Spring naar bijdragen

maandag 12 september 2022


lady jane

Aanbevolen berichten

41 minuten geleden zei Fabienne1985:

Ja dank je wel, gelukkig gaat het steeds iets beter de drang naar drank of te verdoven wordt minder, het is nu vaak een kwestie van voelen en uitzitten. Neemt niet weg dat ik waakzaam en alert blijf 

Vandaag koppijn al een paar dagen last van de darmen en waarschijnlijk een gekneusde rib.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

51 minuten geleden zei Zbb:

Ik wil ook (weer) stoppen met roken op 1 oktober. 

Hoi @Zbb, goed plan.
Misschien kunnen we t.z.t. een nieuw stoppen met rokendraadje beginnen.
Ga ik sowieso wel doen, draadje stoptober, op mijn eigen manier.

Volgens mijn verslavingsarts heeft stoppen met alcohol de grootste kans als je tegelijkertijd stopt met roken.
In veel klinieken is dat al nieuw beleid.

Voor mensen die al voor langere tijd gestopt zijn geldt iets anders, n.l. dat stoppen met roken een grotere kans geeft op terugval in alcohol.
Dus alle nieuwkomers hier die net bezig zijn met stoppen met alcohol en nog roken: trek uw conclusie.

 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zestiger-jarenfeest was echt top! Ik ben naar de feestwinkel gegaan en heb een outfit gekocht gelijkend op het plaatje dat @niks plaatste, inclusief pruik met lange zwarte haren, JohnLennonbrilletje, peaceketting etcetera. Op het feest was ook een vw-bus van karton gemaakt, gewéldige foto's ervan, hahaha! Jammer dat ik ze hier niet plaatsen kan. ..prachtig versierd en de hele tuin erbij betrokken. 

Iedereen aan de gin-tonic, ik aan de tonic. Heerlijk fris de volgende ochtend. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Zbb:

Ik wil ook (weer) stoppen met roken op 1 oktober. 

Ik ben zes jaar geleden gestopt op 1 oktober tijdens Stoptober. Als je het wilt is het een mooi moment om voor te gaan. Ik vond stoppen met roken heftiger dan stoppen met drinken en dat kwam omdat ik alleen s-avonds dronk maar de hele dag door rookte, van s-ochtends vroeg tot s-avonds laat 2,5 tot 3 pakjes per dag. Maar wat ben ik blij dat ik toen heb doorgezet. Roken brengt echt helemaal niks waarbij drinken af en toe nog wel eens iets kan geven zoals ontspanning of een raar soort humor is roken alleen maar het slopen van je lichaam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Roberto:

Hoi @Zbb, goed plan.
Misschien kunnen we t.z.t. een nieuw stoppen met rokendraadje beginnen.
Ga ik sowieso wel doen, draadje stoptober, op mijn eigen manier.

Volgens mijn verslavingsarts heeft stoppen met alcohol de grootste kans als je tegelijkertijd stopt met roken.
In veel klinieken is dat al nieuw beleid.

Voor mensen die al voor langere tijd gestopt zijn geldt iets anders, n.l. dat stoppen met roken een grotere kans geeft op terugval in alcohol.
Dus alle nieuwkomers hier die net bezig zijn met stoppen met alcohol en nog roken: trek uw conclusie.

 

Hey,

ja een nieuw stoppen met roken draadje zou wel fijn zijn om elkaar te motiveren. 
 

misschien sluiten er nog meerdere mensen bij aan. 
 

bij de meeste stoppogingen ging ik juist weer roken omdat ik teruggevallen was in alcohol gebruik. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Ik ben zes jaar geleden gestopt op 1 oktober tijdens Stoptober. Als je het wilt is het een mooi moment om voor te gaan. Ik vond stoppen met roken heftiger dan stoppen met drinken en dat kwam omdat ik alleen s-avonds dronk maar de hele dag door rookte, van s-ochtends vroeg tot s-avonds laat 2,5 tot 3 pakjes per dag. Maar wat ben ik blij dat ik toen heb doorgezet. Roken brengt echt helemaal niks waarbij drinken af en toe nog wel eens iets kan geven zoals ontspanning of een raar soort humor is roken alleen maar het slopen van je lichaam.

Ja roken is echt de nuttelooste verslaving die er is denk ik. 
 

ik vind het volhouden met stoppen met roken ook moeilijker dan de alcohol,omdat de trek en de nerveusheid echt de gehele dag aanwezig is. 
 

een groter gevecht zeg maar. 
 

wat ik wel merkte de vorige keren dat als ik stopte met roken de drang naar alcohol naar de achtergrond verdween omdat ik zo gefixeerd was op het stoppen met roken. 
 

