Spring naar bijdragen

zondag 9-10-22


Fonny

Aanbevolen berichten

Even een update over ashwagandha voor @Yvonne en @lady jane.
Ik had dus last van iets wat misschien een paniekstoornis is; vooral direct na het wakker worden een enorm zenuwachtig gevoel vooral op de borst met een bonkend, snel of onregelmatig hart inclusief misselijkheid en ook enorme vermoeidheid.
Ik gebruik sinds een maand of 6 (?) ashwagandha en voel me veel beter, 's morgens nog wat milde klachten maar dat is goed te doen. Ik heb me misschien vijf keer overdag niet goed gevoeld en iedere keer kwam ik er dan achter dat ik die ochtend m'n pil vergeten was.

Dat is natuurlijk geen hard bewijs maar ik kan toch eigenlijk niet anders dan concluderen dat het voor mij goed werkt en daar ben ik superblij mee. 
Het idee is dat het niveau van het stresshormoon cortisol er door naar beneden gebracht wordt, dat schijnt van nature vooral in de vroege ochtend hoog te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag met vriend in zijn tuin aan het werk. Ik vind dat leuk om te doen, hij minder. 

Vorige week zijn we een weekend samen weg geweest. Op zaterdag naar de een sauna in Gelderland, overnacht in een B&B en zondag naar Den Bosch geweest. Erg leuk. Vooral de vaartocht over de Binnendieze was erg leuk. :)

Vanavond gaan we naar mijn huis zodat ik morgen weer op de fiets naar werk kan. Dat doen we vaker zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-10-2022 om 09:52 zei rapilos:

Wat heb ik genoten gisterenavond.

Heerlijk @rapilos, wat mooi dat jullie zo samen konden zijn.... 

Op 8-10-2022 om 10:00 zei Lonster1:

Ik heb gisteren een boswandeling gemaakt. Wat is het mooi in het bos, zoveel verschillende soorten paddenstoelen gezien. Heerlijk, dat zonlicht en de mossige geur. Mooiste tijd van het jaar, wat mij betreft.

Ik ben het helemaal met je eens, ik ben vanmorgen met de hond naar het bos gegaan en heb er heerlijk gewandeld. 
Ja, de herfst is ook mijn favoriet... 
 

Op 8-10-2022 om 14:40 zei Quinn:


@Yvonne gaat het vandaag weer beter na het balen van gisteren?

Zeker weten @Quinn, ik baalde vrijdag inderdaad even behoorlijk van mezelf, maar gisteren zijn we de hele dag weggeweest en heb ik er eigenlijk niet meer aan gedacht. 

4 uur geleden zei Yana:

Even een update over ashwagandha voor @Yvonne en @lady jane.
Ik had dus last van iets wat misschien een paniekstoornis is; vooral direct na het wakker worden een enorm zenuwachtig gevoel vooral op de borst met een bonkend, snel of onregelmatig hart inclusief misselijkheid en ook enorme vermoeidheid.
Ik gebruik sinds een maand of 6 (?) ashwagandha en voel me veel beter, 's morgens nog wat milde klachten maar dat is goed te doen. Ik heb me misschien vijf keer overdag niet goed gevoeld en iedere keer kwam ik er dan achter dat ik die ochtend m'n pil vergeten was.

Dat is natuurlijk geen hard bewijs maar ik kan toch eigenlijk niet anders dan concluderen dat het voor mij goed werkt en daar ben ik superblij mee. 
Het idee is dat het niveau van het stresshormoon cortisol er door naar beneden gebracht wordt, dat schijnt van nature vooral in de vroege ochtend hoog te zijn.

Dankjwel voor de uitgebreide update @Yana
En wat heerlijk dat het jou zo goed helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, ik heb nog niet eens een goedemiddag gewenst.... bij dezen dan: 
Goedemiddag frummers. 
Een latertje voor mij, ik kwam gisteravond pas laat thuis, heb uitgeslapen en ben toen heerlijk met de hond naar het bos geweest. 
Om vervolgens helemaal te vergeten hier even binnen te wippen. 
Maar een bakje kan altijd, ook om drie uur in de middag lijkt me: 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

DAGPACT:
fonny
Prana
Renée
Toos
spirit
Yvonne

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...