Spring naar bijdragen

Donderdag 14 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Ik ook. En die toxische sfeer komt door uitlatingen van een ander, die zich geroepen voelt eens even lekker van zich af te schrijven. Misschien is het wel een uitnodiging. Tsja aansluiting, die voel ik ook niet altijd hier. Net als in het echte leven. En het forum, dat ben je zelf. Dat klopt dan wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Quinn:

@Yvonne en @nancy maar het is natuurlijk geen onbekende, ik weet best welke oude bekende achter dit nieuwe profiel zit. En de dubbele gezichten van diegene ben ik wel zat.

Daarnaast, blijkbaar zorg ik voor een toxische sfeer en dat wil ik niet. Dus, meer ruimte voor anderen.

@Quinn, ik denk te weten wie je bedoelt. Ik zou ook balen als een stekker. Maar laat die klojo maar lekker in zijn eigen sop gaarkoken. Blijf alsjeblieft hier, ik ben erg op je gesteld! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat is denk ik ook zo. Een vorm van jaloezie, op een bepaalde aandacht die je hier krijgt. Veel mensen vinden jou sympathiek, je kwetsbaarheid siert je maar dat wordt niet door iedereen gewaardeerd, vooral niet door mensen die ook die aandacht zouden willen. Die zien in kwetsbaarheid een uitnodiging om te gaan meppen. 

Koffie inderdaad, en dan zwemmen voordat het druk wordt met dagjesmensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen, 

Zit in de zon met koffie op een camping. Ben een paar dagen aan het wandelen.  Pieterpad. 

jaloezie kan enorm inspirerend zijn heb ik gemerkt, als je de onderliggende behoefte te pakken krijgt.  En dan de juiste strategie om deze te vervullen gaat toepassen, uiteraard

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge.

17 minuten geleden zei Quinn:

[...] weg wil ik ook niet, maar onbewust in een valkuil stappen ook niet.

 Quinnieboy, onbewust in een valkuil stappen is nou juist wat valkuilen je laten doen, er onbewust instappen. Bewust in een valkuil stappen kan alleen als je de valkuil ziet/herkent en dan is het eigenlijk geen valkuil meer maar een gewone kuil waar je uit een soort van eigenwijsheid of gemakzucht instapt. Je denkt dan: 'ha, een valkuil.. maar ik heb je door, ik stap gewoon bovenop je maar zal er dit keer niet in vallen. Dat zijn de kuilen die vallen in de categorie: nog een keer/meerdere keren precies hetzelfde doen maar een ander resultaat, andere uitkomst verwachten.
Onbewust in een valkuil stappen valt eigenlijk niet te voorkomen. Weggaan van dit forum kan een valkuil zijn, hier blijven kan ook valkuilen op je pad opleveren. Dat geldt voor ons allemaal. Om gisteren nog even aan te halen: het leven duurt maar even, maar ook oneven. Vallen en opstaan. Ervaringen opdoen, verwerken en doorgaan. Of, zoals ik vroeger al m'n berichtjes 'ondertekende' (toen dat nog kon) met "er zijn geen slechte dagen, er zijn goede dagen en leerzame dagen".

Bewust in die bekende 'valkuilen' stappen, nee, dat willen we geen van allen maar doen we toch maar al te vaak. Want ook al zijn we soms wanhopig op zoek naar verbetering van onszelf en/of onze omstandigheden, toch zijn we vaak bang om vertrouwde dingen los te laten, ook al zijn die vertrouwde dingen nog zo negatief. De mens bestaat voor een heel groot deel uit water én gewoonte.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...