Spring naar bijdragen

Afbouwen ozaxepam


Sofie1982

Aanbevolen berichten

Hey! Graag had ik een beetje advies van andere mensen die hier ervaring mee hebben, mijn huisdokter die weet het precies ook niet zo goed. Sinds 31/7 gebruik ik 2x per dag 7,5mg ozaxepam. 1 tablet van 15mg per dag dus (voor angst en paniek) Soms ook weleens een kwartje meer en ook een paar keer genomen voor te kunnen slapen. Maar over het algemeen dus 1 tablet 15mg per dag. Nu moet ik dus echter gaan afbouwen maar heb geen idee hoe of hoeveel… iemand die me enige tips kan geven? Dankuwel! 
groetjes sofie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij hoef je na bijna 4 weken 15 mg oxazepam niet af te bouwen, maar kun je gewoon stoppen.
Maximum is twee maanden gebruik. Wat staat er in jouw bijsluiter?
Of eerst een week alleen 7,5 mg slikken en dan stoppen.
Jouw angst en paniek blijven natuurlijk, komen weer terug.
Daarvoor moet je een alternatief bedenken.
Overleg dit maar met jouw huisarts, die kent jou, ik niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad 2 maanden Max met inbouw inbegrepen… voor 31/7 neemde ik het enkel indien nodig, Soms een week niet, dan een dag weer wel, dag niet… ik heb ze voorgeschreven gekregen op 27/6 en vanaf 31/7 dus elke dag… maar heb toch precies de indruk dat ik er wat afhankelijk van ben…voor de angst en paniek ben ik in behandeling (wat ook niet altijd helpt) en werkt voor mij (meestal) het beste om terug dingen te ondernemen waar ik angstig voor ben om zo de angst onder ogen te zien en mezelf te realiseren dat er geen dreiging is… 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...