6 jaar rookvrij!

wat moet dat een bevrijding zijn zeg   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen zeggen vaak dat ze roken vanwege stress die ze ervaren. Inmiddels is echter gebleken dat juist stress in stand wordt gehouden door roken, door onder meer je manier van ademhalen als je rookt. 

Ik vraag me ook wel vaak af wat stress nou eigenlijk is. Is dat niet een toestand die we onszelf aandoen door te hoge eisen te stellen aan onszelf.....als iets teveel energie kost, dan pas op de plaats maken. Meer rustmomenten creëren, vaker nee zeggen. Nu nog doen.....:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag kreeg ik een nieuw ventilatiesysteem in mijn appartement.
Na afloop bij de koffie kwam de monteur met een roken verhaal. Tig
keer geprobeerd te stoppen, vergeefs uiteindelijk. Bij zijn laatste poging
kreeg hij medicijnen vd huisarts om de trek te onderdrukken. Hij veranderde
dusdanig dat zijn vrouw hem smeekte om maar weer te gaan roken.
Navraag en googlen (heb ik ook net gedaan) leverde op dat die medicijnen van
oorsprong anti depressiva zijn. En als bijwerking kunnen helpen bij stoppen met roken.
Gevolg was dat de beste man depressief werd, af moest gaan kicken van die meds.
en weer volop rookt. Zijn moeder is gestorven aan longkanker, en hijzelf tobt met
nervositeit/burn outkachten, maar stoppen heeft hij (voor nu?) opgegeven. 
Ik begrijp soms niet hoe de huisartsen dit soort recepten uitschrijven aan kwetsbare mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

productieve dag achter de rug
overal waar die monteur moest zijn, moest ik troep weghalen en een beetje poetsen,
het meeste dus na afloop want boren brengt nieuwe troep en vettigheid mee.
Intussen moest ik natuurlijk ook doen alsof ik een vlijtig liesje ben, dus ramen gezeemd,
gestofzuigd/gedweild, Gordijnen gewassen en weer droog opgehangen, heel veel kasten
de magnetron en de actifrypan ontvet en schoongemaakt en daarna nog naar de fysiother.
gefietst 11 km heen en weer terug. En onderweg daar de voorraad henna opgekocht, zodat
ik weer lekker aan mijn hamsterwoede toe kon geven. Nu even uitrusten en straks lekker volleyen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei nancy:

Het zestiger-jarenfeest was echt top! Ik ben naar de feestwinkel gegaan en heb een outfit gekocht gelijkend op het plaatje dat @niks plaatste, inclusief pruik met lange zwarte haren, JohnLennonbrilletje, peaceketting etcetera. Op het feest was ook een vw-bus van karton gemaakt, gewéldige foto's ervan, hahaha! Jammer dat ik ze hier niet plaatsen kan. ..prachtig versierd en de hele tuin erbij betrokken. 

Iedereen aan de gin-tonic, ik aan de tonic. Heerlijk fris de volgende ochtend. 

Was leuk hé Nancy! We leken wel een tweeling samen. Ik dronk trouwens sinas. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch niet te geloven dat het inmiddels een halve eeuw geleden is dat ik zelf iedere woensdagmiddag in de speeltuin op het dorp te vinden was. Zó leuk, ik zie me nog huiskamers bouwen in de zandbak, bosje madeliefjes op tafel. En de hoge schommels en de kabelbaan, manmanman... wat een heerlijkheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frummers^_^

Vandaag heb ik toch even een dag waar ik gemengde gevoelens over heb

Ik was bij een oudere vrouw op bezoek  ze was zo eenzaam en ook aan het rouwen om haar leven. Ze zat zo voor me met dikke tranen in haar ogen en afschuw in haar gezicht over wat haar allemaal is aangedaan door mensen. Een uur lang. Ik vond dit diep triest en het raakte me dat zon vrouwtje alleen in haar huis zit en familie bezoekt haar nauwelijks. Die kunnen niet langskomen want die hebben een verantwoordelijke baan. Dan denk ik, nou en??? Wat zijn onze prioriteiten eigenlijk geworden? 

Het was verder best een fijne dag met andere collega's maar ik kwam toch thuis met een lichaam stijf van de stress. Leuk of niet leuk contact met mensen kost me erg veel energie. Meteen weer de gedachten ook: i need a drink.

Maar dit is natuurlijk weer die leugenachtige stem van tijdelijke verlichting om dan vervolgens dagen kapot rond te lopen, depri, angstig,schuldig. Nee dankje

Dus krackerbrood met brie en alcoholvrije wijn erbij, is het geworden. Het is altijd nog beter dan overgeven aan echte drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...