Spring naar bijdragen

Vrijdag 16 september 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Brief aan het forum.

Wat krijg je als je een persoon binnen laat die recht voor zijn raap zegt wat hij/zij denkt - wat jij misschien zelf ook wel vindt- van een ander? Die herhaaldelijk lekker schopt waar jij zou willen schoppen? 

 

Misschien toch maar zwijgen als hij zo bezig is tegen iemand want je wilt er zelf niet bij betrokken raken. 

 

Maar op andere momenten extra lachen om hem, want God, wat een kerel. 

 

Wat krijg je als je dat bloemetjes geeft en vooral veel ruimte om zichzelf te zijn? 

 

Dan krijgt je het forum dat je verdient. 

 

Sit back and watch the movie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Remi1:

Dus alleen omdat jij een ander niet begrijpt is de ander een rare snuiter?
Misschien ben jij juist dan wel diegene die er nog van kan leren, als je opheldering vraagt.

Ja klopt. Dat is wat ik vind. Mijn mening. En als we daarin verschillen dan prima. En tsja, van kan leren….sorry maar ik heb andere belangrijkere dingen in het leven en geen tijd om in iedereen te investeren. En ik leer genoeg hoor. Op mijn eigen manier. En ben nou eenmaal direct. Ik draai er niet omheen. What you see is what you get! Weet je wel meteen waar je aan toe bent. Fijn toch?! En ik scheldt hem niet extreem uit. Noem hem alleen een rare snuiter. Is ook een mooie en bijzondere eigenschap. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;-) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Puckje:

Ja klopt. Dat is wat ik vind. Mijn mening. En als we daarin verschillen dan prima. En tsja, van kan leren….sorry maar ik heb andere belangrijkere dingen in het leven en geen tijd om in iedereen te investeren. En ik leer genoeg hoor. Op mijn eigen manier. En ben nou eenmaal direct. Ik draai er niet omheen. What you see is what you get! Weet je wel meteen waar je aan toe bent. Fijn toch?! En ik scheldt hem niet extreem uit. Noem hem alleen een rare snuiter. Is ook een mooie en bijzondere eigenschap. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde ;-) 

Oh ja, met what you see klopt natuurlijk niet. Laten we het houden op what I speak is what you get :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Puckje:

Oh ja, met what you see klopt natuurlijk niet. Laten we het houden op what I speak is what you get :-D

Hopelijk ben ik wel duidelijk genoeg. Anders mag je me vragen hoor om meer duidelijkheid. Mocht jij daar wel tijd voor hebben om te investeren in mij. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O kom op @Remi1, als jij bovenop @Puckje duikt om @Roberto te verdedigen, is dat prima en goed, maar als ik ook maar iets in het voordeel van haar naar voren breng, is dat verkeerd gedrag? En ga je ook nog de supertroll bedanken voor de zoveelste kutopmerking mijn kant op?

Wat een kutfilm wordt dit forum zo langzamerhand. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Remi1:

Dus alleen omdat jij een ander niet begrijpt is de ander een rare snuiter?
Misschien ben jij juist dan wel diegene die er nog van kan leren, als je opheldering vraagt.

Dan zou iemand die hier nog maar kort is nooit een opmerking mogen maken. Dat is wel een beetje flauw. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-9-2022 om 01:00 zei Puckje:

Sorry, ik heb de afgelopen dagen even geobserveerd en gelezen, maar jij bent toch wel echt een rare snuiter. Ik snap jouw opmerkingen vaak niet helemaal. 

@Puckje, vermoedelijk heeft dat o.a. te maken met mijn a-neurotypische manier van denken en/of associatieve manier van denken. Veel mensen begrijpen mij niet, zeker @Quinnniet als ik zijn reacties op mij lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Reacher:

Brief aan het forum.

Wat krijg je als je een persoon binnen laat die recht voor zijn raap zegt wat hij/zij denkt - wat jij misschien zelf ook wel vindt- van een ander? Die herhaaldelijk lekker schopt waar jij zou willen schoppen? 

Misschien toch maar zwijgen als hij zo bezig is tegen iemand want je wilt er zelf niet bij betrokken raken. 

Maar op andere momenten extra lachen om hem, want God, wat een kerel. 

Wat krijg je als je dat bloemetjes geeft en vooral veel ruimte om zichzelf te zijn? 

Dan krijgt je het forum dat je verdient. 

Sit back and watch the movie. 

Dit doet me denken aan een leraar die de hele klas aanspreekt op het gedrag van enkelen.

Ik denk niet dat het werkt.  Het spreekt alleen degenen aan die zich toch al snel schuldig voelen, en dat zijn denk ik ook vaak mensen die bang zijn om het voor een ander op te nemen.  

Hoe krijg je mensen geïnspireerd ipv: hoe zorg je dat ze zich schamen? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 16-9-2022 om 18:25 zei Hadocque:

Online cursus reiki met gebruik van stimulantia danwel downers. Gaat vast geweldig zijn.

@Hadocque, ik had dit al eerder gelezen maar moest er  'even' over nadenken.
Bedoel je nu amitriptyline en diazepam?
Diazepam heb ik in januari al afgebouwd.
Amitriptyline slik ik nog 8 dagen a 10 mg, dan stop ik daar ook mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei Etty:

Dit doet me denken aan een leraar die de hele klas aanspreekt op het gedrag van enkelen.

