Spring naar bijdragen

Chronische hyperventilatie, PTSD, HSP


Lionart

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Ik ben 64 jaar oud en heb gedurende 25 jaar benzo's genomen. In 1996 had ik een verbale aanvaring met mijn vader die op dat moment dronken was en met zijn vinger wijzend zei: 'Jij gaat nooit iets hebben of kunnen'. Ik ben altijd zeer nerveus en gevoelig geweest en deze uitspraak en vooral vinger kwamen binnen als een dolk. Korte tijd later kon ik 's nachts niet meer doornemen. De dokter kwam de dag nadien en sprak van angst- en paniekstoornis en hyperventilatie. Hij schreef ook medicatie voor. Ik heb antidepressiva en vooral alprazolam genomen al die tijd erop. In augustus van vorig jaar ben ik begonnen met de langzame afbouw. Ik zat toen op 2mg per dag en nu op 0. Ik heb nu blijkbaar nog meer pijn dan voorheen. Vooral ademproblemen en pijn in achterhoofd en borst, veel spierspanning en zenuwpijn...

Ik heb een aantal vragen waar ik hoop een antwoord op te krijgen.

1. Ik heb iemand horen gewag maken van demonische machten. Daar lijkt het vaak wel op. Ik denk vaak dat ik gek word. Herkenbaar?

2. Ik heb me vaak de vraag gesteld: zal ik hier op dezelfde manier uit komen zoals ik er in gegaan ben. Ik ben niet meer dezelfde persoon als toen. Ik ben geëvolueerd en ben ook spiritueel bewust van veel meer. Toch steekt die vraag nog de kop op.

3. Wat met die nare gedachten? Ik heb sinds augustus een vriendin die zelfs lang therapeute geweest is en toch zijn daar twijfels over hoe het verder kan. Een mens is een eenheid van denken, gevoel en lichaam en het ene heeft natuurlijk een invloed op het andere niveau.

4. Is het bij sommigen herkenbaar dat je lijkt afgesneden van je hart of gevoel met alle vragen uit 3. vandien. Komt daar dan verandering in naargelang het spul meer uit het systeem gaat?

Graag advies.

Groet,

LIONART

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...