Spring naar bijdragen

Donderdag 1 september 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden zei Adri02:

Als je je boodschappen nou voortaan weer in een fysieke winkel doet, heb je de tijd helemaal zelf in de hand. Zo eenvoudig :).

Tja Adri,
Je wilt niet weten hoe lang ik naar een kastje van dat formaat heb lopen zoeken in fysieke winkels.
Nergens te vinden.
uiteindelijk, ook nog na heel lang zoeken op internet, precies gevonden wat ik zocht.
Dus ja, daar blijf ik dan toch maar even voor thuis.
(Ik ga persoonlijk zo wie zie liever naar een gewone winkel, kan ik tenminste zien wat ik koop )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De "R" zit weer in de maand. 'Vroeger' gingen we dan massaal aan de levertraan om gezond de winter door te komen. Ik heb daar later een alcoholische variant op gevonden, leek me nog veel gezonder, en niet alleen als de "R" in de maand zat. Nu doe ik al jaren niet meer aan de "R" in de maand, maar elke september moet ik er toch nog weer even aan denken... die goeie ouwe tijd die niet beter was dan de tegenwoordige tijd.
Wel anders. Levertraan is nu, geloof ik, een verboden product. De echte levertraan, bedoel ik dan, de alcoholvrije oorspronkelijke. Gelukkig maar... brrrrrrr.... Die andere, de alcoholische 'variant' heb ik zélf op m'n lijst van verboden producten gezet. Wel zo gezond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, goeiemorgen, ikkanhet.

Schelvispekel op z'n minst, hoewel daar maar 35% alcohol in zit. Liever ging ik voor nóg 'gezonder', smaak, naam en soort maakten niet zoveel uit. Het ging om de C2H5OH. Daar kwam ik de winter (en de andere jaargetijden) wel mee door.
Tot ik concludeerde dat het middel erger was dan de kwaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei rapilos:

Je wilt niet weten hoe lang ik naar een kastje van dat formaat heb lopen zoeken in fysieke winkels.

Volgens mij is dat juist precies wat Adri02 wilde weten. 

Ja triest he @Remi1, ik zat gisteren op een bankje in het park te wachten op iemand en daaromheen lag het ook bezaaid met peuken en lege blikjes bier. Alsof je niet gewoon zonder een drug op een bankje kan zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond heb ik een etentje met collega's. De groep is mij een beetje te groot, niet de leukste collega's. Ik zal mijn neus maar even laten zien en wegglippen zodra het kan. 

Ben er gerust op dat ik geen alcohol drink, dat doe ik ruim een week sowieso niet en wil dat weer eens wat langer volhouden. Ik ga er op de fiets heen dus ben verder niet afhankelijk van een ander om te vertrekken.

Paar dagen geleden uit eten geweest en mijn tafelgenoot zat gezellig biertjes te drinken. Ik had er totaal geen last van. In dat restaurant hadden ze zelfgemaakte ijsthee en kombucha. Heerlijk hoor.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schelvispekel is de oudste vissersdrank die verkocht wordt in Nederland. De oorsprong ligt in de 17e eeuw toen vissers uit Vlaardingen (Zuid-Holland) op de Noordzee hun eigen drank aan boord maakten. Ze hadden de Schelvis geruild met de kruiden van de VOC schepen die terug kwamen uit Indië. Ze lieten de kruiden in de brandewijn trekken en hadden zo hun eigen sterke drank tegen de bittere kou. In de 17e eeuw had deze kruidenbitter nog geen naam. Waar komt de naam “Schelvispekel” vandaan? Het smaakt noch naar vis noch naar zout. Toen de vissers na de visvangst op de Noordzee weer aan wal kwamen werden ze begroet door hun vrouwen. Zij vroegen zich af waarom hun mannen zo vaak op hun kotter naar beneden liepen. Om geen argwaan te wekken zeiden de vissers: “de Schelvis ligt in de pekel”! En zo konden de vissers eeuwenlang ongestoord hun eigen Schelvispekel blijven stoken en drinken op hun kotters.

 

Toen dus al die welbekende smoezen.

 


 

bewerkt door Spirit
Reclame
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

nou, vanmorgen naar huisarts geweest. 
Morgen bloed laten prikken en doorverwijzing naar een psychologe. Even daar mn verhaal gaan doen.

Volgende week terug naar HA bij wijze van voortgangsgesprek.

Vanmorgen in overleg met dierenarts besloten om morgen een van mn katten te laten inslapen (Alex) 

Super verdrietig maar hij is echt ziek (oa nierfalen) en doet zn ontlasting daardoor overal behalve op de bak. 
 

Dus even kiezen op elkaar de komende dagen/vandaag. 
 

Iedereen hier hele fijne dag en succes enzo <3 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Dagelijks ga ik naar de JMB, daar hebben ze een kortingsbak met producten,
waarvan de houdbaarheidsdatum die dag verloopt.
Ik eet bijna dagelijks voor minstens de helft van de normale prijs.
Tot mijn grote verbazing zag ik vandaag een grote hoeveel flessen wijn staan met 25% korting.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...