Spring naar bijdragen

Waarom ik wil stoppen, per direct.

Claire
 Share

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Claire:

Mijn leven staat inderdaad in het teken van anderen (man en kind), wat ik wil en zelfs mijn werk is ondergeschikt aan hun agenda's. Niet op een vervelende manier, want we hebben dit samen zo besloten. Gestopt met een studie, want we kwamen in de knel met tijd voor de kids. Ik sta daar overigens nog steeds achter, maar het was wel MIJN ding, mijn stage, mijn collegedagen, mijn studietijd. Nu werk ik weer thuis met een eigen bedrijf (geen collega's, geen kantoor waar ik heen kan), want dat is handig met opvang van hond en kids. Ik werk onder schooltijd en parttime, dus alles komt zo'n beetje op mij neer (het regelen, sportclubjes, helpen met huiswerk, afspraken, huishouden, alles). Man helpt waar hij kan, dat is echt heel fijn, maar mijn radartje gaat al aan als ik opsta en stopt pas als ik slaap.  Voel me schuldig als hij in het weekend de was doet en de stofzuiger er door heen haalt, omdat ik er doordeweeks niet aan toe kwam.

Nou, there we go. Daarom was dat wijntje in de avond MIJN wijntje, MIJN momentje waar ik al mijn voldoening in stopte. En die heb ik heel verstandig van mezelf afgepakt. En nu is het aan mij om structuur en een eigen doel weer aan te brengen in mijn leven, zodat ik daar mijn voldoening en energie uit haal en niet verzand in de telefoon en slecht voor mezelf zorgen. PFOE. 1e stap is al gezet: telefoon is leeggehaald met alle meuk, op de socials heb ik de helft van de onzin mensen ontvolgd en een deel van die apps van mijn telefoon afgeknald. Nu bezig met een weekschema, waarin sporten en tijd voor mezelf in wordt opgenomen. 

Dat klinkt goed! 

Wat je schrijft lijkt heel erg op hoe ik het deed.  Ik had mijn leven ook helemaal heengeplooid om de kinderen,  beschikbaar beschikbaar beschikbaar. Ook na een jaar gestopt met een studie (spijt van!), werken in een eigen bedrijf zodat ik mijn eigen uren kon inplannen en vrij kon nemen als er wat was.   Ik ben nu 57 en ik denk soms wel dat ik het anders had willen doen.  Maar op dat moment was het mijn manier, de manier waarop ik het allemaal vol kon houden. En zo voelde het ook regelmatig, niet genieten van mijn leven maar de dag doorkomen. Mijn lol was dat anderen daar wel aan toe kwamen, aan van het leven genieten. En dat ìs ook leuk maar je kunt het overdrijven.  Ken je de term 'curling ouderschap?' Dat was wel op mij van toepassing;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Ken je de term 'curling ouderschap?' Dat was wel op mij van toepassing;)

ai...die kende ik niet. Even opgezocht en zeker ook op mij van toepasssing :blink: Heel erg zelfs....oops...ook daar mag ik wat aan doen! 

2 uur geleden zei Etty:

Ik ben nu 57 en ik denk soms wel dat ik het anders had willen doen. 

Ik denk ook best vaak dat had ik anders gewild, of had ik mijn leven maar zo ingericht, had ik maar in het buitenland gewoond... een vriendin van mij zegt wel eens tegen mij dat ik achter mijn besluiten moet staan, over bepaalde keuzes die ik heb gemaakt in het leven (studie, waar wonen, werk, keuze er te zijn voor de kinderen ipv carrieregericht), omdat het op dat moment het juiste besluit leek. Daar, in die beslissing vrede vinden, wat de uitkomst ook is achteraf. Soms heb ik spijt dat ik die studie ben gestopt, maar ik denk nu vaak: ik heb gekozen voor de kinderen, en dat kan maar 1 keer, ze zijn maar 1 keer jong en daar voel ik veel rust in. Die studie kan later ook ook nog, als het wel goed voelt. Voor nu voelt dit voor mij, net zoals jij aangeeft, als de beste keuze, maar dan wel iets minder curling ouder zijn...haha. EN zonder dat mijn leven alleen om hun agenda's draait, ook mijn momenten pakken, mijn doel stellen binnen de mogelijkheden. EN dan wel genieten van deze keuze die ik heb gemaakt, zonder me leeg en stuurloos te voelen. Werk aan de winkel dus! 

Hoe had jij het anders willen doen? En het genieten, doe je dat nu wel? Zou jij niet die studie alsnog kunnen oppakken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Claire:

ai...die kende ik niet. Even opgezocht en zeker ook op mij van toepasssing :blink: Heel erg zelfs....oops...ook daar mag ik wat aan doen! 

