Spring naar bijdragen

VRIJDAG 29 JULI 2022


Fonny

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei lady jane:

ja ik maak er maar een geintje over
maar het klopt wel dat met hoofdletters schrijven hier
gebeurt als je speciale aandacht wilt ergens voor.
Dat kon jij niet weten Fonny, ik heb het hier geleerd ook, maar
het schijnt een ongeschreven regel te zijn op fora.
Dus misschien kun je er wel rekening mee houden?

Het is geen ongeschreven regel. Het is de etiquette van internet, nettiquette. Ook in mailverkeer. Hoofdletters is schreeuwerig aandacht vragen en wordt als storend ervaren al het veelvuldig gebruikt wordt. B) (bron: Wikipedia, Nettiquette)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat @lady janehet mooi en ook liefdevol brengt: de bezwaren tegen in hoofdletters schrijven. Zo kan het ook.

Nu er op door wordt gegaan: ik ben het er niet mee eens. Ik zie Fonny haar hoofdletters als een teken van vastbeslotenheid.  Niet schreeuwerigheid of om aandacht vragen.

We hebben hier nogal de neiging ( ik ook) om dingen van oudgedienden te accepteren die we van relatief pasgestopten niet gedogen. Bolletje schrijft hele draadjes in hoofdletters. 

Ik vind ook niet dat je iemand zijn wijze van zichzelf op het dagpact ongevraagd mag aanpassen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen is het laminaat aan de beurt, die dusdanig in de weg gingen staan Even polshoogte genomen gisteren.Buurvrouw van boven, waar ik het van heb gehad, gaat verhuizen naar een benedenwoning hier in het complex.Ze schijnt alleen maar lekkage te hebben, door de nieuwe CV installatie. Ze was gisteren helemaal doorgedraaid, het arme mens.Het bestelde laminaat gaat dus naar het nieuwe huis.

Logisch dat het er steeds niet van kwam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei rapilos:

Lieve mensen,

Wat maakt het nu toch uit of het dagpact groot of klein geschreven wordt.

Gekleurd of zwart wit , wat maakt het uit ??

Het gaat er toch om dat je samen een pact sluit, deze dag niet te drinken !?

 

Ach, zal wel door mij komen. Ik schreef woensdagavond een ergernisje van mijn kant van mij af. Wat overigens meer zegt over mij dan over iemand anders want mijn ergernis is van mij. En eigenlijk gaat het misschien wel niet zoveel ergens over, en, dat weet ik wel zeker van mijzelf, was het gewoon even een klein onschuldig dingetje waar ik even mijn opeenstapeling kon uiten. Ik heb het prive moeilijk momenteel. Waarom er nu 2 dagen later pas zo"n gedoe om hoofdletters gemaakt wordt weet ik ook niet.

Als dat alles is waar je/ ik me druk om zou hoeven maken dan kneep ik nu mijn handen nog fijn.

bewerkt door Remi1
taalfauten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Rosee:

@Ettybedoel je trouwens dat je de slaapplek die je had geboekt voorbij bent gelopen omdat je meer km liep dan je had ingeschat?

Haha nee, we hadden verkeerd ingeschat hoe ver die b&b was toen we boekten. Volgende keer beter opletten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...