Ron1 Geplaatst 10 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 10 oktober 2022 Hoi/hallo, ik kom hier al een jaar of vijf denk ik, maar niet veel meer. Ben ooit al een keer door de benzohel gegaan, maar dat is al 17-20 jaar geleden. Toen had ik vrijwel niet afgebouwd. Toen ik na drie jaar opnieuw begon, lage dosis en niet via de huisarts, dacht ik dat dit tijdelijk zou helpen en dat ik het dan af zou kunnen sluiten door die dosis langzaam af te bouwen. Tja, het werd alleen maar meer. Van 1x 5 mg diazepam naar 3-4x 2 mg clonazepam en ook nog 20 mg diazepam. (vanaf 2017 ongeveer) - Rond 2011 gebruikte ik zo'n 100 mg diazepam, soms iets minder, rond de 70-80. De laatste vier maanden ben ik (niet eens om af te bouwen, maar omdat clonazepam moeilijk te krijgen is en mijn voorraad kleiner wordt) langzaam overgegaan van 3-4x 2 mg naar 1x 2 mg. Het aantal diazepam is daarbij wel omhoog gegaan van 2 x 10 mg per dag, naar 4-5 per dag en soms 1 lorazepam. Nu heb ik niet meer klachten dan toen, echter de laatste 6 weken heb ik constante aandrang om te plassen en soms ook om nog meer op de wc te doen, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook halve plasjes en dan moet ik vijf minuten blijven zitten voor de andere helft komt. (staand lukt al niet meer) Ben nu van alles aan het proberen, maar toen ik hier weer inlogde vanavond, dacht ik: "zou de vermindering van clonazepam er iets mee te maken hebben?". Het zou heel goed kunnen, maar ben niet zeker. - Heb vanavond voor een week medicijnen en supplementen klaargemaakt en heb nu toch iets meer clonazepam in de doosjes gedaan. Gemiddeld 1,5 per dag (van 2 mg) en enkele dagen 2x 2 mg. Als de klachten minderen, weet ik dat het daardoor komt. / Ik kan het echter niet te lang doen, want ik kan het niet meer krijgen (via de zwarte m.) Enkele shops verkopen ze nog wel op internet, met bitcoins, maar ik zeg niet welke. Ook moet men tegenwoordig registreren (met kopie ID/paspoort) en een foto e.d. voor bitcoins. Wist ik helemaal niet, vroeger kon ik zo bestellen.. Dus hoop dat dat niet nodig is... Maar goed, even off-topic was dat.. Wat ook kan is dat mijn diabetes verslechterd is, want als ik eerlijk ben, beweeg ik minder dan een tijdje terug en hoewel ik op zich gezond eet en soms bij anderen, blijf ik toch met wat slechte gewoontes zitten. Nu ben ik meer insuline gaan spuiten, maar ben wel 2 kg aangekomen. Echter blijven die klachten die ik noemde hetzelfde, of mijn bloedsuiker nu laag of hoog is of niet (of stabiel) en benzo's hebben ook invloed op de bloedsuikerspiegel. Ik kan bij wijze van spreken beter 1 diazepam van 10 mg nemen dan 2 van 5 mg, omdat er meer hulpstoffen inzitten als ik twee tabletten neem, ook al zijn ze lichter. Maar goed, wie ook zoiets (of iets wat er op lijkt, meemaakt of meegemaakt heeft, ik ben benieuwd of het door de vermindering van clonazepam komt. Wat me wel opvalt, is dat als ik toch besluit (de medicijnen die ik klaargemaakt heb zijn voor donderdag t/m woensdag en het is nu maandag(nacht)) een halve of hele clonazepam meer te nemen (heb nog een kleine reservestrip), ik opeens heel moe en slaperig wordt na ruim een uur. Blijkbaar ben ik er dan toch van afgewend. Wie het nu nog snapt, mag reageren :-) Morgen weer naar mijn behandelaar (massage / shiatsu e.d.). Soms helpt het wel, niet altijd. De leuke gesprekken tijdens de behandeling (soms voel ik niet eens mee wat hij doet, omdat ik afgeleid ben) en de stimulering van het lichaam, blijf ik doen. Bij de huisarts hebben ze niets voor me, ja een gesprek met een psycholoog, maar daar zit ik niet op te wachten, heb ik in de jaren 90 al een aantal keer gedaan, het langst was wel vier jaar, maar dan slechts 1x per maand ofzo. Groetjes, 'Ron1'. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 13 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2022 Hai Ron, Nee ik ervaar die klachten niet, maar iedereen ervaart weer andere klachten. Wel een vervelende klacht lijkt me. Ik zelf ben nu tien weken benzo vrij en ervaar nog steeds angst, paniek, branderigheid in lijf, misselijkheid en hartkloppingen. Ik weet niet of jij dat ook hebt? Veel sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 20 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Hoi Krul, de klachten die jij noemt, heb ik niet, of deels, omdat ik momenteel 'gewoon' nog benzo's gebruik, alleen is de samenstelling wat veranderd. Wel knap dat je nu op 0 