Een therapeut die me al snel doorhad wees me er fijntjes op. Zij had het ook over gezonde frustraties en tegenslagen waar we ze niet tegen mogen beschermen, die ze moeten meemaken, die bij het leven horen. Als we ze proberen te voorkomen dan geven we ze de boodschap mee: je kunt het niet, je hebt mij nodig.  En ze krijgen ze toch wel. 

2 uur geleden zei Claire:

Hoe had jij het anders willen doen? En het genieten, doe je dat nu wel? Zou jij niet die studie alsnog kunnen oppakken?

Die studie van toen nee, daar heb ik geen zin meer in.  Studeren op zich wel, en doe ik ook eigenlijk wel maar dan niet meer voor een diploma.  Ik leer altijd wel iets nieuws.   Ik ben nu in staat om te kijken waar mijn behoeften liggen, en er dan een vorm bij te kiezen om ze te vervullen. Soms kan dat niet meer dan een klein beetje maar dat is al leuk.  Dat hoeft niet persé met een betaalde baan te zijn.  Ik ben tevreden met het werk wat ik nu doe omdat het parttime genoeg betaalt en verder te kunnen doen met mijn tijd wat ik wil.  

Wat ik anders had willen doen,  ik probeer te antwoorden maar ik vind dat zo'n zelfkastijding eigenlijk. Goed dat je het vroeg.  Wat ik nu  kan en wil veranderen, daar wil ik me mee bezig houden. De rest is geweest, en ik heb mijn best gedaan. Dat doen we allemaal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

Zij had het ook over gezonde frustraties en tegenslagen waar we ze niet tegen mogen beschermen, die ze moeten meemaken, die bij het leven horen. Als we ze proberen te voorkomen dan geven we ze de boodschap mee: je kunt het niet, je hebt mij nodig.  En ze krijgen ze toch wel. 

Je hebt helemaal gelijk. Moeilijk dat loslaten! 

2 uur geleden zei Etty:

Ik ben nu in staat om te kijken waar mijn behoeften liggen, en er dan een vorm bij te kiezen om ze te vervullen. Soms kan dat niet meer dan een klein beetje maar dat is al leuk. 

Fijn dat je een manier hebt gevonden om je behoeften te vervullen! 

2 uur geleden zei Etty:

Wat ik anders had willen doen,  ik probeer te antwoorden maar ik vind dat zo'n zelfkastijding eigenlijk. Goed dat je het vroeg.  Wat ik nu  kan en wil veranderen, daar wil ik me mee bezig houden. De rest is geweest, en ik heb mijn best gedaan. Dat doen we allemaal. 

Klopt, dat is ook wat ik aangeef, zelfkastijding is een passende term erbij ;) Leven in het nu en niet blijven hangen in het verleden. Dat is geweest, die keuzes zijn gemaakt met een reden. Als je het nu anders wil, niet uitstellen maar doen!

Daarom ben ik zo blij dat ik de stap heb gemaakt met het stoppen met alchohol, niet uitstellen, maar NU heb ik er last van dus NU doen. Hetzelfde geldt ook voor het 'invullen' van dat lege gevoel. Wat ik merk dat het mij enorm helpt is om hier mijn verhaal kwijt te kunnen, en aan al jullie reacties heb ik enorm veel. Ik kijk er weer positiever tegen aan en heb zin om mezelf aan te pakken! Dus nogmaals bedankt!

Geniet van deze druilerige dag :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Claire, mooi om je te lezen :heart:

Wat betreft keuzes is het volgens mij belangrijk om vooral te genieten van wat je wél gekozen hebt. Als je iets kiest, kies je natuurlijk ook altijd iets níet. Kies je voor kinderen dan verlies je vrijheid, kies je vrijheid dan krijg je geen kinderen. Kies je om te gaan wandelen dan kun je niet relaxed op de bank liggen, lig je op de bank dan werk je niet aan je conditie. Zo kun je altijd wel spijt hebben van iets en jezelf op je kop zitten.
Het maakt in veel gevallen misschien wel niet veel uit wat je kiest,  er zijn geen goede of verkeerde keuzes, je doet gewoon maar wat en dan is er altijd van alles om spijt van te hebben óf om van te genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Etty:

Een therapeut die me al snel doorhad wees me er fijntjes op. Zij had het ook over gezonde frustraties en tegenslagen waar we ze niet tegen mogen beschermen, die ze moeten meemaken, die bij het leven horen. Als we ze proberen te voorkomen dan geven we ze de boodschap mee: je kunt het niet, je hebt mij nodig.  En ze krijgen ze toch wel. 

Curling ben ik ook schuldig aan :( 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
 Share

• Nieuwe aanmaken...