Spring naar bijdragen

Woensdag 20 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei Spirit:

Hoe doe je dat @nancy, een biefstuk roerbakken?

In dunne reepjes snijden, dan na één minuut uit de wok halen. Vervolgens de rest wokken, de sauzen erbij en als laatste de boefstukreepjes. Verse bieslook eroverheen strooien. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klinkt lekker Nancy. En niet al te dikmakend inderdaad. De risotto ook. Ik kook, als ik thuis ben, voor de lunch uitgebreid. Ik had een salade met ansjovis, veel groenten, witte bonen, olijven. En geen gekookt ei. Die heb ik net gegeten, geen echte trek meer door het warme weer.

@Yana ik wandel wel alleen korte of langere stukken op bekend terrein, maar zo in het wilde weg een hele dag wandelen op een onbekende plek verder van huis komt er nooit zo van, alleen als ik een afspraak mis (dat was in dit geval zo, ik zou met een groepje gaan maar was te laat). Bang om te verdwalen en voor enge mannen inderdaad. Ik had een hotel geboekt in Dordrecht en heb de volgende dag gewandeld in de stad met een audio-app en ben naar het museum geweest. Ik zou ook in het museum mensen ontmoeten, maar door het warme weer werd de afspraak afgezegd. Het was heerlijk om zo met mezelf op stap te gaan. Met niemand rekening hoeven houden, lekkere hapjes gekocht om op de hotelkamer op te eten en chips in bed eten voor de tv. Af en toe wel een beetje eenzaam, maar eigenlijk heel fijn en het voelt heel krachtig en zelfstandig om dat te doen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lonster:

Tip die ik laatst hoorde. In plaats van in een pan water op het gas, je ei in de waterkoker doen. Water laten koken, af laten slaan en 4 minuten wachten.

Van de drie keer dat ik dit gedaan heb, ben ik twee keer vergeten dat het ei daar nog in lag.

Misschien een idee om die waterkoker dan op een ongebruikelijke plaats te zetten totdat je het ei er weer uitgehaald hebt. En een keukenwekker zetten voor die 4 minuten.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is iets waar ik de laatste tijd veel over nadenk, alleen op pad. Ik heb wel vriend(in)en en afspraken, maar vaak gaat de relatie of de kinderen of werk voor, wat heel begrijpelijk is. Maar dat maakt dat je soms moeilijk iemand zomaar meekrijgt voor een weekendje. En het leek me juist leuk om afgelopen weekend wat te doen, omdat mijn vakantie begon. Dus vandaar dat ik het op die manier bedacht had. Met afspraken met kennissen waar dus niks van kwam, maar uiteindelijk dus wel lekker weg geweest. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind het ook wel wat hebben om alleen op pad te gaan.Ik ga het ook steeds meer doen.Ik vermaak me dan prima.Eigen baas,je hoeft met niemand rekening te houden en je kan weg, wanneer je wilt.Fietsen vind ik ook ideaal om alleen te doen.Grinnekend kijk ik dan naar de soms bekvechtende stelletjes, of ze kijken je aan, alsof je van Mars komt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar @Lonster Soms heb ik echt last van het idee dat iedereen leuke dingen doet,  en dan is het idd heel fijn om er zelf op uit te gaan als dat lukt.  Bij mij soms wel en soms niet wegens uitstel gedag en zelfmedelijden. En soms is het heerlijk,  bijvoorbeeld in een museum want ik ben meestal nog niet klaar als de rest al weer weg wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei lady jane:

Hoe gaat het verder met je @IJsvogel?

 Het gaat weer wat beter @lady jane, het gevoel van afzondering is weer over.  Ik moet wel op zoek naar  stappen die ik kan zetten om dit volgende x korter te laten duren. 

bewerkt door IJsvogel
Tag vergetern
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei IJsvogel:

 Het gaat weer wat beter @lady jane, het gevoel van afzondering is weer over.  Ik moet wel op zoek naar  stappen die ik kan zetten om dit volgende x korter te laten duren. 

Wat je blijkbaar al gedaan hebt (het is immers weer over?)maar dan eerder?

Laatst zat ik vast in iets waar ik vaker in vastzit. Mijn houvast is dan (inmiddels, omdat ik steeds weer zie dat dit gebeurt) weten dat het weer overgaat.   Het lijden is daarmee minder, maar nog steeds aanwezig.    Toen dacht ik: waarom leg ik niet vast hoe ik er steeds weer uit kom, hoe ik 'm dat flik? Zodat ik een gebruiksaanwijzing heb voor de volgende keer, dat ik niet steeds weer op zoek moet, het wiel uitvinden? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...