staat, al 10 weken (nu 11 als het goed is). Tijdens mijn vorige afkick van 17-20 jaar terug, had ik geen misselijkheid en hartkloppingen, wel sterke angst (de eerste 3 maanden), veel last van mijn huid (restless legs, uitgedroogde huid, tintelingen, prikkelingen) en daarna ook nog, maar in mindere mate. In totaal duurde het bijna 3 jaar, maar heb het nooit helemaal afgemaakt, ik vermoed dat het nog wel een jaar of langer had geduurd, maar het was na 2 jaar nog ca. 25-30% van wat het ooit was, dus wel dragelijk, maar vervelend. Net of het nooit overgaat en heel onzeker. Heel jammer dat ik toen niet doorgezet heb, leefde toen heel gezond en was 25 kg lichter dan nu. Paniekerigheid heb ik wel soms, juist nu. Ik hoop niet dat het door de vermindering van de clona komt, het is niet constant, maar soms ineens, of als ik iets ingewikkelds moet doen of iets moet zoeken waar ik niet goed bij kan e.d. Ik krijg het dan ook heel warm en kan dan nog slechter tegen geluiden dan ik al kan. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hou het kort. Veel succes en hoop dat je snel symptoomvrij bent! Groetjes, 'Ron1' Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 20 oktober 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 6 minuten geleden zei Ron1: Hoi Krul, de klachten die jij noemt, heb ik niet, of deels, omdat ik momenteel 'gewoon' nog benzo's gebruik, alleen is de samenstelling wat veranderd. Wel knap dat je nu op 0 staat, al 10 weken (nu 11 als het goed is). Tijdens mijn vorige afkick van 17-20 jaar terug, had ik geen misselijkheid en hartkloppingen, wel sterke angst (de eerste 3 maanden), veel last van mijn huid (restless legs, uitgedroogde huid, tintelingen, prikkelingen) en daarna ook nog, maar in mindere mate. In totaal duurde het bijna 3 jaar, maar heb het nooit helemaal afgemaakt, ik vermoed dat het nog wel een jaar of langer had geduurd, maar het was na 2 jaar nog ca. 25-30% van wat het ooit was, dus wel dragelijk, maar vervelend. Net of het nooit overgaat en heel onzeker. Heel jammer dat ik toen niet doorgezet heb, leefde toen heel gezond en was 25 kg lichter dan nu. Paniekerigheid heb ik wel soms, juist nu. Ik hoop niet dat het door de vermindering van de clona komt, het is niet constant, maar soms ineens, of als ik iets ingewikkelds moet doen of iets moet zoeken waar ik niet goed bij kan e.d. Ik krijg het dan ook heel warm en kan dan nog slechter tegen geluiden dan ik al kan. Ik kan nog wel even doorgaan, maar ik hou het kort. Veel succes en hoop dat je snel symptoomvrij bent! Groetjes, 'Ron1' PS: toen ik tijdelijk weer twee clona nam (vergat ik nog te zeggen), hielp dat op dat moment niet enorm. Het was echter slechts enkele dagen, misschien te kort om echt te testen. / Ik kan nog een paar dagen of een week, 3 per dag proberen en kan het mogelijk toch nog krijgen, maar het is nog niet zeker. / De diabetes is waarschijnlijk niet de oorzaak, want ik zat zelfs onder de norm, dus toch iets beter. Kan me wel herinneren dat ik vroeger ook betere en slechtere tijden had, zonder de pillen had ik dat ook, net als iedereen. / Gebruik vanaf nu (een uur geleden) Chinese kruiden (wel kant en klaar in pilletjes) voor de blaas- en darmklachten). Hoop dat dit gaat helpen. Ook ga ik de clona ophogen, maar ik twijfel een beetje omdat ik dan wellicht niet weet wat nou geholpen heeft (als het uberhaupt weggaat). Genoeg over mij nu, ik vergat dit te zeggen in reactie op mijn eerste post. / Veel sterkte en begin nooit meer aan benzo's als je al een tijdje op 0 staat. De gevaarlijkste fout die je kunt maken. Ik deed het helaas en voor je het weet is het alweer 15 jaar verder. Deze maand is het 15 jaar terug dat ik begon, daarvoor bijna 3 jaar benzo-vrij en daarvoor 5-7 jaar aan de benzo's, waarvan de laatste 4 jaar bijna dagelijks (via een gesp. arts). Dat was Tranxene toen, een gemeen goedje. In equivalent is het zelfs nog minder sterk dan diazepam (10 mg Tranx. = ca. 7,5 mg dia). Ik begon met 20 capsules van 5 mg voor 1 maand en eindigde met 25 mg per dag. Op zijn hoogst zat ik een jaar op 45 mg per dag, soms iets meer. (nu stop ik met schrijven). Iedereen succes die dit leest. Snap je iets niet, vraag het gerust via de mail hier, ik kijk over een paar dagen weer (hoop ik).. