Spring naar bijdragen

Afbouwen Diazepam


Aanbevolen berichten

Hallo! 

Ik kom van 3x daags 2mg lorazepam en bijna 30 mg diazepam..

Na cold turkey te zijn gestopt een herstart gemaakt van 10 mg diazepam per dag.

Ik zit nu op 7 mg.. ik heb tabletten van 2 mg

Maar het word steeds moeilijker vooral het trillen en onrust is het ergste.. ik heb in het begin 1mg per 2 weken afgebouwd.

Wat kan ik nu het beste doen? 0.5 afbouwen per 2 weken? Ik heb gehoord dat je het beste 10% van de dossis waar je op zit kan afbouwen.. ik wil er eigenlijk z.s.m. vanaf maar merk dat dit ook niet werkt. 

Tabletten van 0.5 mg bestaan niet zei mijn huisarts, dus met 0.025mg kan ik ook niet afbouwen op het laatste?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

Alvast bedankt!

bewerkt door Konijntje
Aantal mg van tabletten gebruik vergeten.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 15-7-2022 om 11:13 zei Konijntje:

Hallo! 

Ik kom van 3x daags 2mg lorazepam en bijna 30 mg diazepam..

Na cold turkey te zijn gestopt een herstart gemaakt van 10 mg diazepam per dag.

Ik zit nu op 7 mg.. ik heb tabletten van 2 mg

Maar het word steeds moeilijker vooral het trillen en onrust is het ergste.. ik heb in het begin 1mg per 2 weken afgebouwd.

Wat kan ik nu het beste doen? 0.5 afbouwen per 2 weken? Ik heb gehoord dat je het beste 10% van de dossis waar je op zit kan afbouwen.. ik wil er eigenlijk z.s.m. vanaf maar merk dat dit ook niet werkt. 

Tabletten van 0.5 mg bestaan niet zei mijn huisarts, dus met 0.025mg kan ik ook niet afbouwen op het laatste?

Hopelijk kunnen jullie me op weg helpen!

Alvast bedankt!

Hoi Koneintje,

Gesteld dat er wel tabletten van 0,5 mg zouden bestaan, hoe zou je dan op het laatst met 0,025 mg willen afbouwen?

0,025 mg is een twintigste deel van 0,5 mg. Het is ook wel erg weinig want 2 mg wordt vaak al als betrekkelijk laag beschouwd, en dat is 80 maal zo veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Konijntje,

Wat goed dat je de stap hebt gezet om de medicatie af te bouwen en dat je dit nu stapsgewijs doet. Het is verstandig om je eigen lijf hierbij in de gaten te houden en de afbouw daarop wat aan te passen. Niet te snel, om ontwenning wat geleidelijker te laten verlopen en dit zoveel mogelijk proberen in te perken. Helaas gaat, ook langzame afbouw, gepaard met ontwenning. Luister naar je lichaam. Een pillensnijder kan helpen de dosis te verlagen in kleinere stappen. Sommige mensen werken met een weegschaal speciaal voor medicijnen.

Bespreek je de ontwenningsverschijnselen ook met je huisarts?

Veel succes! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-7-2022 om 19:55 zei Konijntje:

Hallo Karel12!

 

Wat is jou advies om hoe verder af te bouwen?

Ik bedoelde meer de helft van 0.5mg (ben echt geen reken wonder..)

 

B.v.d. 

 

 

hallo Konijntje,

Ik ben erg terughoudend om jou adviezen te geven omdat mensen en situaties heel erg kunnen verschillen. Algemene regels zijn moeilijk te geven. Je zou de Ashton Manual eens kunnen lezen, als je dat nog niet gedaan hebt. Via Google te vinden in het Nederlands en Engels.

Wat je zou kunnen overwegen is voorlopig een tijd op deze dosis te blijven staan, tot je je voldoende sterk voelt om verder te gaan afbouwen.

Er zijn er veel die dit doen met hele kleine stapjes, een zogenaamde microtaper.

Stel dat je bijvoorbeeld zou willen afbouwen met stapjes van  0,1 mg dan kun je dat doen met een precisieweegschaaltje, een scherp mesje en een nagelvijltje. Met het vijltje kun je er kleine beetjes vanaf vijlen en op die manier kun je heel nauwkeurig werken.

Het weegschaaltje moet een afleesbaarheid hebben van 0.001 gram

Je kunt zoeken op jewelry scale en 0.001

Heel veel succes gewenst.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...