Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 september 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Dank voor de tip @Lonsterik ga kijken. Het is zo normaal om te drinken onder jongeren, zie het ook bij mijn oudste zoon. En die laten zich niet zomaar tegenhouden met maatregelen,  eenmaal van de nectar geproefd. Als je jong en wat onzeker bent is het nu eenmaal het middel om je zelfverzekerd te voelen en makkelijk contact te krijgen met mensen. Dat geef je niet zomaar op. Dat kotsen en de katers vind je op die leeftijd niet eens zo erg, zelfs wel grappig eigenlijk.  En ach, die zgn ziektes die je ervan krijgt..Dat is toch pas later. En trouwens dat zal allemaal wel meevallen want dan zou iedereen daar toch last van hebben. (Denk dat ze ongeveer zo denken)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Vanwege een discussie onlangs over onnodig gebruik van hoofdletters (komt schreeuwerig over)
heb ik op de dagdraad van woensdag 7 september een toelichting geschreven over leesbaarheid.
Wat ik daar vergeten ben is dat een aantal mensen zich via een smartphone hun naam op het dagpact toevoegen.
Als ik het goed begrepen heb kun je via een smartphone alleen maar citeren.
En zijn er geen andere of beperkte mogelijkheden voor tekst opmaak. 

Ik gebruik een smartphone bijna uitsluiten privé voor Whatsapp en om foto's te maken.
Geen idee op het klopt wat ik hier nu boven schrijf.

Volgens mij gebruiken o.a. @rapilosen @Zbbeen smartphone en gebruiken dan Citeren.
Dat geeft een rommelige opmaak, maar dat kan blijkbaar niet anders.
De volgend corrigeert dat dan wel weer, geen probleem.
Vandaag was dat Rapilos en @Quinn.
Vaak wordt de tekst opmaak weer gecorrigeerd door @Claudius of door mij zelf.

ps Voor wie mijn bijdrage niet gelezen heeft:
Gebruik maken van regels voor schrijven voor een beeldscherm bevordert de leesbaarheid en geeft meer rust voor je ogen.
Het leuke is dat die regels ook weer overgenomen zijn voor gedrukte teksten, die daardoor ook beter leesbaar worden.

ps2 Bij @Fonny en eerder bij @Remi1 lees ik een vorm van protest:
"Ik bepaal zelf wel hoe ik schrijf en met welke opmaak".

Dat is ook mijn eigen uitgangspunt.
Kiezen voor jezelf en daar bij rekening houden met een ander en niet compleet negeren.
Voor mij moet het dgpact leesbaar zijn met beperkte opmaak.
Zonder gebruik van overbodige hoofdletter, kleurtjes, roosjes en smileys.
Die leiden voor mij alleen maar af van waar het dagpact voor bedoeld is: vandaag drink ik niet.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Lonster1:

Minder reclame lijkt mij prima, verbieden maakt het ook aantrekkelijk.

Ik probeer te bedenken wat mij had kunnen helpen om minder te drinken toen ik jong was.

Misschien voorlichting; dat je dom wordt van drinken bijvoorbeeld en meer kans op ongelukken maakt etc. Informatie waarbij je af en toe op je hoofd gaat krabben en je af gaat vragen of het wel een goed idee is om zoveel te drinken. Wie weet had dat wat geholpen, of mij eerder op het goede spoor gezet. Ik vond het altijd heel 'normaal' om te drinken omdat de meeste mensen om mij heen dat ook deden.

Misschien dat het helpt als de sociale acceptatie, de normaalheid van alcohol, afneemt. Tering, hoe slim had ik geweest kunnen zijn?? Alsnog, als je wilt drinken, ga je drinken. Maar de drempel wat hoger maken, ja.

@Zbb en anderen wellicht ook, @Bob heeft een tijdje terug een stukje geschreven als hulp voor wie niet uit de lijstjes komt: 

@nancy zo'n bol gefohnd kapsel en een tuttig mantelpakje is ook vet sixties. Veel plezier vanavond!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei Zbb:

Ik heb alleen een smartphone daar doe ik eigenlijk alles op. kan voor zover ik weet inderdaad alleen het Dagpact citeren. 

@Zbb, je stond opeens niet meer op het dagpact.
Vandaar deze aanvullende opmerking.
Die zijn in eerste instantie voor @rapilosen jou bedoeld.

@Remi1 heeft haar eigen stijl van reageren.
Daar ben ik na 8 jaar wel aan gewend, maak ik mij nooit druk over.
Remi neem ik bijna altijd serieus, ook als ze mij een pooier / paaier noemt, dat zet mij aan tot na denken.
Zelfs de laatste keer toen ze voor mij compleet doorsloeg over een . punt.

Ik kwam net uit mijn terugval en Remi terug van haar bootreis.
Beiden hadden wij een informatie achterstand van drie maanden op de dagdraad.
Dat is teveel om allemaal te gaan zitten nalezen.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Donder, als ik online ben kan ik niet zien wie er op Like, Sad, Confused, Haha of Thanks klikt.
Daarvoor moet je eerst uitlogen>
Bij bovenstaande bijdarge van mij kon ik het wel raden.
Jij hebt een bepaalde vorm van humor die mij wel aanspreekt.
Niet eenvoudig te beschrijven, maar het is een soort vorm van ballonnetjes doorprikken.
Die geven dan een knalletje.
Klopt dat?
 

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over jongeren en drinken; Ik denk dat goede voorbeelden van jongeren zelf kunnen helpen. Er schijnen best veel jongeren te zijn die geen alcohol drinken. Als daar nou influencers bij zitten, die over de voordelen vertellen en dat voorleven, kunnen dat goede rolmodellen zijn. 

Als je naar van die rare series op tv kijkt van mensen die met elkaar op een eiland of resort worden opgesloten, en het flink op een zuipen zetten zou je denken dat dit ook een goede negatieve invloed heeft. Maar dat betwijfel ik. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Roberto:

@Donder, als ik online ben kan ik niet zien wie er op Like, Sad, Confused, Haha of Thanks klikt.
Daarvoor moet je eerst uitlogen>
Bij bovenstaande bijdarge van mij kon ik het wel raden.
Jij hebt een bepaalde vorm van humor die mij wel aanspreekt.
Niet eenvoudig te beschrijven, maar het is een soort vorm van ballonnetjes doorprikken.
Die geven dan een knalletje.
Klopt dat?
 

Geen idee waar je het over hebt.

Ik vind het gewoon grappig dat je na je huis, nu het forum op orde probeert te krijgen. B)

Overigens, waarom gebruik je geen medicinale drinkvoeding in plaats van Bossche bollen met perensap?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...