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 20 oktober 2022 Rapport Share Geplaatst 20 oktober 2022 Hi Ron, Nee ik ben niet van plan om ooit nog naar de benzo's te grijpen, omdat ik weet dat het me niet verder gaat helpen, in tegendeel. Ik demp onrust met bewegen, mediteren, moestuin en kalmerende thee. Verdrietig om te lezen dat je al zo lang met deze shit kampt. Dit gun ik echt niemand. Ik weet hoe zwaar het is. Het is toxisch spul waar je niet makkelijk van af komt. Er is alleen maar één manier en dat is er doorheen, door die gifzure appel. Mij is het gelukt door wilskracht en liefdevolle mensen om me heen. Uiteindelijk zal het jou ook lukken, maar daar moet je klaar voor zijn, op jouw tempo. Ik denk persoonlijk dat je beter niet kunt ophogen. Je lichaam zal al tolerant zijn en die ophoging zal verder niks meer doen. Maar doe wat voor jezelf op dit moment goed voelt. Ik sta elke ochtend ook nog op met onrust, maar ik weet dat dat ook weer weg trekt. Uiteindelijk zal mijn lichaam helen. Sterkte Ron. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 2 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 2 december 2022 Op 20-10-2022 om 23:18 zei Krul: Hi Ron, Nee ik ben niet van plan om ooit nog naar de benzo's te grijpen, omdat ik weet dat het me niet verder gaat helpen, in tegendeel. Ik demp onrust met bewegen, mediteren, moestuin en kalmerende thee. Verdrietig om te lezen dat je al zo lang met deze shit kampt. Dit gun ik echt niemand. Ik weet hoe zwaar het is. Het is toxisch spul waar je niet makkelijk van af komt. Er is alleen maar één manier en dat is er doorheen, door die gifzure appel. Mij is het gelukt door wilskracht en liefdevolle mensen om me heen. Uiteindelijk zal het jou ook lukken, maar daar moet je klaar voor zijn, op jouw tempo. Ik denk persoonlijk dat je beter niet kunt ophogen. Je lichaam zal al tolerant zijn en die ophoging zal verder niks meer doen. Maar doe wat voor jezelf op dit moment goed voelt. Ik sta elke ochtend ook nog op met onrust, maar ik weet dat dat ook weer weg trekt. Uiteindelijk zal mijn lichaam helen. Sterkte Ron. Hi Krul, ja ik wou dat ik nooit weer aan die benzo's was begonnen. Het lijkt steeds erger te worden. Het is bij mij een combinatieverslaving, waarbij benzo's het ergst is, dan cafeine (koffie / energy drinks) en tramadol. Door de benzo's werd ik zwaarder en kreeg ik diabetes (in combinatie met energy drinks). Voelde me in de ochtend een wrak, en voel me nu nog zo, afhankelijk van mijn stemming. Soms ben ik er helemaal niet mee bezig (net of het gewoon is, wellicht herken je dit wel, een roker is ook niet in zijn/haar hoofd bezig met stoppen, hoewel het iedere dag wel even in je opkomt). Roken ben ik gelukkig al bijna 19 jaar af, ik tel niet eens en ben Allen Carr nog steeds dankbaar voor zijn boek(en). Hij zei ooit iets in de trant van 'dat het op iedere verslaving toepasbaar zou zijn', maar hij durfde daar nog niet te ver in door te gaan. Dat er een geestelijke afhankelijk aanzit, is wel duidelijk. Velen denken van niet, maar kijk eens als je aan je laatste strip bezig bent, voor je wilt bestellen en er valt er eentje op de grond. Die pil MOET je dan hebben. Ik heb weleens een vuilnisbak leeggehaald voor 1 pilletje. Nu zou het ervan af hangen wat het is, heb ook weleens iets laten gaan, omdat mijn voorraad heel hoog was. Maar ik draai erom heen, het lijkt almaar slechter te gaan. Mensen keren zich tegen mij en ik snap het niet. Ze klagen dat ik te veel geluid maak, terwijl ik juist last heb van hen. (het is hier vrij gehorig). Nu ben ik ook wel extra gevoelig, maar heb ooit terug geklaagd en nu ben ik de boosdoener. Dat kan ik er niet bij hebben, vooral niet als ik moet afbouwen. Een veilige omgeving het liefst, maar iedereen bewaakt zijn/haar privacy. Een familielid, waar ik regelmatig kom, laat me geen nachtje langer blijven dan noodzakelijk en zulk soort dingen, terwijl ik dat juist een leuke plek en buurt vind. (ik pas dan op) Het gekke is dat ik momenteel een enorme voorraad heb. Misschien slik ik wel teveel en voel ik me daarom zo 'klote'. Vooral in de ochtend. Liefdesleven heb ik niet, gaat ook niet met al die pillen, uitzonderingen daargelaten. In de middag gaat de gevoeligheid weer omhoog. Ik voel me dan veel beter, na een korte training (15-20 min.), douchen e.d. maar de cafeïne zorgt voor een 'alert' gevoel. Iedere autodeur of stem hoor ik extra hard. Dus zit ik vaak met een koptelefoon met muziek op. Doe wel veel vrijwillig werk achter de pc, maar dat houdt me ook 'gevangen'. Een aantal jaren terug wist ik precies hoe te beginnen en waar, maar nu zit ik