Spring naar bijdragen

Dinsdag 21 juni 2022


nancy

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Yana:

Die buurvrouw worstelt ook met zichzelf zoals jij en ik dat ook doen. Het is voor veel mensen heel moeilijk om te stoppen met roken, beetje lief zijn voor de buurvrouw i.p.v. je te ergeren misschien een idee?

Ik stop ook niet zomaar eerst met het drinken en tzt zien we wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Spirit:

Het is een keuze die je maakt.Doorgaan met roken en of drinken of stoppen.

Misschien wel maar jij hebt die keuze toch ook in al die jaren nog niet gemaakt? Je probeert het, je doet je best, je valt en krabbelt weer op. Zo zal het voor je buurvrouw toch ook zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Spirit:

Het is een keuze die je maakt.Doorgaan met roken en of drinken of stoppen.Je weet dat het niet goed voor je is.Heb nooit gerookt, dus ken deze verslaving niet.Er word alleen van alles aangeboden om te stoppen, zoals nicotinepleisters en begeleiding.Alcoholverslaving,heerst nog steeds een taboe op.

Alcohol heeft ook hulpmiddelen, wat een onzin Spirit! Past prima in het smoezenboek, er rust een taboe op.... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie bij de drogist anders geen alcoholpleisters @niks.

Natuurlijk is er hulp.Niets hoef je zelf te doen, maar dat zijn uiteindelijk handvatten.Je moet het toch echt zelf doen.

Veel heb ik ook wel geleerd, maar wil een frisse kijk op mijn situatie

Het word de hoogste tijd,dat ik echt door ga pakken.Het is me ooit gelukt om bijna 2 jaar droog te zijn.Door rare, verwarrende omstandigheden, die ik niet kon plaatsen, ben ik weer gaan drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het huis bezichtigd en heb een dag de tijd om na te denken.Het huis op zich, zag er netjes uit, alleen was er niets  wat ik over kon nemen.Een nieuwe kale start of de boel hier opknappen, zodat het eindelijk een keer mijn huisje word?

Ik denk aan het laatste.

Grof vuil bestellen en samen met de buurman doorpakken.Ook die heeft een berging vol met rotzooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen hebben we een lunch
Met z,n vieren (wij en 2 goede vrienden\kenissen)
De lunch is vanaf 14.00, want dan kunnen ze drinken.
Ik vind het eerlijk gezegd niet leuk.
Ten eerste vind ik 14.00 veel te laat (lunch altijd rond 12.00)en wordt waarschijnlijk nog later, want voordat je besteld hebt..
Vriend wilde de tuin vandaag sproeien i.p.v. morgen, want morgenmiddag natuurlijk geen zin meer na eten en drank.
Gaan ook op de fiets, dan hoef je ook niet zo op te letten wat je drinkt
En natuurlijk ben ik de enige weer die niet drinkt
Terwijl zij zich met z,n drieen verheugen, zie ik er tegenop.
Hoop dat ze niet aandringen om te drinken
Zucht....
dacht, gooi het even in de groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit zo in de slachtofferrol @rapilos. Weet je waar je heen gaat? Zo ja, kijk dan alvast op hun site wat voor drinken ze hebben en zoek wat lekkers uit zonder alcohol. Bedenk dat je het ook zonder alcohol gezellig kan hebben. Vooral na afloop, dat je trots kunt zijn. Als je al mokkend heen gaat, zal het lastig worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, natuurlijk wil ik mee Jane
Op zich vind ik het ook heel leuk
En ja, ik zal best in de slachtofferrol zitten
Wat ook mee speelt is dat ik zo gezond mogelijk wil eten en bij voorkeur niet dik makend
Ja, maak het mezelf ook wel moeilijk he.
heb inderdaad moeite om mezelf niet zielig te vinden
Zoete drankjes houd ik niet van dus zal wel weer thee of spa rood worden
Wanneer gaat de knop om ?
 

tja, waar zit hij dan ha,ha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...