Spring naar bijdragen

Berkje


Berkje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Na een aantal maanden lezen op het forum heb ik vandaag besloten me aan te melden. Mijn forum naam is Berkje, als in een Berken Boom. Ben een vrouw van middelbare leeftijd. Ben gelukkig samen met mijn man. Wat ik hoop te vinden is steun bij mijn besluit om vandaag de eerste niet te drinken. Moedig voorwaarts dus. Hoop ook een steun te kunnen zijn voor anderen.

Drink sinds mijn tienerjaren met periodes wel en geen,wat meer en wat minder alcohol. Merk dat ik er steeds slechter op reageer. Fysieke en emotionele katers. Daar wil ik vanaf. Dat kan heb ik in de afgelopen tijd hier gelezen☺️

Merk dat ik toe ben aan verandering dat de noodzaak er is. Hoop dat het lichter wordt naarmate de tijd voort gaat. 

Tot later en bedankt voor het lezen.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank jullie wel @Colibri, @lady jane @Tine @Etty en @Fonny 

Doet goed om steun te krijgen:heart:

Vandaag voelt ok,heb een frisje genomen en zit nu aan t water. Zal vd week is kijken naar Spa Rood in combi met iets,vind die prik wel lekker,of een tonic ofzo. 

Vanmorgen in gesprek met mezelf over wat ik voel op verschillend gebied. Afgesproken met mezelf dat gevoel er mag zijn.

Ga nu niet beslissen tot verandering,mocht dat gevoel opkomen maar ga het tijd geven. Hoef dus nu geen acties te maken,dat voelt al goed. 

Stap voor stap.

bewerkt door Berkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedacht me dat het een heerlijk kado is om aan jezelf te geven...

Een goede nachtrust, een frisse ochtend...

Weet dat het lastig wordt als de euforie van het genomen besluit weg ebt. Heb het vermoeden dat dat dit keer niet erg is als het lastig wordt. Hoef alleen die eerste en enige niet te nemen. Vandaag niet en morgen opnieuw besluiten.

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ettyvlierbloesem sap check:)is idd lekker met bruiswater!

@Colibri ga ik zeker voor kijken:)

@ikkanhetDankjewel voor je welkom en de tip. Ken crodino alleen van naam,vind tonic lekker dus ga t zeker uitproberen!

@Fonny dank voor je steun!

Heb dus de afgelopen dagen spa rood/bruiswater,koud,gedronken met vlierbloesemsiroop èn stiekem nu favoriet, spa rood met gember siroop. Heeft echt een bite,lekker! 

Zo kom je op ideeën helemaal goed.

Doet me goed al die reacties. Dan voel ik me echt gesteund en dat je samen met anderen op je eigen manier bezig bent met een doel. Als ik voor mezelf aan het mijmeren ben schieten me soms regels te binnen van dingen die ik hier gelezen heb. 

Zo dacht ik vandaag na over "als je eenmaal een augurk bent geworden wordt je geen komkommer meer" o.i.d. zag daar echt de zin van in. Dat is toch mooi;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi Reacher,

Dankjewel voor het vragen, het gaat stap voor stap zonder alcohol. Heb echt momenten dat ik er aan denk,of als ik langs een terras loop en mensen zie drinken denk lekkerrrr;) Dat mag ook van mezelf dat denken,alleen vandaag drink ik niet,en de dagen hiervoor ook niet. Wel bruiswater met lekkere limo's.

Slaap goed en ben blij dat ik fris wakker wordt.

Hoop met jou ook z'n gang, bedankt voor de uitnodiging voor de dageraad,kom binnenkort even buurten:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Kijk dat lees ik graag een mede katten liefhebber! :)

:heart:katten! Onze katten hebben we lang hij ons mogen hebben. Op gezegende leeftijden zijn ze gegaan naar de regenboog brug,ken je het gedicht? Ze worden gemist maar we zijn dankbaar voor alle liefde,kopjes,uitglijden in kots,haarballen op een schoon bed,neurotisch gemiauw om eten,zacht gespin,hard geknor,bijten in tenen,drogen van tranen,en alle mooie momenten met onze kattenvriendjes! Voor nu zijn we katloos maar geniet van elke kat die ik tegenkom op straat! 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Merk dat ik door de dag heen meer energie heb. Er is meer ruimte om dingen te doen en actie te maken. Tegelijkertijd daarnaast een vermoeid gevoel in m'n lijf. Heeft tijd nodig om de balans terug te vinden.

Van t weekend allen Carr gelezen, vond er goede punten in zitten. Voor mij is lezen over alcohol gebruik ook wel een trigger om trek te krijgen in alcohol. Bespreek dit ook met m'n man dat het een trigger is. Het fijne is dat zijn drinken van alcohol geen trigger is voor me.

Mensen brein zit wonderlijk in elkaar.;)B)

bewerkt door Berkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat altijd om balans. Evenwicht tussen actie omdat je plots meer tijd hebt en energieherstel omdat je lichaam bij moet komen van het alcoholgif.

Lezen en leren over alcoholmisbruik maar er ook niet obsessief mee bezig zijn…

Matigheid is moeilijk voor verslaafden. 
 

Katten zijn geweldig! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lekker vroeg op vandaag,deuren open en laat de ochtend koelte maar binnen komen. Bakkie,ontbijtje en vroeg om een boodschap geweest. Een buurt kat kwam voor een kroel en nu de krant spellen. Het leven is hier goed. Vandaag drink ik de eerste nietB) Voel op dit moment vooral de voordelen en het gemis is er nu niet. Als het weer komt mag dat ook. Stap voor stap.

@Reacherzeker is matigheid moeilijk voor verslaafden:) daarom is het vaak inderdaad alles of niks. Leer steeds meer...ben ik dankbaar voor. 

bewerkt door Berkje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...