Spring naar bijdragen

Stoptober 2022: wie doet ermee?


Roberto

Aanbevolen berichten

Goed bezig Fonny.

Mijn ervaring met stoppen met roken is dat je moet stoppen als je er zelf helemaal achter staat om de strijd aan te gaan en een strijd was het bij mij. Dat hetnu misschien niet gelukt is wil niet zeggen dat je niet kan stoppen maar het zegt meer dat het niet het juiste moment was.

Ik ben gestopt met roken toen ik al een tijd niet meer dronk, ik denk een paar jaar. Ik wilde echt mijn laatste verslaving aanpakken en het is met bloed zweet en tranen gelukt. De eerste weken waren een hel maar wel een hel waarvan ik wist dat ik eruit zou komen dus een gevecht waarvan ik wist dat ik het zou winnen omdat het een gevecht met mijzelf was. Daarna werd het iets beter. Ik heb nog wel lang nicotine kauwgom gegeten waar ik praktisch aan verslaafd raakte...de laatste stap was met pleisters en toen pas, en dat duurde meer dan een jaar was ik er van af.

Daarvoor ben ik tientallen keren gestopt en weer begonnen maar het is nooit te laat om het weer opnieuw te proberen. Roken is een rot verslaving en ik vind het niet te vergelijken met een alcoholverslaving, misschien versterken ze elkaar maar het stoppen met roken vond ik vele malen moeilijker dan niet drinken. Dat komt omdat ik bij stoppen met drinken amper afkickverschijnslelen had, het was meer psychisch. Bij het stoppen met roken heb ik maanden rond gelopen met een onrustig gevoel.

Ik hoop niet dat ik het nu moeilijker maak voor de stoppers want het moraal van het verhaal is dat ik toch gestopt ben ondanks de moeilijke periode en dat alsik er nu op terug kijk alle moeilijke momenten het weer dan waard waren om van die ellendige verslaving af te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...