Ik denk niet dat het werkt.  Het spreekt alleen degenen aan die zich toch al snel schuldig voelen, en dat zijn denk ik ook vaak mensen die bang zijn om het voor een ander op te nemen.  

Hoe krijg je mensen geïnspireerd ipv: hoe zorg je dat ze zich schamen? 

Dat zag ik niet aankomen. Om het in een klaslokaal te houden: het was geschreven vanuit het perspectief van een (belerende :)) medescholier die opkomt voor een vriend.
Vanuit de zienswijze van iemand die zelf vaak de aandacht van bullies trekt. 

Ik vind de pester niet belangrijk. Maar het raakt me heel erg dat het blijkbaar gewoon kán, hier. 

Nu je me aan het denken hebt gezet, heb je nog iets over de inhoud ipv op de vorm? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was met je mee aan het denken @Reacher:)

Het botert niet tussen mijn twee kinderen en dit thema giert me  vaak door de keel.  Het recente inzicht is dat ik kennelijk meer bezig ben met voorkomen dat ze denken dat ik partij kies (want dan....)dan dat ik zelf kan zien waar ik sta.   Pas na een tijdje durfde ik te zien dat de één soms wel degelijk over de grenzen van de ander ging, en dat ik daar vaak zeer ongemakkelijk getuige van was. Maar niets deed. Vanuit de gedachte: voor (een volwassen) iemand  opkomen is aanmatigend, verzwakkend, of twee kijven twee schuld, de ander doet ook iets, als ik me ermee bemoei wordt het erger, enz.  Maar eigenlijk was ik laf.  Beetje gadver wel. 

Ik dacht eigenlijk dat ik best voor mezelf kon denken maar dat valt nog tegen. Ben meer meeloper dan ik dacht.  Het voelt nu als een bevrijding om niet meer ongemakkelijk te zijn maar me uit te gaan spreken (kleine stapjes uiteraard!) als ik denk dat dat nodig is, zonder dat afhankelijk te maken van wie ik voor me heb. Zonder de angst om olie op het vuur te gooien en het juist erger te maken.  Dat heb ik vaak op het forum. Als ik iemand zie treiteren dan kan ik het vaak niet laten om er wat van te zeggen, maar denk vaak: de wrok die hij of lijkt te koesteren wordt daarmee misschien alleen maar groter.  En hij of zij krijgt nog meer likes en dankjewels van zijn (heimelijke) gevolg als hij de volgende keer zijn pijlen richt op zijn favoriete pestobject. 

Die likes en dankjewels raken mij meer dan de post zelf.  Denk ik.   

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind je dapper, dat je die ontwikkeling dúrft door te maken. Met trouw blijven aan jezelf blijf je eigenlijk trouw aan je liefde en wie je wil en kunt zijn voor anderen.
Trouw blijven aan jezelf is eigenlijk nog niet de juiste definitie… ik kan niet op de juiste woorden komen.

Ik geloof zelf heel sterk in geen aandacht of energie aan kwaadaardigheid steken.

En in eigen veiligheid dmv onzichtbaarheid. Ik ken angst en begrijp angst. Ik begrijp het zwijgen.

Maar inderdaad die steun aan de bully  op andere momenten.

Geef dan extra liefde en steun aan degene die gepest wordt, dat is ook een manier om een standpunt te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke. Ik lees deze discussie al een aantal dagen mee omdat ik denk dat dit allemaal gaat omdat ik @Donder een thnx gaf op een opmerking richting @Quinn
Zeker weten doe ik het niet want er wordt hier in verkapte vorm geschreven; er worden geen namen genoemd en dat vind ik dan weer flauw.

Spreek me er dan op aan met naam en mening en al, ipv het steken onder water die wel gericht op zijn op mensen zijn van hier.

Wat hem dat betreft vind ik dat @Donder en ik meer openlijker en eerlijker zijn met een mening geven/ of ergens wat van vinden. Dat kan hard overkomen maar meningen en uitingen kunnen in een eerlijk en open gesprek ook bijgesteld worden maar op deze manier wordt die kans ontnomen.

Jammer voor alle betrokkenen. Ook voor @Quinn die me er wel bij naam op aansprak en duidelijk gekwetst is door mijn "like". Daar heb ik persoonlijk meer aan en ik heb erover nagedacht natuurlijk. Want ik mag @Quinn graag en als je wilt Quinn dan wil ik wel uitleg geven hoe die like voor bedoeld was maar niet op deze verkapte manier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Quinn:

@Remi1 volgens mij verwar je "alles zeggen wat er in je op komt" met een mening hebben. 

Hmm.. Ja zou best eens zo kunnen zijn idd. Ik zelf ben op m"n toetsenbord vrij impulsief en klap ik er gemakkelijk uit. Terwijl ik in RL ik heel introvert ben en wel 4x ergens over nadenk voordat ik wat zeg of doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook wel door elkaar gehaald kan worden, is "eerlijk zijn" en respectloos iemand onderuit halen. 

Ik vind dat eerlijk zijn overgewaardeerd wordt. Ik heb liever dat mensen dat niet zijn. Als je vanuit ergernis of frustratie iemand persoonlijk aanvalt komt daar meestal niet veel goeds uit voort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...