Spring naar bijdragen

Woensdag 13 juli 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Een goede morgen allemaal,

Lekker gedoucht maar nog steeds moe
Slecht geslapen
Bijna 25 graden in de slaapkamer en het grote raam de hele nacht open gehad

Vanavond het zoveelste etentje met de hele familie van vriend
Zijn broer word 75
We zijn er al eens vaker geweest, het is zo'n all you can eat restaurant
Dus eten , eten en nog eens veel eten
Doe daar niet aan mee hoor
Tuurlijk eet wel lekker, maar niet 4 keer opscheppen ofzo
vreselijk vind ik dat :blink:

Vorige keer was het gigantisch druk, een mierenhoop, maar toen was het in het weekeinde
Hoop echt omdat het een door de weekse dag is, dat het wat rustiger is nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Maja:

En hoge druk spuiters. Wat een **** herrie.  
Enne: het gras maai ik met de ouderwetse grasmaaier. Gewoon zelf duwen.

Ik ook een gewone ouderwetse grasmaaier @Maja
Gaat prima, als je niet al te veel gras hebt
en nog goed voor je conditie ook :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mogge.

Nou @Adri02, dit is jouw dag om je hart te luchten. Er is al een hele lijst voorbijgekomen vandaag: de door jouzelf al benoemde elektrische fiets en bladblazer, de hogedrukspuit, de niet-met-de-hand-grasmaaier, de airco en als kers op de taart het all-you-can-eat-restaurant.. Wat een verschrikkelijk stelletje hier op dat forum, hè? :P;):D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Maja:

Goedemorgen! Is er iets te vieren? Behalve de start van een zonnige dag? 
 

Ja, nou je het zegt... ik zie net een melding van Bob dat hij (weer eens) een diepe buiging voor o.a. mij maakt op het jaarpakt. Weer een maandje droog erbij.. Als ik Bob niet had zou ik heel wat vieringen mislopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, ik heb al een boom van zijn/haar dikste takken ontdaan, met de kettingzaag :P. Nu nog op kachelformaat zagen, maar niet vandaag, het is nu al heet. Er is maar 1 stel buren die het kunnen horen maar die ergeren zich niet, die hebben zelf ook graag een stapel kachelhout liggen.

Hier zijn weer andere dingen om last van te hebben, een enkelhoge laag pruimen waar een miljard wespen op zitten en waar ik toch langs moet, marters die op zolder komen schijten... dat soort dingen.

Straks komt een neef met vriendin logeren, het water met munt en rozenblaadjes staat al koud.

Have a happy day, het leven duurt maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kohtje:

Alleen als je oneven overslaat. want als je die ook meetelt dan duurt het leven ineens zomaar twee keer zo lang. :)

Ook als het twee keer zo lang duurt is het leven zó voorbij. Ik denk er vaak aan, als ik straks op mijn sterfbed lig, op welke dingen zou ik dan met blijdschap terugkijken? Wat blijkt dan belangrijk te zijn geweest? Ik kom dan zoveel dingen tegen die er niet toe doen: of ik gelijk heb gekregen, of de lakens wel goed gestreken waren, of m'n haar wel goed zat...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hier een dagje in en om het huis worden.Ik verwacht een bezorging en mijn huis staat vol met laminaat,wat nog gelegd moet worden.Kijken wanneer de buurman tijd heeft om mee te helpen.Eigenlijk mag ik nog steeds mijn linkerarm niet teveel belasten, maar ik ben eigenwijs en doe het dan toch.Kom er dan vanzelf wel achter.Bewegen mag wel, maar kan er geen kracht mee zetten.Beter voor mezelf zorgen.Heb maar 1 lichaam en 1 linkerarm en daar wil ik nog langer mee doen.

Hier ook hoofdpijn.Het zal de warmte wel zijn.Van al die waaiers, krijg je ook koppijn, maar het is even niet anders.Gewoon ondergaan, zonder klagen is de enige optie.Ik ga kleedjes kloppen :D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ken aardig wat mensen die eerst met de auto, en nu op de elektrische fiets naar het werk gaan, vaak een rit van meer dan 30 minuten. Ik vind het wel een goede vinding, alleen soms wel levensgevaarlijk, met inhalen en als ik denk als gewone fietser nog wel even in te kunnen voegen in de rij fietsers. 

Lastig he @Rosee, die spanningen. Ik heb daar ook al snel last van, maar als je weet dat het gaat gebeuren kun je je mentaal een beetje voorbereiden en proberen het op een andere manier van je af laten glijden. Iets leuks of inspannends doen erna kan wel helpen.

En tenslotte; ik ervaar niet dat het leven snel gaat en zo voorbij is. Als mensen beweren dat je daarom moet genieten word ik altijd een beetje opstandig. Maar ik heb ook geen bucketlist, misschien scheelt dat. Als je niet van alles moet van jezelf. Ik vind wel van mezelf dat ik oud word en betrap mezelf steeds vaker op genoegzaamheid en mopperen. Maar dat is weer een andere kwestie. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Quinn, mijn drukte/vrolijkheid/gekkigheid lanceer ik hier ook vanonder mijn steen. Het helpt me om die steen een tikkie op te lichten en er heel erg langzaam onder uit te kruipen.

Zoiets deed ik ook al toen ik jaren geleden in een verslavingskliniek zat. Het officiële gedeelte van de dag begon daar om ongeveer half acht met het in gereedheid brengen van de ontbijttafel waar we om acht uur met een man of tien aanschoven. Maar om nou om half acht 's morgens meteen in de actie te schieten met allemaal heen en weer geren en geregel, dat is aan mij totaal niet besteed. Er was echter een aantal mensen in m'n groep dat al om half zeven in de rookkamer met een thermoskan koffie en een grote hoeveelheid shag de dag verwelkomde. Gelukkig (:P) rookte ik in die tijd nog volop en om zeker te zijn dat ik om half acht een beetje in beweging kon komen om dat ontbijt te helpen klaarzetten, besloot ik om al om zes uur de wekker te zetten en mezelf te dwingen om naar dat stinkende rookhok te gaan alwaar ik meestal al mopperend binnenkwam. Daar werd ik dan met allerlei flauwigheden op aangesproken (op dat gemopper) waardoor ik steeds flauwer en 'vindingrijker' werd, net als de rest van dat groepje trouwens, zodat we om half acht met de nodige caffeïne en nicotine achter de kiezen als 'zonnetjes' aan onze dagtaak begonnen.

Koffie drink ik nog maar met mate, roken doe ik niet meer, ik ben een aantal jaren ouder geworden, dus zo snel als dat toen in die kliniek ging kan ik niet meer onder die (ochtend)steen uitkomen, maar ook al kost het me nu een hele ochtend, ik kom beter en "frisser" onder m'n steen uit als ik piepend en krakend wat 'mee probeer te doen' dan wanneer ik lusteloos en passief toekijk hoe het leven aan me voorbij raast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, deze dag hebben we ook weer achter de rug. Leek wel alsof ik in een achtbaan zat. Maar al met al goed verlopen. Wat een familie heb ik toch... Probeer mezelf er steeds aan te herinneren dat ik niet verantwoordelijk ben voor hoe zij zich gedragen,  ze doen maar;) Nu lekker rust. Had nog wel even lekker willen sporten om te ontladen maar nu wat laat.  @Remi1wat maakt dat je niet kan vertellen hoe t met je gaat? Hoe gaat het met je? Kun je er nog af en toe op uit met de boot of lukt dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...