Spring naar bijdragen

Donderdag 30 juni 2022


ikkanhet

Aanbevolen berichten

ik woon ook erg rustig, op een binnenplaatsje van een app.komplex.
Maar te weinig natuur in de directe omgeving en geen tuin, dus nogal
uithuizig geworden hier. Geen onderhoud/werk, dus alle tijd om op de
fiets te stappen en natuur op te zoeken, dat houdt me dan weer actief ook.
Soms wil ik weg hier, maar meestal juist tevreden met het feit, dat ik hier
binnen 15 minuten alles heb wat ik wil.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja er heerst hier stiltearmoede.  Het circuit in Zandvoort (240 dagen per jaar) en meerdere festivals binnen gehoorafstand als de wind verkeerd staat.  Er is hier in de buurt een stiltetuin waar je onafgebroken verkeer op de autoweg hoort.  En dat het dan toch voelt als een stille plek, dat zal wel liggen aan wat we hier gewend zijn. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Geluid, ja...
Ik woon heel erg naar mijn zin hier, Qua complex, appartement dan.
(Mijn eigen huisje, waar ik nog elke dag heel dankbaar voor ben)
Heb een heel mooi uitzicht ook, over laagbouw en veel groen

Maar druk is het hier helaas wel
Veel te druk ook in mijn beleving
Woon vlak langs 2 autowegen, treinstation en tunnel
altijd herrie, altijd druk op de weg
Als ik naar de volkstuin rijd, (5 km verderop, ga ik zelden met de auto
Altijd druk, files en stoplichten
fietspaden ook, altijd druk, zeker in het weekeinde
Dat is heel jammer, maar ja, of verhuizen naar een stiller gedeelte, of het maar nemen zoals het is.

Maar @Yana,
Ik zou lekker blijven zitten waar ik zit, als ik jou was
(Ben stiekem wel eens een beetje jaloers op je)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kwam vaak bij iemand die zelf veel thuis was en een buurman had die veel werkte en vaak van huis was.  Lekker stil in de achtertuin.  Tot zijn lieve gepensioneerde ouders het idee kregen dat het leuk was om voor hun zoon op zonnige dagen alle deuren en ramen uit het (grote) huis te halen, op schragen te zetten en eens even lekker af te schuren.  Geen haast want alle tijd. 

En er dan niks van durven zeggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon midden in de stad maar het zijn meestal mensen die op bezoek zijn die ons attenderen op 'geluiden van de straat'. Alleen de paardentram die hier 's zomers een paar keer per dag door de straat kleppert valt me op. De klokken en het carillon van de grote kerk, hier vlakbij, hoor ik alleen soms bij toeval, en als ze me dan opvallen vind ik het wel leuk dat we dat kunnen horen. Het enige wat ik echt irritant vind is als er 's avonds laat zo'n motorrijder met zo'n super'pokkepokkepok'apparaat de gashendel een paar keer extra open-dicht draait alleen maar om het geluidseffect. De smalle straat werkt een beetje als een tunnel, dus superklankkast..
De keren dat we met de camper op pad zijn en op stille plekjes overnachten kom ik soms niet in slaap omdat het zo "griezelig" stil is.. elk klein ritseltje of tikje klinkt dan meteen onheilspellend. :unsure:

Klussende buren met lawaaigereedschap zijn inderdaad erg irritant, vooral als het langere tijd (meerdere dagen of zelfs weken) aanhoudt. Maar na een aanvankelijk gevoel van machteloze boosheid weet ik me daar toch redelijk voor af te kunnen sluiten. Ik weet niet hoe ik dat doe maar ik kan me dan meer ergeren aan het geklaag van m'n vrouw over dat geluid dan aan het geluid zelf. Irritatie met een omweg, zeg maar... :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen verliet ik als laatste onze slaapkamer. Het rolluik aan de voorkant was dicht, het verduisteringsrolgordijn in het kantelraam aan de zijkant ook, alleen het kantelraam zelf was niet goed in het slot gevallen. Daardoor ontstond er een piepklein gaatje licht in een hoekje en dat had tot gevolg dat toen ik het licht uitdeed, er in de pikdonkere kamer een prachtige scherpe afbeelding van de gevels aan de overkant van onze straat op de muur boven ons bed verscheen.. op de kop, zoals dat hoort, maar glashelder. De camera obscura in onze eigen slaapkamer. Idioot dat dit oude basisprincipe van de fotocamera  me in deze van foto's vergeven tijd nog zo kan verrassen, verwonderen en zelfs een beetje ontroeren... Ik ben nog een paar keer naar boven gelopen om dit 'wonder' nog een paar keer te aanschouwen. :wub:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit hier ook best waar ik nu woon.Niet echt rustig, maar levendig.Jamner van de opgevoerde auto's en motoren die hier in de nacht straatraces houden.Zeker in de zomer, als alles openstaat. Je hebt hier een parkeergarage, dus ook daar willen ze wel eens racen, maar het gebied word goed in de gaten gehouden.Ik woon vlakbij het eindstation van de metro.Verder gaat hij niet,hoewel een metrostel een paar jaar geleden wel verder wilde.Even was ons grote dorp toen wereldnieuws.

