Spring naar bijdragen

Maandag 29 augustus 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Sterkte Quinn, is de kok zo slecht? Of eet je gewoon niet makkelijk? 

Ik heb vandaag een soort van pilot van vroeger mogen afronden met een gevoel wat meer bevrediging geeft. Vroeger had ik het plan opgevat om doodgereden katten langs de kant van de weg te leggen zodat hun baasjes hen nog zouden kunnen vinden. Dan trok ik daar een foto van als het er niet heel gruwelijk uitzag of trok een foto als ik het gruwelijke er een beetje af had kunnen halen.  Dat zette ik dan op een website van vermiste dieren en dat was het. Vooral zeer onbevredigend maar wel leerzaam, onbevredigend omdat die katten nooit opgehaald werden. En leerzaam omdat ik nu wel weet onder welke weersomstandigheid een kat vergaat en onzichtbaar wordt. 

Vandaag die kat naar een dierencrematorium mogen brengen waar deze koel ligt voor 14 dagen zodat een eventueel baasje de kat nog kan terug zien. Kunnen checken op een chip maar had deze helaas niet. Niet mooi in de zak kunnen steken want was al stijf. Maar ook hier zie ik weer mogelijkheden in, ik schijn dieren heel mooi af te kunnen leggen. Want bij ons mam hadden dokters het helemaal niet door dat de kat van ons mam ook dood was. Die dachten dat ze rustig lag te slapen toen ons mam ook ging. En zo heb ik het wel vaker voor mensen gedaan voor mensen, die hun kat nog wel wilde zien maar het ding van dood eng vonden. Ik weet niet hoe ik dat doe, dat gaat vanzelf als een dier nog een beetje meegeeft weet ik er iets mooi triest van te maken. En de angst voor de dood weg te halen. 

Ik vond het vandaag gewoon heel erg prettig dat ik die kat mee kon nemen en naar het crematorium kon brengen. Met dit weer was ze snel weggeweest maar had er een paar dagen gruwelijk uitgezien. Nu hoeft niemand dat te zien, inclusief ik zei de gek. En krijgt deze kat ook nog eens een crematie. Dat vind ik wel even respectvoller voor zo een dier. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei Yvonne:

Ja, lekker in de schaduw en liever ook niet warmer, kunnen we dat ergens regelen? 
Moet je de hele dag werken? 

Yep morgen ook. 

13 uur geleden zei Fonny:

Goedemorgen Niks!!! Hoe gaan de meiden?:heart:

Goed! Mini start vrijdag in de peutergroep bij het audiologisch centrum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag je online @tasseke. Fijn je weer te zien. Ik hoop dat het goed met je gaat. Groet van oudgediende borretje die inmiddels Remi heet hier.

@niks hoi! Ja nog steeds. Maar ik merk nu wel goed dat het op het einde loopt want de dagen korten al aardig. We zijn ook alweer bijna september natuurlijk maar over het weer en de temperaturen mogen we niet klagen dus we gaan nog even lekker door zolang het kan.

bewerkt door Remi1
Toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...