Spring naar bijdragen

Afkicken oxazepam


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kwam dit forum tegen en ik heb echt even iemand nodig om dit mee te delen. Ik heb 3 jaar lang incidenteel oxazepam gebruikt (1/2 pillen van 10mg per week) omdat ik al 3 jaar in een burnout zit. Gelukkig gaat dat sinds begin dit jaar iets beter, daarom besloot ik in mei ook om op vakantie te gaan. Maar ik was daar zo extreem zenuwachtig en angstig voor dat ik toen 3 weken 20mg oxazepam per dag heb geslikt. Ik had geen idee dat dat verslavend was totdat ik 6 dagen na de laatste pil opeens ontzettend onrustig en angstig werd en ik na een paar dagen ging googlen wat er met me aan de hand was. Mijn laatste pil was 19 mei en nu dus 4.5 week geleden. Maar wat voel ik me slecht het lijkt eerder erger te worden dan minder. Ik ben zo bang om een terugval in mijn burnout te krijgen, dit kost me zoveel energie en het voelt zo ontzettend alleen. Niemand begrijpt waar ik doorheen ga. Ik ben veel aan het huilen en soms wil ik het echt uitschreeuwen. Ik wil zo graag weten hoe lang dit nog gaat duren en hoe lang ik het nog moet volhouden. Ik slik ook sinds 2 maanden denk ik het supplement GABA maar ik heb nu geen idee of dat hier slecht voor is. Ik kan er niets over vinden. Kan iemand mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Jip,

Bedankt voor je bericht! Ik had inderdaad beter af kunnen bouwen maar ik ben nu al ruim 5 weken na de laatste pil. Dus ik wil het nu ook gewoon doorzetten! Echt niet fijn maar we komen er wel! Ik merk al wat verschil en heb nu ook wat meer de windows en waves. Ik ben erg bang dat het weer erger gaat worden maar ook angst schijnt erbij te horen haha. Ik hoop gewoon dat ik hier snel doorheen ben want ik stond juist op het punt om weer te gaan werken en dat moet helaas even wachten.

 

Heb je ook afgekickt van oxazepam?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei LolaLivia:

Hey Jip,

Bedankt voor je bericht! Ik had inderdaad beter af kunnen bouwen maar ik ben nu al ruim 5 weken na de laatste pil. Dus ik wil het nu ook gewoon doorzetten! Echt niet fijn maar we komen er wel! Ik merk al wat verschil en heb nu ook wat meer de windows en waves. Ik ben erg bang dat het weer erger gaat worden maar ook angst schijnt erbij te horen haha. Ik hoop gewoon dat ik hier snel doorheen ben want ik stond juist op het punt om weer te gaan werken en dat moet helaas even wachten.

 

Heb je ook afgekickt van oxazepam?

 

Heel goed dat je je eigen pad kiest!!

Bij mij kwam de man met de hamer na 2 maanden stoppen pas echt om de hoek kijken en ik ben terug gegaan naar mijn oude dosis, dit een heel stuk heel langzaam afgebouwd en nu nog een onderhoudsdosering die ik wss levenslang blijf houden, en daar ben ik ok mee.  Het is goed zo!  Dit overigens wel in overleg.

Helemaal naar 0 is een nobel streven, maar geen lijdensweg waard.  Maar..   dat is mijn mening..       ik respecteer ook wie het anders invult.

Heel veel sterkte iig. 

Ps ik heb lorazepam 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Jip,

Oh jeetje wat vervelend. Gek ook dat het pas na 2 maanden was. Het is zeker een lijdensweg maar ik schrok eigenlijk dat ik na slechts 3 weken al verslaafd was. Daarvoor natuurlijk ongeveer 1 per week, maar ook wel eens een maand niet en verder nooit klachten gehad. Dus ik hoop dat ik er bijna doorheen ben! Had je de eerste 2 maanden dan geen klachten? Wat gek dat het na 2 maanden pas zo erg is geworden!

gelukkig ben je ok met een onderhoudsdosering! Hopelijk kun je daar nog heel lang gelukkig mee leven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik ben het met @Jip eens dat als het zó erg is en je het niet meer uithoudt dat je beter ( gedeeltelijk ) terug kan gaan en het dan langzaam kan afbouwen, des noods via diazepam. Maar ik begrijp je ook als je zegt dat als je nu al eenmaal een aantal weken ( ondertussen 1.5 maand ) geen oxazepam hebt gebruikt dat je dit wilt volhouden zo. Het is een overweging die je zelf moet maken natuurlijk. 

Die GABA suplementen doen trouwens niks, dus lekker in de winkel laten liggen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-6-2022 om 15:55 zei LolaLivia:

Hallo,

Ik kwam dit forum tegen en ik heb echt even iemand nodig om dit mee te delen. Ik heb 3 jaar lang incidenteel oxazepam gebruikt (1/2 pillen van 10mg per week) omdat ik al 3 jaar in een burnout zit. Gelukkig gaat dat sinds begin dit jaar iets beter, daarom besloot ik in mei ook om op vakantie te gaan. Maar ik was daar zo extreem zenuwachtig en angstig voor dat ik toen 3 weken 20mg oxazepam per dag heb geslikt. Ik had geen idee dat dat verslavend was totdat ik 6 dagen na de laatste pil opeens ontzettend onrustig en angstig werd en ik na een paar dagen ging googlen wat er met me aan de hand was. Mijn laatste pil was 19 mei en nu dus 4.5 week geleden. Maar wat voel ik me slecht het lijkt eerder erger te worden dan minder. Ik ben zo bang om een terugval in mijn burnout te krijgen, dit kost me zoveel energie en het voelt zo ontzettend alleen. Niemand begrijpt waar ik doorheen ga. Ik ben veel aan het huilen en soms wil ik het echt uitschreeuwen. Ik wil zo graag weten hoe lang dit nog gaat duren en hoe lang ik het nog moet volhouden. Ik slik ook sinds 2 maanden denk ik het supplement GABA maar ik heb nu geen idee of dat hier slecht voor is. Ik kan er niets over vinden. Kan iemand mij helpen?

Je hebt snel afgebouwd, te snel, maar als je nu al een paar weken onderweg bent, is het zonde weer te gaan slikken. Je moet er doorheen. Bij mij duurde het 8 weken. Ik dacht dat ik het niet volhield, maar toch lukt het. de tijd gaat voorbij, en die heelt. Ik heb ook zo veel gehuild, en ik heb het van angst uit geschreeuwd! ik kon echt niet meer, dacht ik. Maar ik kon nog wel. Na 8 weken was het over, en het voelt nu zo heerlijk... veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...