knap dat je nu op 0 staat, al 10 weken (nu 11 als het goed is). Tijdens mijn vorige afkick van 17-20 jaar terug, had ik geen misselijkheid en hartkloppingen, wel sterke angst (de eerste 3 maanden), veel last van mijn huid (restless legs, uitgedroogde huid, tintelingen, prikkelingen) en daarna ook nog, maar in mindere mate. In totaal duurde het bijna 3 jaar, maar heb het nooit helemaal afgemaakt, ik vermoed dat het nog wel een jaar of langer had geduurd, maar het was na 2 jaar nog ca. 25-30% van wat het ooit was, dus wel dragelijk, maar vervelend. Net of het nooit overgaat en heel onzeker.  Heel jammer dat ik toen niet doorgezet heb, leefde toen heel gezond en was 25 kg lichter dan nu.

Paniekerigheid heb ik wel soms, juist nu. Ik hoop niet dat het door de vermindering van de clona komt, het is niet constant, maar soms ineens, of als ik iets ingewikkelds moet doen of iets moet zoeken waar ik niet goed bij kan e.d. Ik krijg het dan ook heel warm en kan dan nog slechter tegen geluiden dan ik al kan.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hou het kort. Veel succes en hoop dat je snel symptoomvrij bent! 

Groetjes,  'Ron1'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Ron1:

Hoi Krul, de klachten die jij noemt, heb ik niet, of deels, omdat ik momenteel 'gewoon' nog benzo's gebruik, alleen is de samenstelling wat veranderd.

Wel knap dat je nu op 0 staat, al 10 weken (nu 11 als het goed is). Tijdens mijn vorige afkick van 17-20 jaar terug, had ik geen misselijkheid en hartkloppingen, wel sterke angst (de eerste 3 maanden), veel last van mijn huid (restless legs, uitgedroogde huid, tintelingen, prikkelingen) en daarna ook nog, maar in mindere mate. In totaal duurde het bijna 3 jaar, maar heb het nooit helemaal afgemaakt, ik vermoed dat het nog wel een jaar of langer had geduurd, maar het was na 2 jaar nog ca. 25-30% van wat het ooit was, dus wel dragelijk, maar vervelend. Net of het nooit overgaat en heel onzeker.  Heel jammer dat ik toen niet doorgezet heb, leefde toen heel gezond en was 25 kg lichter dan nu.

Paniekerigheid heb ik wel soms, juist nu. Ik hoop niet dat het door de vermindering van de clona komt, het is niet constant, maar soms ineens, of als ik iets ingewikkelds moet doen of iets moet zoeken waar ik niet goed bij kan e.d. Ik krijg het dan ook heel warm en kan dan nog slechter tegen geluiden dan ik al kan.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hou het kort. Veel succes en hoop dat je snel symptoomvrij bent! 

Groetjes,  'Ron1'

PS: toen ik tijdelijk weer twee clona nam (vergat ik nog te zeggen), hielp dat op dat moment niet enorm. Het was echter slechts enkele dagen, misschien te kort om echt te testen. / Ik kan nog een paar dagen of een week, 3 per dag proberen en kan het mogelijk toch nog krijgen, maar het is nog niet zeker. / De diabetes is waarschijnlijk niet de oorzaak, want ik zat zelfs onder de norm, dus toch iets beter. Kan me wel herinneren dat ik vroeger ook betere en slechtere tijden had, zonder de pillen had ik dat ook, net als iedereen.  / Gebruik vanaf nu (een uur geleden) Chinese kruiden (wel kant en klaar in pilletjes) voor de blaas- en darmklachten). Hoop dat dit gaat helpen. Ook ga ik de clona ophogen, maar ik twijfel een beetje omdat ik dan wellicht niet weet wat nou geholpen heeft (als het uberhaupt weggaat).   Genoeg over mij nu, ik vergat dit te zeggen in reactie op mijn eerste post. / Veel sterkte en begin nooit meer aan benzo's als je al een tijdje op 0 staat. De gevaarlijkste fout die je kunt maken. Ik deed het helaas en voor je het weet is het alweer 15 jaar verder. Deze maand is het 15 jaar terug dat ik begon, daarvoor bijna 3 jaar benzo-vrij en daarvoor 5-7 jaar aan de benzo's, waarvan de laatste 4 jaar bijna dagelijks (via een gesp. arts). Dat was Tranxene toen, een gemeen goedje. In equivalent is het zelfs nog minder sterk dan diazepam (10 mg Tranx. = ca. 7,5 mg dia). Ik begon met 20 capsules van 5 mg voor 1 maand en eindigde met 25 mg per dag. Op zijn hoogst zat ik een jaar op 45 mg per dag, soms iets meer. (nu stop ik met schrijven). Iedereen succes die dit leest. Snap je iets niet, vraag het gerust via de mail hier, ik kijk over een paar dagen weer (hoop ik).. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Ron, 

Nee ik ben niet van plan om ooit nog naar de benzo's te grijpen, omdat ik weet dat het me niet verder gaat helpen, in tegendeel. Ik demp onrust met bewegen, mediteren, moestuin en kalmerende thee. 

Verdrietig om te lezen dat je al zo lang met deze shit kampt. Dit gun ik echt niemand. Ik weet hoe zwaar het is. Het is toxisch spul waar je niet makkelijk van af komt. Er is alleen maar één manier en dat is er doorheen, door die gifzure appel. Mij is het gelukt door wilskracht en liefdevolle mensen om me heen. Uiteindelijk zal het jou ook lukken, maar daar moet je klaar voor zijn, op jouw tempo. 

Ik denk persoonlijk dat je beter niet kunt ophogen. Je lichaam zal al tolerant zijn en die ophoging zal verder niks meer doen. Maar doe wat voor jezelf op dit moment goed voelt. 

Ik sta elke ochtend ook nog op met onrust, maar ik weet dat dat ook weer weg trekt. Uiteindelijk zal mijn lichaam helen.  

Sterkte Ron. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...