Spring naar bijdragen

Berkje


Berkje

Aanbevolen berichten

Mijn kracht en mijn valkuil is dat ik altijd het goede in de ander zoek. Daarmee verbind ik me met de ander. Anderzijds heb ik het niet altijd door gelijk als de ander niet het goede met mij voor heeft.

Heb een beslissing genomen na lang wikken en wegen waarmee ik bepaalde mensen naast me neer kan zetten.

Dit zijn mensen die vol zijn van zichzelf en niet integer zijn geweest naar mij toe. Ik heb het niet doorgehad,goedmoedig als ik ben zag ik hun kwaliteiten.

Langzaam aan bemerkte ik dat mijn kwaliteiten niet ontvangen werden. Heel soms een beetje,net genoeg om me te laten twijfelen zag ik het dan toch verkeerd? Totdat het moment kwam dat ik het zeker wist. 

Ik ben net zoveel onderdeel van de interactie als de ander en iets in mij doet de ander instinctief besluiten zich boven mij te plaatsen. Weet ook wat dat is hoor, ken mezelf wel wat dat betreft. Ben wel geraakt door wat er gespeeld heeft en concludeer dat daar niet mijn plek was. 

Nu ga ik weg uit deze situatie en ga door. Ik wordt gezien en ontvangen door mijn nieuwe omgeving. Daar ben ik dankbaar voor:heart:

Wilde ik delen voor wie er wat aan heeft. Kiezen voor jezelf het meest krachtige wat je kan doen. Ook al doet het pijn dat sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn(dat rijmt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Berkje:

Mijn kracht en mijn valkuil is dat ik altijd het goede in de ander zoek. Daarmee verbind ik me met de ander. Anderzijds heb ik het niet altijd door gelijk als de ander niet het goede met mij voor heeft.

Heb een beslissing genomen na lang wikken en wegen waarmee ik bepaalde mensen naast me neer kan zetten.

Dit zijn mensen die vol zijn van zichzelf en niet integer zijn geweest naar mij toe. Ik heb het niet doorgehad,goedmoedig als ik ben zag ik hun kwaliteiten.

Langzaam aan bemerkte ik dat mijn kwaliteiten niet ontvangen werden. Heel soms een beetje,net genoeg om me te laten twijfelen zag ik het dan toch verkeerd? Totdat het moment kwam dat ik het zeker wist. 

Ik ben net zoveel onderdeel van de interactie als de ander en iets in mij doet de ander instinctief besluiten zich boven mij te plaatsen. Weet ook wat dat is hoor, ken mezelf wel wat dat betreft. Ben wel geraakt door wat er gespeeld heeft en concludeer dat daar niet mijn plek was. 

Nu ga ik weg uit deze situatie en ga door. Ik wordt gezien en ontvangen door mijn nieuwe omgeving. Daar ben ik dankbaar voor:heart:

Wilde ik delen voor wie er wat aan heeft. Kiezen voor jezelf het meest krachtige wat je kan doen. Ook al doet het pijn dat sommige zaken niet vanzelfsprekend zijn(dat rijmt)

Goedemorgen Berkje...heel mooi verwoord en ik begrijp je..veel sterkte...dit is niet makkelijk:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren eerste maand zonder alcohol voorbij sinds een tijdje;)Geeft een goed gevoel. Wel grappig dat ik juist op die dag een fles drank kado kreeg. Voelt dan als een test. Denk dan ook 1 glaasje kan wel. Denken mag natuurlijk. Doen we niet:)

Die fles is voor de man of de visite,ik ga door dag voor dag.

Vandaag neem ik de eerste niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-8-2022 om 08:06 zei Berkje:

Nu ga ik weg uit deze situatie en ga door. Ik wordt gezien en ontvangen door mijn nieuwe omgeving. Daar ben ik dankbaar voor:heart:

Ik ben blij om te horen dat je de moed hebt om voor een nieuwe omgeving te kiezen. Mensen lopen je anders alleen maar in de weg met hun manieren. Je verhaal vind ik herkenbaar.

Jij verdiend ook mensen om je heen die je zien zoals je bent. Voor mij ben je iniedergeval een fijne steun vandaag:heart:

1 maand zonder, lekker bezig!:present: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo lekker in de chill stand. Heb me voor de tweede keer op het maand pact gezet. Geeft me extra steun voor de komende maand.

Voel me ok. Doe mn dingen en ben dagelijks bewust met het niet drinken van alcohol bezig. Heb nu genoeg lekkere limo spa bruis combinaties die voor mij een tractatie zijn.

Heb meer energie en heb m'n dagelijks ritme op een voor mij goede manier kunnen veranderen. Slaap goed en wordt niet meer met hartkloppingen en onrust wakker. Dat alleen al is me me zoveel waard. Daar hou ik aan vast. Emoties van oud zeer zijn er nu zonder een alcohol roesje luid en duidelijk met momenten. Kan het ook even wegzetten door te genieten van het fijne van het hier en nu. Praat ook met mijn man. Hij hoort me en geeft me veel steun. Ben ik dankbaar voor. Ga er weer vandoor....het forum geeft me steun elke dag weer sinds ik gestopt ben bedankt lieve mensen dat jullie er zijn:heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Berkje:

Kan het ook even wegzetten door te genieten van het fijne van het hier en nu. Praat ook met mijn man

Fijn dat het goed gaat en je steun vind bij je man. Wanneer je stopt met drinken komt er zoveel los aan oude emoties, ik herken het. Vandaag 2 jeugdfilms gekeken en dat deed me weer even onbezorgdheid voelen.

6 uur geleden zei Berkje:

Heb meer energie en heb m'n dagelijks ritme op een voor mij goede manier kunnen veranderen

Zonder alcohol kun je het allemaal aanpakken:sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoooo ik dacht ik ga voor wat grote glazen waar ik mijn nieuwe favoriete frisdranken in kan doen naar de kringloop. Gezegd en gedaan. Hadden niet wat ik zocht. Mezelf betrapt op mijmeren met een mooi bierglas in mn hand. Daar kreeg ik nou trek van.:D

Dussss ben er nog niet en mijmeren mag en trek mag ook. Nu weer lekker aan de bruis met limo in een "oud" glas. T smaakt me best:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi @Soberbunny3 dank je wel voor t vragen:heart: Het gaat hier z'n gang. Heb geen klagen. Droomde vannacht dat ik alcohol dronk en moest in mn droom gelijk aan t forum denken en dat ik dat zou gaan vertellen. Niet drinken houdt me helder en in mn structuur. 

Hoe is het met jou? Hoop ook ok:rose::heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou de limonade glazen zijn er gekomen. Gewoon van die grote van die beetje brede glazen hebben ze in verschillende winkels. Ze staan ook best geinig met een biertje er in denk ik maar tik vandaag de twee maanden zonder alcohol aan.

Voelt goed. Mn doelen zijn stevig. Merk dat zoals verwacht de euforie van de eerste maand weg is. Voel me ook een stuk beter,meer geland zeg maar. Het is dagelijks in mn hoofd. Een moment van bezinning,de afspraak met mezelf de eerste niet te nemen. Aankomende maand wil ik doorgaan zoals afgelopen maand. Bewust bezig. Bewust genieten van de goede dingen. Ruimte geven aan gevoel. Accepteren dat er trek is met momenten en verlangen naar. Zet er nieuwe positieve ervaringen naast zonder er een weegschaal van te maken. Op naar een nieuwe maand. Vandaag de eerste niet.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...