ook met diabetes (met insulinegebruik), die cafeïne en tramadol. De tramadol heb ik wel een medicijn voor, om de meeste afkickverschijnselen tegen te gaan, maar dat medicijn kan de werking van benzo's weer versterken :-) Ik zie door de bomen het bos niet meer en zo georganiseerd als ik vroeger schema's maakte, weet ik het nu even niet meer. Het lijkt wel of ik krampachtig aan alles vasthou. Met de benzo's minderen en gewoon doorgaan met de cafeïne kan niet, want dan word ik nog gevoeliger. Dat is echt een dingetje. Heb vroeger ernstige klachten gehad van jarenlang cola drinken (lijkt onschuldig, maar niet als het 5 liter per dag is en dan nog na het werk). Mijn hele lichaam en geest waren overprikkeld en voelde me angstig en raar. Nu demp ik dat al jaren met benzo's.. Heb jaren alleen water en groene thee gedronken tot ik de energy drinks ontdekte. Eentje vond ik al veel, ik leek wel 'stoned'. Tja, ik kan nog wel even doorgaan. Ik mis 'Dis' (iemand die hier ooit zat en het rijmt nog ook). Ik sloeg zijn adviezen in de wind, maar hij is er wel vanaf, na 20 jaar gebruik van benzo's. In totaal zit ik daar al boven, 5 jaar voor mijn afkick en ruim 17 jaar na mijn afkick, hoewel ik nog niet op 0% was. Niet denken, maar doen (een boek), is de oplossing. Niet het boek zelf, maar gewoon al de titel. Ik wens iedereen sterkte en advies is welkom, hoewel ik alles al doorgemaakt heb en al gehoord heb. Proberen mag :-) Alvast bedankt. Sorry dat mijn reply zo lang is, maar ik ben blij dat je op de goede weg bent, 'krul' (die heb ik niet meer, heb nu een glad hoofd, haha). Moest mijn verhaal kwijt en dit is maar een stukje. Hang on! Jij ook sterkte! Bedankt voor je reply. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 2 december 2022 Rapport Share Geplaatst 2 december 2022 Hi Ron, Je hebt aardig wat op je bordje zo al met al. Dat je gevoelig bent voor geluid komt echt door die benzo's. Je kanalen staan volop open, waardoor alles gigantisch binnen komt. Het is overweldigend. Ik kon de geluiden van mijn kinderen niet aan, waardoor ik vier weken bij mijn ouders verbleef. Dat was in de tijd dat ik tolerantie ontwenning had en toen nog niet wist dat ik juist zieker werd van de medicijnen. Ik dacht dat ik gek werd en zag mijn mooie leven aan me voorbij gaan. Koffie is echt af te raden Ron, omdat het juist adrenaline/cortisol stimuleerd. Iets waar je nu al te veel van hebt en dit niet kan temperen door natuurlijke GABA neurotransmitters. Mocht je koffie willen drinken, neem dan caffeïne vrij, daar zit veel minder caffeïne in. De enige weg Ron, is er echt doorheen. Kleine stapjes afbouwen via Diazepam. Uiteindelijk kom je er, maar je moet een lange adem hebben. Het is gigantisch zwaar, maar dan komt het echt goed. Wandelen, puzzelen, schilderen, kleuren, tuinieren, zwemmen, praten, dat helpt mij. Ik ben nu vier maanden clean. De eerste drie maanden vond ik echt het zwaarste, maar nu heb ik veel langer goede momenten. De waves zijn verschrikkelijk en overweldigend, waarbij ik elke keer weer denk dat ik er nooit meer uitkom, maar ook die waves verdwijnen iedere keer weer vanzelf. Misschien dat een kliniek uitkomst kan zijn? Het is namelijk belangrijk dat je mensen om je heen hebt voor support. Hou je goed Ron. Sterkte. Ik weet waar je doorheen gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 20 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2022 Op 2-12-2022 om 21:59 zei Krul: Hi Ron, Je hebt aardig wat op je bordje zo al met al. Dat je gevoelig bent voor geluid komt echt door die benzo's. Je kanalen staan volop open, waardoor alles gigantisch binnen komt. Het is overweldigend. Ik kon de geluiden van mijn kinderen niet aan, waardoor ik vier weken bij mijn ouders verbleef. Dat was in de tijd dat ik tolerantie ontwenning had en toen nog niet wist dat ik juist zieker werd van de medicijnen. Ik dacht dat ik gek werd en zag mijn mooie leven aan me voorbij gaan. Koffie is echt af te raden Ron, omdat het juist adrenaline/cortisol stimuleerd. Iets waar je nu al te veel van hebt en dit niet kan temperen door natuurlijke GABA neurotransmitters. Mocht je koffie willen drinken, neem dan caffeïne vrij, daar zit veel minder caffeïne in. De enige weg Ron, is er echt doorheen. Kleine stapjes afbouwen via Diazepam. Uiteindelijk kom je er, maar je moet een lange adem hebben. Het is gigantisch zwaar, maar dan komt het echt goed. Wandelen, puzzelen, schilderen, kleuren, tuinieren, zwemmen, praten, dat