Spring naar bijdragen

woensdag.5 oktober 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 
Jaaa, weer een dag met zon als de voorspellingen uitkomen. 
Heerlijk zo. En ja, de herfst is mijn favoriete seizoen, ook als het regent en waait.... 
Mooi, het beestenspul is weer even rustig hier, het zijn ook net kleine kinderen... 
Nu tijd voor een bakje
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, voorlopig nog geen zon hier. 
Het is winderig en guur. 
Geeft niet, ik vind alles beter dan 30 graden of meer.... 

@Quinn, ik hoop dat het opkrabbelen elke dag een stukje beter gaat. 
Als klein hulpje een extra bakje voor jou post-1140-0-62145700-1386047491_thumb.jpg
Heerlijk jou zo weer te lezen @Yana, zijn jullie alweer op pad met de camper of moet dat nog even wachten? 
En gebruik je nog steeds Ashwaganda? En zo ja, hoe bevalt het? 
In Nederland is het overigens verboden noten en zo te rapen.... maar een klein bakje of zakje maakt met geen bezwaar tegen, worden er echt grote hoeveelheden geraapt kun je een pittige boete verwachten... 

@Lika lukt het al weer wat meer om de rust te hervinden??? 

En @Renee80 wat triest dat meiske... kan me zo goed indenken dat het alsmaar door jouw hoofd spookt. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Niet goed uitgeslapen, want heb nog slaap.
Dat is raar, want lag gisteren om half tien op bed
Om 10.00 naar de kapper
Kan ik daarvoor nog even de ochtendgym doen

Ik wist niet dat je hier geen noten mag rapen @Yvonne
Want of je ze nu op de grond laat liggen, of dat je ze netjes opraapt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rapilos:

Ik wist niet dat je hier geen noten mag rapen @Yvonne
Want of je ze nu op de grond laat liggen, of dat je ze netjes opraapt....

Als je ze laat liggen zullen veel dieren ze rapen en opeten of er een wintervoorraadje van maken... dat is de gedachte die erachter zit. 
Ik las het een dik jaar geleden ook voor het eerst hoor, wist het ook niet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Yvonne:

Als je ze laat liggen zullen veel dieren ze rapen en opeten of er een wintervoorraadje van maken... dat is de gedachte die erachter zit. 
Ik las het een dik jaar geleden ook voor het eerst hoor, wist het ook niet. 

Oh ja, de dieren.
Nooit aan gedacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wist ik ook niet van die noten, totdat ik vorige week las dat je ook geen grote hoeveelheden paddenstoelen mag plukken. Eigenlijk mag je officieel zelfs geen bosbessen of bramen plukken. Alleen voor eigen gebruik, dus een klein bakje, daar doet men niet moeilijk over. Maar of zo'n boswachter dat gaat controleren? Ja, als je met een kruiwagen door het bos loopt misschien.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Yvonne:

Is er een speciale reden dat het zwembad pas zo laat open gaat vandaag @lady jane??? 

ik denk dat er activiteiten zoals zwemlessen worden gegeven, ook in het weekend is het later, 9 uur.
andere dagen van 7 tot 12 uur baantjes zwemmen. Er zijn 3 baden, dus een extra verwarmd bad voor
ouders/baby's, zwangerschapszwemmen, kwetsbare mensen. En af en toe moeten we verkassen omdat
de helft van ons bad wordt verhuurd aan een vereniging ofzo. Het is een heel levendig gebeuren, en ik hoop
dat er genoeg zonnepanelen op de daken zijn om zo te blijven funktioneren. Ik douche er geodkoper dan thuis:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik krijg foto's van meters gevonden noten van mijn zussen.
Als zij ze niet rapen dan zijn er nog tientallen die dat wel doen,
dus dicht bij woonwijken zullen de dieren niet aan hun behoefte kunnen voldoen.
Er is zelfs een site waarin alle plekken, soorten noten, kruiden enzo worden aangeduid.
Hier in de buurt worden de onrijpe noten uit de bomen gegooid of geslagen, dus ik haal
de mijne bij een zorgboerderij hier in de buurt. Dan steun ik een goed plan en heb nog steeds
goedkope walnoten. En de noten zijn ook smaakvoller dan die uit de winkel, vind ik.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Yvonne:

En @Renee80 wat triest dat meiske... kan me zo goed indenken dat het alsmaar door jouw hoofd spookt. 

@Yvonnenadat ik het gisteren had opgeschreven heb ik het maar van me af gezet, ik kan er toch weinig aan veranderen. De ene ouder wil liefst dat ze bij de andere verblijft en omgekeerd. Inderdaad triestig.

Deze morgen de jongste naar school gebracht, want het treinpersoneel staakt. Wat een drukte op de baan... Op de terugweg langs de winkel gepasseerd en de gang met drank overgeslagen. Heeft me toch een stevige onderhandeling met mezelf gekost. Zou ik toch geen twee flessen kopen? Anders moet ik als er bezoek weer langs de winkel lopen... Haha wie hield ik voor de gek? Die flessen zouden er vandaag nog aan gegaan zijn, alletwee. Als er dan toch bezoek komt dit weekend (staat geeneens op de planning :rolleyes:) dan loop ik wel een keertje extra naar de buurtwinkel in het dorp. 

Pfff soms voel ik me lichtjes schizofreen. The good cop and the bad cop, zoiets...

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies dat @Renee80, dat onderhandelen met jezelf pfff. Al moet je het eigenlijk al niet zo ver laten komen , want meestal vetliest dan "the good cop" . Maar je hebt weer een hindernis overwonnen en weet je , die bad cop laat zich bij iedere overwinning van goed cop steeds minder horen en dan win je weer terrein .  Goed bezig jij 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja precies of ik mezelf 'in stukjes' in de val laat lopen -> eerst is de drank voor bezoekers, en later kan ik er niet afblijven omdat het in huis is.

Ik word niet graag niet voor de gek gehouden, zeker niet door mezelf. Dus ofwel geef ik toe dat ik het niet kan laten, rij ik naar de winkel en koop ik drank voor mezelf, ofwel doe ik het niet. 

Veel trek vandaag, zoals jullie wel kunnen merken, ik mis precies ineens het grotere geheel een beetje en ja... gewoon een lastige dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...