Praat me niet over eengezinswoningen en schurende buren :face-icon-small-shocked:

Hoor hier soms wel eens wat van de benedenburen, als ze hun tegels aan het schoonmaken zijn met zo'n hogedrukreiniger, maar dat doen ze gelukkig niet dagelijks ;)

Trouwens een buitenbad gevonden in een dorp verderop.Kwartiertje fietsen.Wie weet neem ik wel een abbonement.Dat motiveert wat meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen. 't Is te warm voor Brinta, ik zit aan de Rolo toetjes. Lekker, maar klein. En ja, Nederland is overvol met mensen, jaren geleden werd ober twaalf miljoen al gezegd dat het maximum was bereikt. We helpen de aarde kalmpjes om zeep met z'n allen.

En wat een rothitte. 

@Reacher ijs voor jou. 

En dagpact voor mij. 

Dagpact:
Maja
FONNY
Yana
ikkanhet
Yvonne 
nancy

Quinn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook te warm voor (ijs)koude brinta, @Quinn? Als ik al brinta eet, dan het liefst koude, en dan niet te dik, lekkere dunne koude brinta, erg zoet bovendien.... Dikke brinta gruw ik van. Alsof je een kartonnen doos naar binnen werkt. Maar ik weet, smaken verschillen. Rolo toetjes zegt me niets en het is me te warm om het op te googlen.. :mellow:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn friteuse straks terugbrengen bij de 'garantie tot bij de deur winkel'.Na 2 keer gebruik, het aan en uitknopje al kapot.Eerst maar gevraagd hoe te handelen. Gelukkig heb ik de bon nog.Ik mag hem in een vuilniszak doen en dan zo terugbrengen.Ik ga wel even een deurtje verderop voor een andere.Die zaak is iets degelijker en ook meer keus.Gisteren mijn bitterballen aan gort :blush:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Reacher:

Ik hou de lat laag. 

Gelukkig wel. Veel mensen verlangen bijkans het onmogelijke van hun huisdier, maar daarvoor hou jij teveel van je katjes.. :)
Kun je het wel opbrengen om die karweitjes ook echt aan Socrates over te laten en niet tóch bij te springen? Denk aan jezelf, hoor.
Beterschap en sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier in Noord-Holland nog heel erg warm, heerlijk!! :D

Net terug van de winkels, vergeten om Brinta te kopen :blush:, was het wel van plan. Ik kon de rooibosthee niet vinden en ook al niet de parmezaanse kaas die in een strooibus zit. Fijnnnnn. Ik heb wel een tas vol medicijnen gescoord bij de apotheker, eet ik dát maar op....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei Adri02:

@Reacher, in de wetenschapsbijlage van de NRC van afgelopen weekend stond een stukje over een mevrouw in Wyoming die dacht dat ze covid had, maar na enig onderzoek bleek dat ze longpest (de dodelijkste middeleeuwse pest) had opgelopen door de vlooien van haar katten... Ik heb maar even gewacht je dit te melden tot je aan de beterende hand was :ph34r:.

:blink:
 

Heel attent van je :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Fruitvlieg:

Katteh hebben geen manieren; die hebben altijd honger.

En ik zou het geen honger noemen, maar lust to kill.

Verdomme, onze ouwe Owen heeft dit jaar nog geen vogeltje gepakt.  Hij is ook oud.

Twee families Merel flaneren hier door het tuintje, de zwarte heren vechten nogal. Voor de rest ‘n feestje. Totaal nietschuw. Vind ik nu net toch wat veertjes op de grond in de serre.  En ik zie ze nietmeer in de huisjesslakken pikken.

Erg jammer. Niet meer dan dat. Maar er komt geen kat weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...