helpt mij. Ik ben nu vier maanden clean. De eerste drie maanden vond ik echt het zwaarste, maar nu heb ik veel langer goede momenten. De waves zijn verschrikkelijk en overweldigend, waarbij ik elke keer weer denk dat ik er nooit meer uitkom, maar ook die waves verdwijnen iedere keer weer vanzelf. Misschien dat een kliniek uitkomst kan zijn? Het is namelijk belangrijk dat je mensen om je heen hebt voor support. Hou je goed Ron. Sterkte. Ik weet waar je doorheen gaat. Bedankt voor je reactie. Een kliniek is niets voor mij, ik hou niet van vreemden, ik zou me enorm irriteren denk ik. Heb een buurman die veel weg is, maar als hij thuis is, bonkt hij zo erg (volgens mij werkt hij thuis ook nog). Hij komt nooit in de woonkamer en sluit zich op in de keuken, die aan mijn huiskamer grenst en ik ben het nu zat. Als hij doorgaat (het was de laatste tijd toevallig wat rustiger) dien ik een klacht in. Het zijn gehorige huizen, geen werkplaatsen. / Maar dan ben ik nog niet van alles af, ik irriteer me ook bij mijn ouders, als ze met hun telefoon spelen, met geluid aan (als ik televisie kijk), enz. Aan voorbijrijdende auto's, dichtslaande autodeuren, gillende kinderen, pratende mensen, etc.. Ik dacht dat het juist door de cafeïne kwam, maar nu ik jouw verhaal lees, hebben de benzo's er ook mee te maken. Het vervelende is dat ik al een keer door de benzohel ben gegaan, ik zie gewoon een tweede keer niet zitten. Zoek een relatie (ben nog steeds single en al 50+), maar is ook niet makkelijk. Om maar te wachten tot ik van alles af ben, wie weet duurt dat nog jaren.. Een relatie zoeken met benzo's is niet ideaal, maar ken iemand die een (nieuwe) relatie kreeg tijdens de ontwenning, dus het is mogelijk. Kan me herinneren dat ik (zoals in de Ashton Manual) drie maanden angst had, best sterk en dat andere symptomen 1-2 jaar duurden. De rest was na 3 jaar nog niet weg, maar ben toen helaas weer begonnen. Het lukt me nu zelfs niet (of ik wil/durf niet) om met koffie en energy drinks te stoppen. Gebruik wel veel minder suiker en minder drankjes, echter is het nog te veel. Heb een oud contact (die succesvol is gestopt) weer gevonden, maar hij/zij (doet er niet toe) doet rustig aan, maar mij toch iets te rustig. Ik heb dat ook wel subtiel gezegd, maar ik vind een mailtje per twee weken veel te weinig, want verder begrijpt niemand het. Masseurs e.d. waar ik kom nemen het alleen ter kennisgeving aan, maar hebben geen idee hoe erg het eigenlijk is. Ze zien alcohol als erger. In acute zin is dat het ook (moet er niet meer aan denken, is al lang geleden), maar de afkick is veel korter. Alleen het geestelijk ontwennen duurt wat langer, soms tot een jaar. Lichamelijk, 5 dagen en nog 3 weken lichtjes. Het hoeft niet zwaar te zijn uiteraard en heb een flinke afbouwdosis, maar dat is het punt, vorige keer had ik geen medicatie meer en moest ik wel stoppen. Die druk is er nu niet, integendeel, ik heb een apotheek aan huis (alleen ben ik de enige klant). Nu ik het erover heb, het kan al een stuk minder zijn zonder de koffie en energy drinks. Echter loop ik daar al 16 jaar mee te klooien, daarvoor was ik er 4 jaar af en daarvoor dronk ik liters cola per dag, waar ik een soort ontwenningsverschijnselen van kreeg, maar die merkte ik ook tijdens dat drinken. Mijn lichaam was gewoon overprikkeld. Nou, ik stop er even mee en wellicht leest de mailer dit ook (maar degene weet wel dat ik het niet kwaad bedoel). Nogmaals bedankt en jij uiteraard ook veel sterkte, je bent al heel ver ! Groeten en prettige feestdagen ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 20 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 20 december 2022 Haha, ik besef dat ik eigenlijk herhaal wat ik daarboven al zei (ik had mijn oude reactie niet gelezen en wist dat al niet meer). Maar goed, beter iets te vaak zeggen, dan te weinig :-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 20 december 2022 Rapport Share Geplaatst 20 december 2022 Die gevoeligheid voor geluid komt echt door de benzo's. Dat ben je niet zelf. Als je van de benzo's af zou zijn, dan komt dat geluid helemaal niet zo erg binnen en zou je er helemaal niet zo erg aan irriteren. Ik irriteerde me bv al als mijn jonge dochter continue bleef doorpraten. Super schattig natuurlijk, maar ik kon het gewoon niet handelen. Te veel prikkels. Ik heb geen lichamelijke klachten meer na vier maanden clean te zijn. Het was even pure hel voor vier maanden, maar daarna is het in ene ook voorbij ofzo. Heel maf. Sterkte Ron. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 26 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2022 Toentertijd (tussen dec. 2002 en nov. 2005) had ik een afkick en was ik nog steeds gevoelig voor geluid, na bijna 3 jaar, maar wel een stuk minder. Bij mij zal het geen 4 maanden duren, want gebruik sinds nov. 2005 weer (toen nog weinig) en pas meer rond 2007-2008 tot heden. Zit nu omgerekend op 100 mg diazepam. (clona, dia, lora). Als ik elders ben is het toch minder, ik woon gewoon in een gehorig huis ook, maar ik zou me na 30 jaar (of langer, niet alleen door benzo's) weer normaal willen voelen, zoals het hoort. Ik hoop op een jaar of minder, door een langzame afbouw. Hoeveel gebruikte jij ook alweer en hoe stopte je? Was het niet in een kliniek? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 26 december 2022 Rapport Share Geplaatst 26 december 2022 Ik slikte voor vijf maanden Lorazepam. Ik slikte 2,5mg op het hoogtepunt. Ik had al vrij snel last van tolerantie ontwenning, met drie weken denk ik, maar dat had ik niet in de gaten. Ik dacht gewoon dat mijn burnout al slechter ging. Ik ben er doorheen gekomen door wilskracht, maar ook door mensen om me heen, vriendinnen en mijn ouders. Ook een enorme steun van het forum. Je hebt mensen om je heen nodig die je erdoorheen slepen. Zeggen dat het goed komt en zeggen dat je niet gek word. Je twijfelt namelijk continu aan jezelf. Ben ik dit nou? Ik was fysiek echt enorm ziek. Heel erg misselijk, erg trillen, vreselijke angst en onrust, uitval van ledematen, brandend gevoel door mijn lijf. Mensen om me heen moesten me van de bank slepen om een rondje te wandelen en een broodje voor me maken,want daar had ik de kracht niet voor. Ik ben dus niet in een kliniek geweest, omdat ik mensen om mee heen had. Maar als je dat niet hebt, dan is een kliniek wellicht wel aan te raden. Ik heb daar verder geen ervaring mee. Ron, het is zwaar, maar zo de moeite waard! Je kunt je leven weer terug krijgen. Stap voor stap. Misschien wordt 2023 jouw jaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ron1 Geplaatst 28 december 2022 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 december 2022 Op 26-12-2022 om 22:38 zei Krul: Ik slikte voor vijf maanden Lorazepam. Ik slikte 2,5mg op het hoogtepunt. Ik had al vrij snel last van tolerantie ontwenning, met drie weken denk ik, maar dat had ik niet in de gaten. Ik dacht gewoon dat mijn burnout al slechter ging. Ik ben er doorheen gekomen door wilskracht, maar ook door mensen om me heen, vriendinnen en mijn ouders. Ook een enorme steun van het forum. Je hebt mensen om je heen nodig die je erdoorheen slepen. Zeggen dat het goed komt en zeggen dat je niet gek word. Je twijfelt namelijk continu aan jezelf. Ben ik dit nou? Ik was fysiek echt enorm ziek. Heel erg misselijk, erg trillen, vreselijke angst en onrust, uitval van ledematen, brandend gevoel door mijn lijf. Mensen om me heen moesten me van de bank slepen om een rondje te wandelen en een broodje voor me maken,want daar had ik de kracht niet voor. Ik ben dus niet in een kliniek geweest, omdat ik mensen om mee heen had. Maar als je dat niet hebt, dan is een kliniek wellicht wel aan te raden. Ik heb daar verder geen ervaring mee. Ron, het is zwaar, maar zo de moeite waard! Je kunt je leven weer terug krijgen. Stap voor stap. Misschien wordt 2023 jouw jaar. Ja, ok, maar ik slik veel meer dan jij slikte. Een lorazepam 2,5 mg nam ik vanochtend vanwege stress (aan de telefoon over glasvezel). Ze waren al weg hier, terwijl ADSL hier vervalt in februari. Nu komen ze toch nog begin volgend jaar, maar kostte me veel stress. Dus ik neem dat als 'extra', wat jij als maximale dosis nam. Dus ik denk dat je wel gelijk hebt "het is de moeite waard", alleen de vergelijking is enorm. Als ik het zou omrekenen, zou ik 5-6 van die tabletten slikken (het equivalent) en dal alweer 17 jaar, geen 5 maandjes... Niet dat ik jouw afkick wil bagataliseren, maar ik vind 5 maanden 'weinig' en de dosis redelijk laag. Maar goed, als je dan al ontwenning hebt, ben je er vast heel gevoelig voor. Sterkte, zover nog van toepassing op de benzo's. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 21 februari Rapport Share Geplaatst 21 februari Hoi Krul, Hoe is het nu met je? Ik heb 20 mg Diazepam afgebouwd in half jaar tijd en sinds 2 maanden op 0. Wat een hel zeg met die afkickverschijnselen. Nu heb ik al 1,5 maand verhoogde spierspanning nek, hals schouders, rug en borst. En heel nerveus. Kost me moeite om sociaal te zijn. Had jij dit ook? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 21 februari Rapport Share Geplaatst 21 februari Het is zeker een hel. En de symptomen die jij omschrijft herken ik maar al te goed. Met mij gaat het nu al een stuk beter. Ik ben zelf 6,5 maand verder. Ook ik ken nog wel slechte dagen, maar die zijn lang niet meer zo heftig en duren ook niet meer zo lang. Meestal als ik ziek ben of even te veel spanning ervaar, krijg ik een wave. De eerste 2-3 maanden vond ik het zwaarste. Het lijkt wel eerst even erger te worden, maar daarna zakt het af. Na 3-4 maanden merkte ik steeds meer verschil, dat ik me iets beter ging voelen. Misschien heb je iets aan de volgende grafiek die ik samen heb gesteld. Ik heb elke dag bijgehouden hoe ik me voelde op meerdere tijdstippen. Een 10 geeft een hele hoge onrust aan en bij 0 ervaarde ik geen onrust. De blauwe lijnen zijn ochtend, oranje middag en grijs is avond. Ik zag eerst geen verschil in herstel, totdat ik trendlijnen toevoegde. Toen zag ik dat de onrust afliep en ik herstelde. Het komt goed Bianca, je moet het alleen tijd geven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 21 februari Rapport Share Geplaatst 21 februari Ik moet er wel bij vertellen dat ik 2,5mg Lorazepam (=25mg Diazepam) heb afgebouwd in vier weken. Dat komt ongeveer neer op cold turkey. Misschien als je het langzaam hebt afgebouwd, dat je herstel vanaf 0mg ook sneller gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 22 februari Rapport Share Geplaatst 22 februari (bewerkt) Hoi Krul, Dank je wel voor je reactie! Wat fijn om te horen dat het nu beter met je gaat. Dat mag ook wel na 6,5 maand. Makkelijk om een pilletje voor te schrijven maar een hel voor je lichaam en geest om ervanaf te komen. Het geeft me wel wat vertrouwen om te lezen dat het goed komt. Want soms zie ik het niet meer zitten. Ik merk ook dat als ik meer spanningen heb het erger is. Ook het gevoel dat het eigenlijk niet je lichaam is waar je in zit is verschrikkelijk. Ik weet niet goed hoe ik het anders kan omschrijven. Het is ook in het begin heftiger, had ik niet verwacht. Gelukkig zijn al verschillende afkickverschijnselen niet meer aanwezig maar deze wat 24/7 er zijn, zijn ook verschrikkelijk. Je bent echt heel snel afgebouwd pff. Wilde je dit zelf of moest het van de arts? Dank je wel voor je time line, zeer verhelderend. Wat ik nog wilde weten of je ook maagklachten hebt gehad. Komende maanden heb ik leuke dingen op de planning staan. Maar nu kijk ik er tegenop omdat ik me zo voel. Dan denk ik had ik ze maar niet gepland. 22 februari bewerkt door Bianca74 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 22 februari Rapport Share Geplaatst 22 februari De eerste periode plande ik ook helemaal niks. Ik kon dat simpelweg niet aan. Zelfs verjaardagen of een simpele visite waren voor mij te veel. Ik stond in de overlevingsstand met het shaken van het lichaam en complete onrust en angst. Ik heb zelf zo snel afgebouwd. Ik wilde zo snel mogelijk van deze rommel af. Ik was ook al tolerant met een paar weken, dus het hielp me al heel snel niet meer. Mijn lichaam wilde ook al meer. Vandaar dat ik er vaart achter had gezet. Ik had ook het gevoel alsof ik gevangen zat in mijn eigen lichaam. In een web gevangen waar ik niet meer uit kon komen. Maar je komt er wel uit. Dat is gegarandeerd! Ik had geen pijn aan mijn maag, maar wel extreem misselijk. Iedereen ervaart het weer op zijn manier. Het is ook maar net waar je zwakke plek zit. Het komt goed Bianca. Echt waar! Voor je het weet krijg je langere windows. Hou vol! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 23 februari Rapport Share Geplaatst 23 februari Dank je wel voor je bemoedigende woorden Krul! Dat had ik nodig! Het is fijn om van een mede lotgenoot te horen dat het goed komt. De complete onrust en angst snap ik als geen ander. Weet je nog wanneer die onrust en angst minder werd? Wanneer kon je weer zonder die onrust en angst sociale activiteiten doen? Je omschrijft het goed, gevangen in een web. Bang dat het niet meer goedkomt. Maar dankzij jouw verhaal, krijg ik weer moed. Misselijk zijn heb ik gelukkig maar een week gehad. Daar tegenover heb ik nu wel al 7 weken last van mijn maag. Het zijn inderdaad de zwakke plekken. Net zoals de nek en de rug. