Spring naar bijdragen

Ben ik weer...:(


keet

Aanbevolen berichten

Baal zo van mezelf, het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Het heeft mij toendertijd enorm geholpen. 

Maar ben toch langzaamaan weer gaan drinken. En zaterdag ging de lamp uit, ik viel.. zo voor schut. Zo' n schaamtegevoel en ik baal zo enorm van mezelf.

Ik kan wel janken. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Het is alles of niets voor mij. Nu maar niets meer....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu twee weken bezig en t gaat echt goed. Ik heb aankomende donderdag een diner met allemaal speciale wijnen. Ik merk dat ik dat moeilijk vind..Om te zeggen dat ik niet drink, niet eens het niet drinken…

Baal daar weer van! Het is mijn leven..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zegt speciale wijnen. Dat is al het punt. Slootwater, toxische stof, giftige rotzooi is misschien aantrekkelijker om voor jezelf te beschrijven wat er word geschonken.

Wat staat er nog meer op het menu? Kies een drankje waar je dol op bent desnoods met meer kcal, slagroom, suiker, karamelsaus noem het. Je doel is die avond nuchter te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Observeer hoe andere de toxische stof naar binnen gieten en denk aan alle nadelen die je ervan heb ondervonden zoals op de grond vallen, schaamte en schuld. 

Anders doe alsof er geen alcohol geschonken word. Weiger je aandacht eraan te schenken, net als een vervelende aanbidder die zich blijft opdringen. Nee is nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei keet:

Weet iemand daar raad mee? Hoe kan ik wat sterker in mijn schoenen staan en zeggen dat ik niet drink. Vind dat echt moeilijk! Hoe gingen jullie daar mee om!? Hoor graag van jullie! 

Het helpt als je van te voren bedenkt wat je gaat zeggen hierover, en wat je antwoord zal zijn op vragen die je kunt verwachten. Verder niet te groot maken. Een terloops antwoord is waarschijnlijk beter dan een nadrukkelijke stellingname. 

Op de vraag "Drink je dan helemaal geen alcohol meer?"  antwoord je bijvoorbeeld "Nee, al een tijdje niet meer, en dat bevalt eigenlijk prima". Je moet ook een antwoord klaar hebben op de waarom vraag. Medisch advies, gewoon eens proberen, of iets anders dat bij jouw situatie past. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Op 19-9-2022 om 14:29 zei keet:

Baal zo van mezelf, het is lang geleden dat ik op dit forum ben geweest. Het heeft mij toendertijd enorm geholpen. 

Maar ben toch langzaamaan weer gaan drinken. En zaterdag ging de lamp uit, ik viel.. zo voor schut. Zo' n schaamtegevoel en ik baal zo enorm van mezelf.

Ik kan wel janken. Ik kan er gewoon niet meer tegen. Het is alles of niets voor mij. Nu maar niets meer....

Lieve Keet,

Ben benieuwd hoe het nu met je gaat? Vallen door alcohol geeft inderdaad een verschrikkelijk gevoel. Maar schaamte helpt niet. Beschouw drinken als een ziekte die je te lijf gaat, soms met goed resultaat een soms val je terug. Er is altijd een weg om eruit te komen:) Heb je wel hulp? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 18-10-2022 om 21:24 zei keet:

1 maand alcoholvrij. Ben trots op mezelf. Op naar maand 2, dag voor dag.

@Annette dit was het laatste bericht.
Wat doet jou reageren? Wil je zelf hier komen schrijven/lezen, steun zoeken?
Meestal als iemand je zo raakt, dan is er beweging in je eigen proces dat daaraan raakt.
zomaar nieuwsgierig hier.
welkom trouwens:rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...