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 23 februari Rapport Share Geplaatst 23 februari Na 3,5 maand zijn bij mij de windows langer geworden en kon ik weer wat dingen doen. Ook ben ik toen langzaam begonnen met een paar uur werken. Met zes maanden ben ik weer volledig aan het werk. Maar dit kan bij een ander weer korter of langer duren. Elk lichaam is weer anders. Het duurt gewoon een tijdje voordat je lichaam herstelt. Twijfel niet aan jezelf. Dit is niet wie jij bent. Je zenuwstelsel staat volledig aan, waardoor er rare klachten ontstaan. Maar naarmate de GABA receptoren weer herstellen, zul je merken dat je elke keer weer wat meer kunt. Bekijk het per maand, dan zul je zien dat je stapjes maakt. Hou voor jezelf ook een dagboek bij en geef jezelf een cijfer. Dan kun je terugkijken en zien dat je herstelt. De blogs van Jennifer Leigh heb ik ook veel aan gehad. https://benzowithdrawalhelp.com/coping-skills/coping-with-waves/ Komt goed hoor dit. Je krijgt je leven weer terug. Beloofd! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 24 februari Rapport Share Geplaatst 24 februari Goede blog coping with waves. Je moet je inderdaad vasthouden aan het feit dat het goedkomt. Is niet altijd even makkelijk. Maar zodra je gaat stressen dat het niet goedkomt of over andere zaken versterkt dat de wave. Jouw reis na de afbouw (wetende dat het goedkomt) en je bemoedigende woorden geven mij kracht. Goede tip van het dagboek. Die ga ik toepassen. Ik ben blij voor je dat je je leven weer terug hebt. Dat je de hel van de benzo zo goed als achter je hebt. Nogmaals dank je wel voor je positiviteit! Ik waardeer het enorm! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 24 februari Rapport Share Geplaatst 24 februari We moeten elkaar helpen, want de artsen doen dat niet voor ons. Daar ontbreekt de kennis. Jij kunt straks ook weer andere mensen helpen met jouw kennis. Uiteindelijk komt alles goed. Niemand blijft hier in hangen. Wellicht kunnen bepaalde verschijnselen in lichte mate blijven, maar dat heb ik nog niet echt eerder gelezen. De totale onrust en paniek gaat verdwijnen. Heb je de Ashton manual al gelezen? Kun je ook veel informatie uit halen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 24 februari Rapport Share Geplaatst 24 februari Het is fijn dat jij me helpt en dat zal ik straks ook zeker voor een andere mensen doen. Artsen hebben Inderdaad de kennis niet. Daardoor voel je je niet begrepen en ga je aan jezelf twijfelen. Waardoor meer onrust en angst. Ik heb nu ook meer vertrouwen dat het goed komt. Dat is wel anders geweest. Ik heb op een hele donkere plek gezeten. Nu denk ik, iedere dag ben ik aan het genezen en het komt goed. Ashton Manual heb ik ook gelezen. Ik heb ook contact gehad met een arts in Amerika. Ik slik nu L-Theanine het s'morgens voor de scherpe kantjes van de onrust weg te nemen. Is ook een aanrader voor medelotgenoten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Krul Geplaatst 24 februari Rapport Share Geplaatst 24 februari Het komt zeker weten goed. Alleen dat vertrouwen moet nog groeien. Ook ik ben ontzettend geholpen op dit forum en word nog steeds geholpen. Ook ik heb soms nog twijfels als ik me even minder voel bij een griep of door hormonale issues. Want ook die hormonen spelen er ook nog doorheen, welke helemaal uit balans zijn geraakt door de benzo's en stress. Maar dat komt ook weer goed. Het lichaam is altijd bezig met de juiste balans zoeken en is altijd aan het helen. Zo werkt dat nou eenmaal. Probeer jezelf af te leiden met dingen. Rondje wandelen of even in de tuin wat bezemen, puzzelen of kleuren. Door stil te staan en te voelen, duurt de dag erg lang. Denk ook maar aan de avond, waarbij je je waarschijnlijk iets beter voelt. Mijn mantra was: "Liever trillen, dan pillen" ;-) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bianca74 Geplaatst 24 februari Rapport Share Geplaatst 24 februari Het vertrouwen moet Inderdaad groeien. Ik probeer nu ook positiever te denken, dat helpt ook. Ik kijk per dag wat ik aankan. Ook qua visite etc. Zo juiist visite gehad en ik moet toegeven dat het goed voelde. Alweer wat gewonnen. Het is wat je zegt, afleiding zoeken en niet proberen er teveel bij stil te staan of te voelen. Leuke mantra! Mijn mantra: Het gaat mij elke dag in elk opzicht beter en beter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden